ایلان ماسک در ابتدا می‌خواست 20 درصد از کارکنان تسلا اخراج شوند


شرکت تسلا در چند وقت اخیر با مشکلات مختلفی مواجه شده است که کاهش فروش سه‌ماهه خودروها و اخراج گسترده 10 درصد از کارکنان شرکت از مهم‌ترین مسائل آن محسوب می‌شوند. اکنون به گزارش بلومبرگ، ظاهراً «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، درنظر داشته است که میزان اخراج کارکنان با کاهش حدود 20 درصدی فروش سه‌ماهه اخیر خودروهای این شرکت مطابقت داشته باشد.

بلومبرگ به‌ نقل از منابع آگاه، گزارش می‌دهد که ایلان ماسک ظاهراً خواسته بود که تسلا حدود 20 درصد نیروی کار خود را کاهش دهد. از سویی، تسلا در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی 386,810 خودرو تحویل داد که 20.1 درصد کاهش نسبت به سه‌ماهه آخر 2023 را نشان می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک می‌خواست میزان افت فروش و تعدیل نیرو یکسان باشد.

اخراج کارکنان تسلا توسط ایلان ماسک

مدتی پیش، ایلان ماسک از اخراج گسترده کارکنان تسلا خبر داده بود. این میلیاردر در یادداشتی به این کارکنان گفت این شرکت بیش از 10 درصد از تعداد کارمندان خود را اخراج می‌کند. مدیرعامل تسلا دراین‌باره گفته است که تسلا هر چند وقت یک بار باید یک بازنگری کامل سازمانی انجام دهد. ماسک می‌گوید که این امر به تسلا کمک می‌کند تا به سطح بالاتری برسد.

مشکلات فزاینده تسلا سؤالاتی را درباره توانایی ایلان ماسک برای اداره چندین کسب‌وکار به‌طور هم‌زمان ایجاد کرده است. ماسک علاوه‌ بر تسلا، شرکت‌های دیگر مانند پلتفرم ایکس، نورالینک، اسپیس‌ایکس و xAI را نیز اداره می‌کند. بااین‌حال، ایلان ماسک به کارکنان تسلا تأکید کرده است که اخراج‌های اخیر برای اینکه این شرکت به نوآورانه بیشتر برسد و رشد کند، ضروری بوده است.

تسلا همچنین برای جبران افت فروش خودروهای خود، قیمت برخی از مدل‌ها را در چند بازار بزرگ مانند ایالات‌متحده، چین و آلمان کاهش داده است.



منبع