7 فایده باورنکردنی برای سلامتی


مردم صدها سال است که ماست مصرف می کنند. غذای زیاد و مصرف منظم می تواند جنبه های مختلف سلامت شما را افزایش دهد. به عنوان مثال ، ماست به کاهش وزن و کاهش خطر بیماری های قلبی و پوکی استخوان کمک می کند. این مقاله در مورد 7 فایده شگفت انگیز که از نظر علمی پشتیبانی می شوند بحث می کند.

ماست چیست و چگونه تولید می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که توسط باکتری مخمر شیر تهیه می شود. باکتری هایی که برای تهیه ماست استفاده می شوند ، فرهنگ ماست نامیده می شوند که لاکتوز ، قند طبیعی شیر را تخمیر می کنند. این فرآیند منجر به تشکیل اسید لاکتیک می شود ، محصولی که باعث انعقاد پروتئین های شیر می شود. طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می بخشد ماست را می توان از هر نوع شیر تهیه کرد. این می تواند ماست بدون چربی باشد و از شیر کامل تهیه شده است. یک ماست پرچرب است ماست معمولی بدون رنگ اضافی یک مایع سفید غلیظ و سخت با طعم دلپذیر است. متأسفانه اکثر مارک ها مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر ، ماست بدون قند و معمولی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بدون بحث بیشتر ، ما 7 فایده علمی باور نکردنی ماست طبیعی را ارائه می دهیم.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریباً حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما است. ماست سرشار از کلسیم است ، یک ماده معدنی مهم برای سلامت دندان ها و استخوان ها. فقط یک فنجان ماست 49 درصد از کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند. ماست حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B است که هر کدام از بیماری های قلبی جدی و نقایص مادرزادی لوله عصبی به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین جلوگیری می کند. همچنین یک فنجان ماست 38 درصد نیاز روزانه به فسفر ، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تأمین می کند. این مواد معدنی برای فرایندهای مختلف بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون ، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ها مهم هستند.

ویتامین D یکی از غذاهایی است که ماست به طور طبیعی حاوی آن نیست ، اما ماست به طور کلی غنی از ویتامین D است. ویتامین D استخوان ها و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند خطر برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین می کند. به ویژه سرشار از کلسیم ، ویتامین B و مواد معدنی است.

2- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار باورنکردنی پروتئین است ، حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. ثابت شده است که این پروتئین ها با افزایش مصرف انرژی یا دریافت کالری روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است ، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشان دهنده سیری است. این به طور خودکار کالری کلی را کاهش می دهد ، که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه ، افرادی که ماست را به عنوان میان وعده می خوردند نسبت به افرادی که از میان وعده های کم پروتئین و کم کالری استفاده می کردند و 100 وعده کالری کمتر در شام مصرف می کردند ، کمتر گرسنه بودند. اگر ماست یونانی می خورید که ماست بسیار غلیظ و سفتی است ، اثرات مفید ماست بیشتر نمایان می شود. این ماست پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. ماست یونانی در کنترل اشتها و تأخیر در گرسنگی م thanثرتر از ماست معمولی است که پروتئین کمتری دارد.

ماست ، به ویژه ماست یونانی ، دارای پروتئین زیادی است. و پروتئین برای اشتها و کنترل وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک ها هستند که بخشی از مخمر اولیه هستند یا پس از پاستوریزاسیون به ماست اضافه می شوند. اینها هنگام مصرف می توانند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه بسیاری از ماست ها در اثر حرارت پاستوریزه می شوند که این امر باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از اینکه ماست شما حاوی پروبیوتیک های موثر است ، به دنبال فرهنگ های زنده و فعال باشید که باید روی برچسب ماست مشخص شود. ثابت شده است که پروبیوتیک هایی مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیل در ماست علائم عصبی سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهد. این سندرم یک بیماری شایع است و روده ها را درگیر می کند.

در یک مطالعه ، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور مرتب شیر تخمیری یا ماست با بیفیدوباکتریوم مصرف می کردند. تنها پس از سه هفته ، بیماران بهبود تورم و دفعات مدفوع را گزارش کردند – با اثرات قابل مشاهده پس از شش هفته.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست بیفیدوباکتریال علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت را در زنان بدون تشخیص قطعی بیماری گوارشی بهبود می بخشد.

علاوه بر این ، تعدادی از مطالعات نشان داده اند که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال و یبوست ناشی از آنتی بیوتیک ها جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست که حاوی پروبیوتیک ها هستند ، می توانند با کاهش علائم بیماری های شایع گوارشی مانند نفخ ، اسهال و یبوست ، سلامت گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس بیماری شما را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب مرتبط با طیف وسیعی از بیماری ها را از عفونت های ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی کاهش می دهند. مطالعات نشان داده است که در برخی موارد ، پروبیوتیک ها می توانند میزان ، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این ، خواص تقویت کننده سیستم ایمنی بدن تا حدی به دلیل منیزیم ، سلنیوم و روی است که مواد معدنی موثری هستند که در سلامت سیستم ایمنی بدن نقش دارند. ماست غنی شده با ویتامین D سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. پتانسیل ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست پروبیوتیک ، ویتامین ها و مواد معدنی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر بیماری ها ارائه می دهد

5- ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم ، پروتئین ، پتاسیم ، فسفر و گاهی ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان م aثر هستند ، وضعیتی که باعث ضعیف شدن استخوان ها می شود. پوکی استخوان در افراد مسن شایع تر است. تراکم استخوان افرا با پوکی استخوان کمتر و خطر شکستگی بیشتر است. با این حال ، مطالعات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده به طور منظم و روزانه می تواند توده و قدرت استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها ایفا می کند. مصرف منظم خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایل بحث مزایای سلامتی است.بیشتر ماست ها با مقدار کمی اسیدهای چرب اشباع نشده اشباع شده اند. پیش از این اعتقاد بر این بود که چربی های اشباع باعث بیماری های قلبی می شوند ، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که اینطور نیست. با این حال ، ماست های کم چرب و بدون چربی هنوز در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ شواهد واضحی وجود ندارد که ماست برای سلامتی شما مضر باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن چربی اشباع شده از محصولات لبنی کلسترول خوب HDL را افزایش می دهد که می تواند از بیماری های قلبی جلوگیری کند. نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست به کاهش فشار خون کمک می کند ، که یک عامل خطر اصلی برای بیماری های قلبی است.

صرف نظر از میزان چربی ، ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست دارای خواص زیادی است که به شما در کنترل وزن کمک می کند. علاوه بر کلسیم برای مبتدیان ، پروتئین های زیادی وجود دارند که هورمون های کاهش دهنده اشتها را افزایش می دهند مانند پپتید YY و GLP-1. علاوه بر این ، مطالعات متعددی نشان داده است که مصرف ماست ارتباط کمی با وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر دارد. یک مقاله تحقیقی نشان داد که مصرف لبنیات پرچرب مانند ماست می تواند چاقی را کاهش دهد. مطالعات دیگر نشان داده است که ماست خواران نسبت به افرادی که ماست نمی خورند بهتر غذا می خورند.

ماست سرشار از پروتئین بسیار اشباع شده است و می تواند تغذیه کلی شما را بهبود بخشد.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی از افراد ، به ویژه افرادی که به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به شیر مبتلا هستند ، باید توجه داشته باشند که مصرف ماست می تواند عوارض جانبی داشته باشد.

عدم تحمل لاکتاتور

عدم تحمل لاکتوز باعث کمبود لاکتوز در شیر می شود ، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز در بدن مورد نیاز است و باعث عدم تحمل لاکتوز و علائم مختلف گوارشی مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف محصولات لبنی می شود. به همین دلیل ، افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند نباید ماست بخورند.

با این حال ، برخی از افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند ، می توانند این را تحمل کنند زیرا مقداری از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها می توانند برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر شما عدم تحمل لاکتوز دارید ، ممکن است یک آزمایش و خطا باشد تا ببینید آیا می توانید ماست بخورید یا خیر.

حساسیت به شیر

محصولات لبنی حاوی کازئین و آب لوله کشی هستند که پروتئین هایی هستند که برخی افراد به آن حساس هستند در این موارد شیر از کهیر به ادم و آنافیلاکسی تهدید کننده زندگی واکنش نشان می دهد.

قند اضافی

بسیاری از انواع ماست حاوی مقدار زیادی شکر هستند ، به ویژه قندهای دارای چربی کم. مصرف بیش از حد شکر با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی ارتباط دارد. به همین دلیل ، خواندن برچسب مواد غذایی و اجتناب از مارک هایی که از قند استفاده می کنند ، مهم است.

ماست برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا حساسیت به شیر می تواند عوارض جانبی داشته باشد.بیشتر انواع ماست حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم

در مورد انتخاب ما ، هرچه ساده تر باشد ، بهتر است. ماست های ساده و بدون قند بهترین هستند زیرا حاوی مواد کوچک بدون افزودن شکر هستند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. رژیم های پرچرب کالری بالایی دارند ، اما این بدان معنا نیست که سالم نیستند. فقط مطمئن شوید که نسبت اندازه گیری توصیه شده را رعایت می کنید. شما همچنین باید به دنبال ماست زنده و فعال باشید تا مطمئن شوید از پروبیوتیک هایی استفاده می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما حاوی مواد کمتری است و شکر اضافه نمی کند. مارکی را انتخاب کنید که حاوی پروبیوتیک باشد.

نامه ها دیگر

ماست سرشار از مواد مغذی است و با مصرف منظم می تواند سلامت صورت شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش داده و در عین حال به سلامت دستگاه گوارش و کنترل وزن کمک کند. مطمئن شوید ماست مورد استفاده خود را عاقلانه انتخاب کرده اید انواع ساده و بدون قند که حاوی پروبیوتیک هستند را انتخاب کنید تا بیشترین بهره را از سلامتی ببرید.

رژیم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید