«ایلان ماسک» از پاسخ به سؤالی در مورد کناره‌گیری از تسلا طفره رفت


به‌تازگی در جریان جلسه اعلام درآمد تسلا، از «ایلان ماسک» سؤال شد که آیا قصد دارد طی سال‌های آینده از سمت خود به‌عنوان مدیرعاملی غول خودروسازی کناره‌گیری کند یا خیر. در مقابل، ماسک از ارائه یک پاسخ مستقیم به این سؤال خودداری کرد.

به‌ گزارش اینسایدر، مدیرعامل تسلا در جریان گزارش درآمد سه‌ماهه اول این شرکت که افت شدید سود و درآمد غول خودروسازی را نشان می‌دهد، با سؤال «تونی ساکوناگی»، یکی از تحلیل‌گران وال‌استریت در مورد آینده خود مواجه شد. او با اشاره به این موضوع که ماسک درحال‌حاضر علاوه‌بر تسلا، مدیریت چندین شرکت دیگر مانند SpaceX، ایکس و The Boring Company را برعهده دارد، از ایلان ماسک سؤال کرد:

«شما هم‌اکنون رهبر خیلی از شرکت‌های مهم هستید. شاید بتوانید در مورد علاقه قلبی خود صحبت کنید و اینکه آیا انتظار دارید در سه سال آینده مشارکت خود در تسلا را در هر مقطعی کاهش دهید؟»

توضیح مبهم ایلان ماسک درباره آینده‌اش در تسلا

ماسک در پاسخ گفت:

«تسلا بخش زیادی از زمان کار من را تشکیل می‌دهد و تقریباً هر روز هفته در آن مشغول به کار هستم. به‌ندرت پیش می‌آید که بعدازظهر یکشنبه را تعطیل کنم، بنابراین کاملاً مطمئن می‌شوم که تسلا بسیار موفق است. [درحال‌حاضر] شرکت رونق دارد و در آینده نیز چنین خواهد بود.»

بنابراین ماسک با پاسخ مبهم خود هیچ جواب دقیقی به این موضوع نمی‌دهد که آیا قصد دارد همکاری خود با تسلا را در آینده کاهش دهد یا خیر.

تسلا در سه‌ماهه ابتدایی سال 2024، 1.1 میلیارد دلار سود و 21 میلیارد دلار درآمد داشته است که این ارقام نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته به‌ترتیب 55 و 9 درصد کاهش یافته است. حاشیه سود عملیاتی تسلا نیز در فصل اول 2024 به 5.5 درصد رسیده، درحالی که در فصل اول 2023 این میزان برابر با 11.4 درصد بود. ماسک که اخیراً سفر خود به هند را به‌دلیل مشکلات تسلا به تعویق انداخته بود، از حرکت بازار به سمت خودروهای هیبریدی به‌جای خودروهای برقی، به‌عنوان اصلی‌ترین عامل بروز این شرایط یاد کرده است.



منبع