دکتر متخصص تغذیه رژیم انوشه برای افراد شاغل مناسب است


اکثر کارکنان به ساعت کار خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، او در زمان غیر معمول با همکارانش صبحانه می خورد یا ناهار نمی خورد. او عصرها بعد از اتمام کار اداری و بازگشت به خانه شام ​​می خورد. در یک وعده غذایی مقدار زیادی غذا وجود دارد ، اما او همچنین ناهار نمی خورد و غذا نمی خورد. یک میان وعده عصرانه می تواند باعث پرخوری فرد در عصر یا شب شود. عدم تحرک و کمبود زمان برای هضم غذا پس از بازگشت به خانه می تواند منجر به چاقی و سایر عوارض شود.

مطالعات نشان می دهد که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. اکثر کارکنان و مدیران غذا خوردن را فراموش می کنند یا زمان کافی برای خوردن ندارند. باید یک رژیم غذایی مناسب در ارتباط با کاری که همه انجام می دهند وجود داشته باشد ، و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخورید و از اختلالات خوردن اجتناب کنید. البته از آنجا که افرادی که کمتر می نشینند و کالری کمتری مصرف می کنند ، کسانی که پشت میز می نشینند باید میزان انرژی مصرفی روزانه خود را کاهش داده و از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به مقدار زیاد در ادارات و شرکت ها مصرف می شود پرهیز کنند. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید. اگرچه به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، اما حرکت گوارشی را بهبود می بخشد و از یبوست به دلیل نشستن زیاد و کم تحرکی جلوگیری می کند.همچنین نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه برای کارگران بسیار مهم است.

کسانی که فعالیت بدنی انجام می دهند و فعالیت بدنی بیشتری دارند باید کالری بیشتری نسبت به آنها دریافت کنند و بهتر است این میزان کالری را به طور متعادل و در همه گروه های غذایی دریافت کنند تا سرشار از انرژی ، همه مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی باشد. به برای تامین بدن. مصرف لبنیات و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

تعادل رژیم غذایی به دلیل نقض ساعت بیولوژیکی در کار شبانه و شیفت شب مختل می شود. اگر این افراد قادر به پیروی از سه قانون معمول غذا خوردن نیستند ، لازم است غذا را به زمانهای C ، B و A تقسیم کرده و بر اساس آن نظم جدیدی ایجاد کنند.

به طور کلی کارگران باید از غذاهای چرب و شیرین خودداری کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، به آرامی غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه غذا بخورند تا از سوء هاضمه جلوگیری شود و از پرخوری جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید