۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی


طی چند سال اخیر شاهد افزایش طرفداران بازی‌های وایکینگی بودیم. با موفقیت بازی‌های خیلی خوبی مثل Valheim و Assassin’s Creed Valhalla تعجبی هم ندارد که این بازی‌ها تا این اندازه محبوب شده‌اند. ممکن است شما هم از طریق این بازی‌ها طرفدار اساطیر اسکاندیناوی شده باشید و به دنبال بازی‌های بیشتری باشید تا این علاقه خود را دنبال کنید. اگر اینطور است در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا بهترین بازی های وایکینگی را به شما معرفی کنیم.

Dead in Vinland


۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو

اگر از بازی‌های نقش‌آفرینی و مدیریتی لذت می‌برید، حتما Dead in Vinland را امتحان کنید. درست است که ظاهر بازی شبیه بازی‌های فیسبوکی است، ولی ۸۱ درصد نظر مثبت در مورد این بازی در استیم بدون دلیل نیست. داستان بازی خوب و مشخص است، چیزی که در اکثر بازی‌های وایکینگی می‌توانیم ببینیم. شما رهبر یک خانواده‌ای هستید که مسئولیت مدیریت زنده ماندن در شرایط سخت را بر عهده دارد. در میان بازی های وایکینگی برای کامپیوتر شاید این بازی کمی ساده‌تر باشد، ولی خب همین سادگی در نهایت به نفع بازی تمام می‌شود.

سیستم مبارزه بازی به شدت شبیه به بازی Darkest Dungeon است. پس اگر با این بازی آشنا هستید، می‌دانید که چه چیزی انتظارتان را می‌کشد. اگر هم بازی نکردید که حتما این بازی را هم امتحان کنید چون ارزشش را دارد. بازی Dead in Vinland برای همه نیست، ولی در کل اگر به جزئیات اهمیت می‌دهید و بازی مدیریتی دوست دارید، حتما امتحانش کنید.

Ancestors Legacy


بهترین بازی های وایکینگیبهترین بازی های وایکینگی

با بازی Ancestors Legacy وارد سبک استراتژیک بازی‌های وایکینگی می‌شویم. این بازی در سال ۲۰۱۸ برای کامپیوتر، در سال ۲۰۱۹ برای PS4 و در سال ۲۰۲۰ برای نینتندو سوییچ منتشر شد. این موضوع نشان می‌دهد که این بازی کاملا المان‌های نوینی دارد ولی از سیستم‌های قدیمی‌تر هم پشتیبانی می‌کند. داستان خود بازی به شدت جذاب است و مخاطب را به خوبی سرگرم نگه می‌دارد. گیم‌پلی بازی هم نسبتا ساده و ماموریت محور است و شاید با خودتان فکر کنید که چنین بازی‌ای نباید در میان بهترین بازی های وایکینگی باشد، ولی خب این سبک از بازی‌ها واقعا کم هستند و همان تعداد کم را هم باید غنیمت بشماریم.

سیستم استراتژیک بازی به شدت ساده است و به راحتی می‌توانید یاد بگیرید. این بازی چالش خاصی ندارد و محتوای به شدت ساده‌ای هم دارد. شما نیازی نیست که یک سری مکانیک سنگین را در مدت زمانی کم یاد بگیرید تا بتوانید بازی کنید. تنها طی چند ساعت می‌توانید خود را در قلب داستان بازی ببینید.

این بازی چندان شبیه به بازی های جنگی وایکینگ ها نیست و بیشتر روی ساخت و ساز تمرکز دارد. همین موضوع باعث می‌شود که یک ثبات خیلی خوب بین تفکر نظامی و سیاسی خوب بین المان‌های بازی ایجاد شود و این بازی به یکی از بهترین بازی های وایکینگ ها تبدیل شود.

Crusader Kings III


۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو

این بازی از نظر فنی یک بازی وایکینگی نیست، ولی خب نصف شما الان به خاطر Valheim و Assassin’s Creed: Valhalla اینجا هستید و نصف دیگرتان هم احتمالا منتظر دیدن Crusader Kings 3 هستید. این بازی به شما اجازه می‌دهد که به عنوان رهبر تعداد خیلی زیادی از قبایل اسکاندیناوی را به دست بگیرید. گرافیک بازی هم به شدت قوی‌ است و جزئیات درون نقشه آن واقعا حیرت‌انگیز است.

این بازی Grand Strategy داستان خاصی ندارد و تمامی نقاط قوت آن درون گیم‌پلی‌اش است. شما باید به آهستگی قبایل مختلف وایکینگ‌ها را با هم متحد کنید و به کمک آن‌ها مشغول فتح دنیا اطراف خود شوید. با وجود اینکه بازی در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد، هنوز هم به صورت مداوم محتوا دریافت می‌کند و استودیو پارادوکس هم به طور کامل از آن حمایت خواهد کرد.

Jotun


بهترین بازی های وایکینگیبهترین بازی های وایکینگی

تا به اینجا هر بازی‌ای که معرفی کردیم صرفا از وایکینگ‌ها به عنوان یک لباس و یا یک پنجره استفاده می‌کرد که از طریق آن داستان و یا گیم‌پلی‌اش را توجیح کند. با این حال بازی Jotun یکی از بازی‌هایی است که اصلا ترسی ندارد که خودش را درون اساطیر اسکاندیناوی و نورس غرق کند. در این بازی شما باید به ۹ سرزمین اساطیری سفر کنید و از آن‌ها در مقابل غول‌ها دفاع کنید.

این بازی شاید ظاهر و گیم‌پلی خیلی ساده‌ای داشته باشد، ولی هسته اصلی بازی خیلی بزرگ‌تر از این حرفاست. Jotun واقعا قلب واقعی اساطیر نورس را به تصویر می‌کشد و به بهترین شکل ممکن داستانش را ارائه می‌دهد. مشخص است که عشق و علاقه زیادی در این بازی صرف شده است و برای محتوای داخلش زحمت خیلی زیادی کشیده‌اند. برای همین تعجبی ندارد که این بازی یکی از بهترین بازی های وایکینگی است.

Assassin’s Creed Valhalla


۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو

احتمالا این موضوع را می‌دانستید که بازی Assassin’s Creed: Valhalla اصلا یکی از بازی‌های اساسینز کرید نیست و صرفا یک شبیه‌ساز وایکینگی است. شاید این بازی یک بازی خیلی افتضاح برای طرفداران قدیمی مجموعه اساسینز کرید باشد، ولی برای طرفداران سبک وایکینگی یک بازی فوق‌العاده زیبا و عالی محسوب می‌شود. شما از طریق این بازی حتی می‌توانید با اساطیر باستانی نورس هم آشنا شوید، که خود این موضوع خودش خیلی در میان بازی‌های وایکینگی معمول نیست ولی خب به بهترین شکل ممکن در این بازی وجود دارد.

در نهایت این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که این بازی برای یوبیسافت است و پرداخت‌ها درون بازی خیلی زیادی وجود دارد. بعد از چند ساعت بازی کردن هم شاید کمی از آن خسته شوید و بازی برایتان تکراری شود. البته این موضوع را هم در مورد بسیاری از بازی های وایکینگی برای کامپیوتر می‌توان گفت و نباید استانداردهای ما را تغییر دهد. ولی خب مکانیک‌های نقش‌آفرینی خوب و داستان قشنگی که دارد می‌تواند شما را برای مدت زیادی سرگرم نگه دارد.

Bad North


بهترین بازی های وایکینگیبهترین بازی های وایکینگی

بازی Bad North یک بازی وایکینگی با المان‌های نورس نیست. این بازی بیشتر از ظاهر و داستان‌های قدیمی اسکاندیناوی برای روایت یک داستان خوب استفاده می‌کند و از طریق آن یک دنیا را به تصویر می‌کشد. شاید ظاهر این بازی چندان شبیه به دیگر بازی های جنگی وایکینگ ها نباشد ولی ظاهر گرم بازی و جلوه دوستانه آن به شدت بازیکن را به خودش جذب می‌کند.

اگر شما هم از آن افرادی هستید که به وایکینگ‌ها علاقه دارید ولی چندان دوستدار اساطیر و افسانه‌هایشان نیستید، این بازی باید در صدر لیست شما باشد. این بازی یکی از بهترین بازی‌هایی است که در آن می‌توانید زمان بیکاری خود را به خوبی بگذرانید. شما در این بازی مسئول مردم جزیره خود هستید و وظیفه دارید که با وایکینگ‌ها مبارزه کنید. این بازی چیزی بیشتر از این توضیحات نیست و راستش نیازی هم ندارد که بیشتر از این باشد.

Hellblade: Senua’s Sacrifice


۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو

آیا بازی Hellblade بهترین و معروف‌ترین بازی مستقل تاریخ است؟ شاید، ولی خب قطعا جزو برترین‌های آن است. این بازی به قدری خوب بود که مایکروسافت تصمیم گرفت استودیو سازنده‌اش را بخرد و نسخه بعدی این بازی را به کمک آن‌ها بسازد. بازی Hellblade یک بازی اکشن فانتزی با المان‌های نقش‌آفرینی به شدت قوی است. این بازی هم از وایکینگ‌ها صرفا به عنوان یک پنجره برای روایت یک داستان استفاده می‌کند.

این بازی با اختلاف یکی از بهترین بازی های جنگی وایکینگ ها است و گیم‌پلی مبارزه آن به شدت عالی است. داستان بازی هم به شدت زیبا است. شما وظیفه دارید که به سرزمین Helheim سفر کنید و روح معشوقه خود را از آنجا نجات دهید. به هیچ عنوان نمی‌توانید این بازی را تجربه کنید و عاشق داستانش نشوید. اگر در کنار یکی از بهترین بازی های وایکینگ ها به دنبال یک داستان خیلی عالی هم هستید، این بازی به شدت پیشنهاد می‌شود.

Northgard


بهترین بازی های وایکینگیبهترین بازی های وایکینگی

به نظر می‌رسد که یکی از بهترین سبک‌هایی که بازی‌های وایکینیگی را درونش می‌بینیم، سبک استراتژیک است. در این بازی RTS شما باید به یک سرزمین جدید بروید و آنجا را برای خود تصاحب کنید. نقشه‌های بازی کاملا رندوم و شانسی هستند و هر بار بازی شما قرار است با بازی قبلی فرق داشته باشد. این موضوع خودش کمک می‌کند تا هرگز از بازی خسته نشوید.

یکی از بهترین قسمت‌های این بازی که آن را به یکی از بهترین بازی های وایکینیگی تبدیل می‌کند این است که شما می‌توانید Northgard را با دوستان خود هم بازی کنید. این بازی تنها شبیه به بازی‌های قدیمی نیست و المان‌های گیم‌پلی آن را هم دارد. از طریق این بازی شما می‌توانید به خاطرات قدیمی خود سفر کنید و دوباره درون آن‌ها زندگی کنید. به عنوان یک بازی مستقل کمی گران است، ولی خب واقعا ارزشش را دارد.

The Banner Saga


۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو۱۰ تا از بهترین بازی های وایکینگی برای طرفداران اساطیر اسکاندیناوی - ویجیاتو

تقریبا ‍۱۰ سال پیش بود که بازی The Banner Saga منتشر شد و هنوز هم یکی از بهترین بازی های واینکینگی برای کامپیوتر است. این بازی نقش‌آفرینی توسط یک گروه از گیمرهایی ساخته شد که به دنبال یک تجربه عالی استراتژیک و نقش‌‌آفرینی بودند. این موضوع باعث می‌شد که ارزش این بازی چندین برابر بیشتر از قیمتش باشد.

دنیا این بازی به صورت مستقیم بر اساس افسانه‌ها و اساطیر نورس نیست، بلکه صرفا از این داستان‌ها برای فضاسازی خود الهام می‌گیرد. این موضوع کمی از نظر خلاقیتی دست توسعه‌دهنده‌ها را بازتر گذاشت تا بتوانند آزادی بیشتری در تصمیم‌گیری‌های بازیکن ایجاد کنند. این بازی جزئیات خیلی زیبا و داستانی به شدت قوی دارد که واقعا باید خودتان آن را تجربه کنید و از پیچیدگی و سادگی آن لذت ببرید.

Valheim


بهترین بازی های وایکینگیبهترین بازی های وایکینگی

بازی Valheim در اوج دوران قرنطینه‌های بیماری کرونا منتشر شد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استیم تبدیل شد. این بازی برخلاف بازی Among Us یک بازی سبک مهمانی و دورهمی نبود و کاملا فضایی جدی داشت، برای همین موفقیتش به شدت مهم‌تر بود. Valheim با نقش‌آفرینی و در سبک بقا شما را در یکی از دنیا‌هایی اساطیر نورس قرار می‌دهد و شما باید سعی کنید که در این دنیا زنده بمانید.

این بازی یک سبک سندباکس کامل دارد و شما در آن هیچ مسیر خاصی ندارید. البته هدف نهایی شما این است که یک سری از باس‌های درون بازی را شکست دهید و دنیا اطراف خود را آزاد کنید. البته هیچ روش خاصی برای این کار وجود ندارد و بازی راهنمایی چندانی به شما نمی‌رساند. شما و دوستانتان می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید که به چه روشی و طی چه مدت زمانی این باس فایت‌ها را پشت سر بگذارید. در طول این مدت هم می‌توانید از زندگی در میان موجودات اساطیری اسکاندیناوی لذت ببرید. این بازی جنگی وایکینگی یکی از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در این سبک داشته باشید.

سخن آخر


این سبک خیلی بزرگ‌تر و متنوع‌تر از چیزی است که بسیاری از افراد انتظار دارند. برای همین احتمالا پیدا کردن یکی از بهترین بازی های وایکینگ ها برای هر کسی دشوار و سخت باشد. شما باید در اولین قدم صرفا بفهمید که دقیقا چه سبکی از بازی را دوست دارید و سپس بهترین بازی وایکینگی آن را پیدا کنید؛ چون بازی‌های وایکینگی در حقیقت یک سبک نیستند، بلکه یک ایده و یک دیدگاه برای معرفی و روایت یک داستان هستند و به هر نحوی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بهترین بازی نقش‌آفرینی وایکینگی چیست؟

بازی Assassin’s Creed Valhalla شاید خلاقانه‌ترین بازی نقش‌آفرینی وایکینگی باشد.

سرگرم‌کننده‌ترین بازی وایکینگی چیست؟

درست است که Crusader Kings 3 یک بازی تمام وایکینگی نیست، ولی اگر این بازی را یاد بگیرید بیشتر از هر بازی دیگری می‌تواند شما را سرگرم کند.



منبع