آیا آب کرفس به شما در کاهش وزن کمک می کند؟


نوشیدن آب کرفس هر روز صبح یک روند جدید سلامتی است که برای بهبود سلامت کلی و ترویج کاهش وزن به بازار عرضه شده است.

کرفس و آب آن می توانند چندین فایده برای سلامتی داشته باشند – بنابراین شاید برایتان سوال باشد که آیا کاهش وزن یکی از آنهاست؟

این مقاله به شما می گوید که آیا آب کرفس می تواند به کاهش وزن شما کمک کند یا خیر.

آب کرفس دارای فواید متعددی از جمله کاهش وزن و بهبود سلامت روده و پوست است. نوشیدن آن برای کاهش وزن در حال حاضر یک مد است.

کسانی که از این روند پیروی می کنند ، هر روز 16 اونس (475 میلی لیتر) آب میوه با معده خالی می نوشند.

برای تهیه خودتان ، می توانید آب ساقه های کرفس را فشار دهید – یا آنها را مخلوط کرده و فیبر گیاه را صاف کنید. یک دسته بزرگ کرفس یا حدود 9 ساقه آن 16 اونس (475 میلی لیتر) آب میوه تشکیل می دهد.

این سبزی محبوب سرشار از بسیاری از مواد مغذی از جمله فولات ، پتاسیم ، منگنز و ویتامین های A ، C و K است. همچنین برای ریبوفلاوین ، ویتامین B6 ، پانتوتنیک اسید ، کلسیم ، منیزیم و فسفر عالی است (1)

وقتی آب کرفس آب می شود ، بیشتر از این مواد مغذی را به ازای هر فیبر مصرف می کنید زیرا فیبر گیاهی آن حذف شده است.

اگرچه بسیاری از مردم از این روند حمایت می کنند ، اما مزایای آن با تحقیقات اثبات نمی شود.

به نوشیدنی های دیگر اضافه شده است

آب کرفس را می توان به تنهایی مصرف کرد یا به نوشیدنی های دیگر مانند کوکتل سبز اضافه کرد. این نوشیدنی ها معمولاً حاوی انواع میوه و سبزیجات هستند.

این یک نوشیدنی متعادل تر از نظر تغذیه ای است که هنوز هم برخی از مزایای آب کرفس را ارائه می دهد.

علاوه بر این ، می توانید اسموتی خود را با منابع پروتئینی مانند ماست یا پودر پروتئین و همچنین منابع چربی مانند کره آجیل یا آووکادو برای بهبود سلامتی تکمیل کنید.

خلاصه

آب کرفس سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی است. اگرچه نوشیدن هر روز صبح ممکن است آخرین جنون سلامتی باشد ، اما این تحقیقات توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شود.

اغلب گفته می شود که آب کرفس باعث کاهش وزن می شود.

طرفداران می گویند نوشیدن 16 اونس (475 میلی لیتر) هر روز صبح سلول های چربی کبد را تجزیه و حل می کند. با این حال ، این ادعا فاقد شواهد علمی است و نیاز به تحقیقات بیشتری دارد (2).

با این حال ، آب کرفس می تواند از راه های دیگر باعث کاهش وزن شود.

وزن شما بستگی به میزان کالری مصرفی شما در طول روز دارد (3، 4، 5، 6)

آب کرفس نسبتاً کم کالری است و در 16 اونس (475 میلی لیتر) 85 کالری (7)

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، جایگزینی نوشیدنی های با کالری بیشتر – مانند قهوه یا نوشابه شیرین – با آب کرفس یک انتخاب عاقلانه است.

علاوه بر این ، نوشیدن نوشیدنی های کم کالری ، مانند آب کرفس ، قبل از غذا می تواند باعث سیری شود و به شما کمک کند کل کالری کمتری مصرف کنید (8)

اگرچه آب کرفس یک نوشیدنی سالم و کم کالری است ، اما کلید کاهش وزن طولانی مدت بر اساس یک وعده غذایی نیست. در عوض ، ورزش را با رژیم غذایی مقوی بر اساس غذاهای سالم ترکیب کنید.

خلاصه

آب کرفس کالری کمی دارد و اگر به جای نوشیدنی های کالری آن را بنوشید ، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. با این حال ، بعید است که همین امر باعث کاهش وزن شود.

آب کرفس می تواند چندین مزیت دیگر نیز داشته باشد.

خواص ضد التهابی

آب کرفس حاوی بسیاری از آماده سازی های فیتون است ، که ترکیبات گیاهی هستند که دارای اثرات ضد التهابی هستند (9، 10)

فلاونوئیدها طبقه اصلی محصولات گیاهی موجود در کرفس هستند. افزایش مصرف فلاونوئیدها با کاهش خطر بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان ارتباط دارد (11، 12)

بنابراین ، کرفس کامل و آب آن می تواند به جلوگیری از برخی بیماری ها کمک کند.

می تواند به کنترل فشار خون کمک کند

آب کرفس همچنین می تواند به کنترل فشار خون کمک کند (13)

این اثر احتمالاً مربوط به غلظت نیترات کرفس است که باعث افزایش سلامت قلب و کاهش فشار خون می شود (14، 15)

آنها را نباید با نیترات های مورد استفاده در نگهداری مواد غذایی و نیتریت های مرتبط با عوارض جانبی اشتباه گرفت (15)

می تواند کلسترول بالا را کاهش دهد

کرفس همچنین می تواند به کاهش کلسترول کمک کند (16)

چندین مطالعه روی حیوانات مصرف کرفس را با کاهش قابل توجه کلسترول مرتبط کرده است (17، 18 ، 19)

با این حال ، تحقیقات انسانی مورد نیاز است.

خلاصه

آب کرفس می تواند چندین مزیت برای سلامتی مانند کاهش التهاب ، فشار خون و کلسترول را فراهم کند.

اگرچه آب کرفس به طور کلی بی خطر تلقی می شود ، اما باید از برخی معایب احتمالی آگاه باشید.

از دست دادن فیبر

وقتی آب کرفس تهیه می کنید ، فیبر مفید گیاه را از دست می دهید.

یک دسته کرفس – حدود 9 ساقه – حاوی حدود 9 گرم فیبر است ، در حالی که 16 اونس (475 میلی لیتر) آب حاوی مقدار کمی (1، 7)

مصرف فیبر فواید زیادی دارد ، از جمله کاهش وزن تا روده های سالم (20، 21، 22)

می توان سدیم اضافه کرد

یکی دیگر از مضرات احتمالی آب کرفس ، مصرف زیاد سدیم است.

سدیم کرفس به طور طبیعی کم است و یک ساقه آن 32 میلی گرم دارد. با این حال ، فقط 16 اونس آب کرفس حدود 288 میلی گرم سدیم تأمین می کند ، زیرا از حداقل 9 ساقه کرفس تهیه می شود (1، 2)

وزارت بهداشت ایالات متحده توصیه می کند که بزرگسالان میزان سدیم روزانه خود را زیر 2300 میلی گرم به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم نگه دارند (23)

بنابراین ، اگر در حال حاضر نمک زیادی مصرف می کنید ، یک لیوان آب کرفس می تواند بر این توصیه غلبه کند.

از آنجا که سدیم اضافی با فشار خون بالا ارتباط دارد ، افرادی که احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر است باید هنگام نوشیدن آب کرفس احتیاط کنند (24، 25)

با این حال ، آب کرفس سرشار از پتاسیم است – 9 ساقه یا 16 اونس آب آن حاوی 936 میلی گرم یا 20 درصد از نیاز روزانه شما به پتاسیم است (7، 26)

پتاسیم به شل شدن عروق خونی و کاهش فشار خون کمک می کند. کاهش نسبت سدیم به پتاسیم و مصرف بیشتر پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. این بدان معناست که پتاسیم موجود در آب کرفس می تواند سدیم را خنثی کند و در واقع می تواند فشار خون را کاهش دهد (27، 28، 29)

خلاصه

اگرچه آب کرفس به طور کلی بی خطر است ، اما معایب آن کمبود فیبر و سطح بالای سدیم است ، اگرچه سدیم را می توان با محتوای پتاسیم کاهش داد.

اگرچه یک دوز روزانه آب کرفس آخرین هوس سلامتی است ، اما به خودی خود در کاهش وزن مثر نیست.

اگر آب کرفس را به جای نوشیدنی های پرکالری بنوشید ، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. علاوه بر این ، می تواند به کاهش التهاب و فشار خون کمک کند.

با این حال ، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، بهتر است رژیم غذایی و شیوه زندگی خود را تغییر دهید – نه فقط پیروی از آخرین روندها.

دیدگاهتان را بنویسید