بیایید در مورد آکنه – JSHealth صحبت کنیم


این مهم است که بدانیم پوست از نظر طبیعت “کامل” نیست. پوست دارای بافت هایی مانند منافذ ، خطوط ریز ، خال ، کک و مک و لک است. هدف دستیابی به چهره بی عیب و نقص نیست ، بلکه حفظ و حفظ سلامت پوست است. فوران ها شما را به یک فرد کمتر زیبا تبدیل نمی کنند. آکنه در واقع یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، اما نه تنها دردناک یا ناخوشایند است ، بلکه می تواند بر اعتماد به نفس فرد نیز تأثیر بگذارد. بیایید نگاهی بیندازیم که این چیست و راههایی برای حمایت از سفر سلامت پوست در صورت مواجهه با آکنه.

آکنه چیست؟

آکنه وضعیتی از فولیکول مو ، ساقه مو و غدد چربی است که باعث ضایعات غیر التهابی و التهابی و اسکار درجات مختلف می شود. الگوی تغییر یافته کراتینه شدن فولیکول مو می تواند مانع از تولید چربی (ماده ای که باعث چربی پوست ما می شود) شود. این یک بیماری بسیار شایع است که در نوجوانی شایع است.

آکنه می تواند منجر به تصور ضعیف از خود ، اضطراب ، اعتماد به نفس پایین و تأثیر منفی بر کیفیت زندگی شود.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند در اثر عوامل متعددی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، شیوه های بهداشتی و تعریق زیاد ایجاد شود. رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند به شما در دستیابی به پوستی سالم کمک کند.

نکات رژیم غذایی برای آکنه

  • شاخص قند خون خود را بررسی کنید

تصور می شود که میزان قند خون و شاخص گلیسمیک کل رژیم غذایی باعث بروز آکنه می شود. رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند باعث افزایش سطح انسولین بالاتر از حد طبیعی شود ، که می تواند تولید آندروژن را افزایش دهد و ماده ای که پوست ما را چرب به نظر می رساند و باعث ایجاد آکنه می شود.

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 ناشی از رژیم غذایی یکی از عوامل ایجاد کننده التهاب است. سطوح بالای اسیدهای چرب امگا 3 می تواند مانع از تولید واکنش های ضد التهابی شود که می تواند بر روی آکنه اثر درمانی داشته باشد. بزرگترین منابع امگا 3 ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و تا حدی تخم مرغ ، به ویژه روغن زیتون خالص ، دانه های چیا و دانه کتان است.

راه هایی که می توانید غذاهای زیر را شامل شود:

– ماهی قزل آلا سرخ شده با سالاد آووکادو ، پاشیده شده با روغن زیتون

– تخم مرغ با آووکادو روی نان تست غلات کامل

– چیا / کدو تنبل / دانه کتان با فرنی / کوکتل / ماست بپاشید

  • آن آنتی اکسیدان ها را نیز شامل شود

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است با شروع آکنه ارتباط داشته باشد و آنتی اکسیدان ها در درمان و درمان آکنه مفید باشند. هنگام غذا خوردن از رنگهای مختلف لذت ببرید ، هرچه رنگ بیشتر باشد ، آنتی اکسیدان بیشتری وجود دارد.

نکات سبک زندگی برای آکنه

اطمینان حاصل کنید که پوست خود را با پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (فاقد عطر ، الکل و پارابن) بشویید.

  • بهداشت پوست را رعایت کنید

برای کاهش انتشار باکتری ها ، می خواهید از یک حوله جداگانه برای صورت و بدن خود استفاده کنید و دستمال حوله و روبالشی خود را حداقل هفته ای یکبار بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های سلامت شما از جمله روده و پوست شما تأثیر بگذارد ، بنابراین مطمئن شوید که هر روز تکنیک های مدیریت استرس را تمرین می کنید. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری ، ورزش کردن ، گذراندن وقت با عزیزان یا حضور در طبیعت راه های فوق العاده ای برای کاهش استرس در زندگی است.

تحت راهنمایی یک متخصص مراقبت های بهداشتی ، می توانید گیاهان و مواد مغذی خاصی را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند. روی درمانی است که علائم آکنه ، جوش و بثورات جزئی پوستی را برطرف می کند. بیدمشک یکی دیگر از مواد فوق العاده است که به طور سنتی در طب گیاهی غربی برای تسهیل استفاده می شود بثورات جزئی پوستی

پیوندها:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در زنان بزرگسال Int J Wermens Dermatolبه 2017؛ 4 (2): 56-71. ارسال شده در سال 2017 23 دسامبر

Ayer J ، Burrows N. آکنه: بیشتر از عمق پوست. پزشک فوق لیسانس J.به 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurło A ، Sińska B. اهمیت رژیم غذایی در درمان و عدم درمان آکنه ولگاریس. Postepy Dermatol Alergolبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. جولای 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید