آیا پوک سالم است؟ مزایا ، خطرات و نکات


کاسه های “poh-kay” تلفظ می شوند که به طور سنتی ترکیبی از برنج ، سبزیجات ، روغن ، ادویه جات ترشی جات و ماهی خام خرد شده مانند ماهی تن ، ماهی آزاد یا ماهی قزل آلا است.

کاسه ها که در اصل یک غذای هاوایی بودند ، در سراسر جهان رواج پیدا کردند. این ممکن است شما را متعجب کند که آیا آنها سالم هستند.

این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که آیا کاسه ها برای شما مناسب هستند و چگونه می توانید گزینه های خود را سالم تر کنید.

سالم بودن شیرینی بستگی به مواد تشکیل دهنده آن و همچنین نیازها و ترجیحات شخصی شما دارد.

این ماده در درجه اول از غذاهای غنی از مواد مغذی تشکیل شده است

اگرچه کاسه ها بسیار قابل تنظیم هستند ، مواد اصلی آنها سبزیجات و ماهی هستند – دو غذای معمولاً مغذی.

برخی از رایج ترین سبزیجات عبارتند از آووکادو ، سیر ، پیاز و هویج ، که سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند که همه آنها از سلامت کلی شما پشتیبانی می کنند (1، 2، 3)

ماهی منبع خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب غیر اشباع امگا 3 است که برای عملکرد مغز ، سلامت قلب و کاهش التهاب مهم است (4، 5، 6، 7)

این بدان معناست که کاسه ها معمولاً با استفاده از پایه برنج سفید ساخته می شوند – غلات بسیار فرآوری شده که فیبر کمی دارند. اگر بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد ، ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد (8، 9)

اگر دوست دارید سنگ ها را به طور مکرر بخورید ، توصیه می شود برنج سفید را با برنج قهوه ای یا دیگر پایه های دارای فیبر بالا مانند کینوا ، جو یا برنج گل کلم جایگزین کنید.

می تواند سدیم و کالری زیادی داشته باشد

کاسه های کیک معمولاً با روغن کنجد ، که دارای کالری بسیار بالایی است ، و چاشنی سس سویا ، که معمولاً سرشار از سدیم است ، تهیه می شوند.

اگرچه سدیم یک ماده مغذی ضروری است ، اما در صورت مصرف بیش از حد می تواند فشار خون را افزایش داده و خطر بیماری های قلبی را در برخی افراد افزایش دهد.

به همین دلیل ، برخی افراد ممکن است بخواهند میزان سدیم اضافه شده به ادویه جات مانند سس سویا را محدود کنند (10)

ماهی های فرآوری نشده می توانند خطر بیماری های ناشی از غذا را ایجاد کنند

مصرف ماهی خام همیشه باید با احتیاط انجام شود زیرا خطر آلودگی های ناشی از مواد غذایی مانند وجود دارد سالمونلاکه ممکن است در محصولات حیوانی نپخته وجود داشته باشد و شما را بسیار بیمار کند (11)

علاوه بر این ، برخی از ماهی ها دارای مقدار زیادی جیوه هستند ، فلز سنگینی که می تواند اثرات سمی بر سیستم عصبی شما داشته باشد و باید در حد اعتدال استفاده شود (12، 13)

سطوح بالای جیوه در ماهی شامل ماهی تن آبی بزرگ ، ماهی شمشیری ، کوسه و ماهی خال مخالی است.

ماهی یا گونه های فرآوری نشده با محتوای جیوه بالا (12)

خلاصه

کاسه های کیک معمولاً حاوی مواد سالم مانند ماهی و سبزیجات هستند. با این حال ، آگاهی از خطرات احتمالی خوردن ماهی خام ، به ویژه اگر باردار ، شیرده یا ضعیف هستید ، بسیار مهم است.

بسیار آسان است که ترکیب کاسه را متناسب با رژیم غذایی یا سلامتی خود تنظیم کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید سبزیجات را با سبزیجات رنگی تر و افزودن روغن و سس سویا به سبك تر و سبك تر كنید.

همچنین می توانید پایه برنج سفید را با غلات کامل مانند جو یا کینوا جایگزین کنید ، یا جایگزینی برای غلات کامل مانند مارپیچ کدو سبز ، رشته فرنگی ادامامه یا سالاد لپه.

به خاطر داشته باشید که اگرچه کاسه ها معمولاً از ماهی ساخته می شوند ، اما می توانید کاسه های گیاهی ایجاد کنید که از محصولات حیوانی استفاده نمی کنند. در عوض ، می توانید توفو ، تمپه یا سیتان غنی از پروتئین را که از گلوتن گندم پخته تهیه شده جایگزین کنید.

شما همچنین می توانید ماهی هایی را که معمولاً حاوی جیوه کمتری هستند ، مانند ماهی قزل آلا ، ماهی کاد ، تیلاپیا ، گربه ماهی یا قزل آلا (13)

کاسه های خوری همچنین یک غذای عالی هستند که شامل غذاهای تخمیر شده مانند ترشی سبزیجات یا کلم ترش است.

غذاهای تخمیر شده سرشار از پروبیوتیک های طبیعی هستند که می توانند برای سلامت روده مفید باشند ، با التهاب مبارزه کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.14، 15)

خلاصه

کاسه های سالم تری را می توان با انتخاب غلات کامل یا پایه سبزیجات ، محدود کردن میزان ادویه جات اضافی و انتخاب منبع کمتری از ماهی جیوه یا پروتئین گیاهی ایجاد کرد.

کاسه های کیک به طور سنتی شامل برنج ، سبزیجات ، ماهی خام ، روغن و ادویه جات ترشی جات یا چاشنی هایی مانند سس سویا هستند.

اگرچه کاسه ها معمولاً از مواد سالم تهیه می شوند ، اما آگاهی از خطرات احتمالی مصرف ماهی خام و مواد اولیه ای که ممکن است مواد مغذی زیادی را ارائه ندهد ، مانند برنج سفید و مقدار زیادی روغن یا سس سویا.

برای ایجاد یک کاسه سالم تر ، می توانید یک پایه غلات کامل یا سبزیجات را انتخاب کنید ، روغن اضافی و ادویه جات را محدود کنید و درجه پایین تری از جیوه را برای ماهی یا پروتئین های گیاهی انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید