چگونه استرس بر سطح قند خون شما تأثیر می گذارد


آیا در مورد نوسانات قند خون به دنبال پزشک خود بوده اید و آیا متوجه شده اید که آنها در مورد استرس صحبت می کنند – در حالی که منتظر داروهای بند ناف خود بوده اید؟ آیا ممکن است چنین استرسی واقعاً تأثیر زیادی بر دیابت بدن شما داشته باشد؟

پاسخ اکو بله است. استرس در دیابت می تواند تأثیر زیادی بر بدن داشته باشد ، زیرا اساساً استرس قند است.

قبل از ورود به پیچ و مهره های بیولوژیکی ، بیایید با کمی استرس شروع کنیم.

انجمن دیابت آمریکا بین استرس جسمی و عاطفی یا استرس روانی تمایز قائل می شود. استرس جسمانی زمانی رخ می دهد که یک جراحت یا بیماری در بدن ذکر شده باشد ، در حالی که استرس احساسی از آن دسته مواردی است که ما بیشتر اوقات فکر می کنیم: این یک حرکت حبابی ، یک سیستم کنترل دود است و باعث می شود ماشین شما مضحک به نظر برسد یا بیمه شما. شما نمی خواهید هزینه نوع انسولینی را که برای شما مناسب است بپردازید. آه!

تارا پارکر پاپ می نویسد: “در دوران اخیر ما ،” نگرانی ها در مورد کرونا ، بازار سهام و سطح کلی اختلال در زندگی ما استرس را افزایش داده است ، اما ما همچنین می دانیم که استرس می تواند شما را بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های تنفسی کند. ” مجله نیویورک تایمز. فکر آرامش بخشی نیست

استرس عاطفی می تواند استرس حاد و استرس مزمن را بیشتر از بین ببرد. استرس حاد در ترافیک گیر کرده است. استرس مزمن در یک ازدواج بد – که قرار است برای مدت طولانی اتفاق بیفتد – و یک تلاش بزرگ برای ایجاد تغییر در زندگی ، گیر کرده است.

همه این استرس ها ، اعم از جسمی و روحی ، تأثیر کوتاه مدت و بلندمدت و کاملاً جسمی بر دیابت شما دارند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرند ، حتی اگر چیزی به نام مبارزه یا فرار وجود داشته باشد. برای روشن شدن این موضوع ، ابتدا باید مردان را در نظر بگیریم.

ابتدا به یاد داشته باشید که انسانها تقریباً حیوانات غیر مسلح هستند – نه پنجه ، نه دندان تیز ، نه پوست مقاوم ، نه همه دونده های شجاع و نه سریع. و آنها در خطر حمله شکارچیان زندگی می کردند. به طور خلاصه ، ما برای زنده ماندن مجهز نبوده ایم. اما به نوعی گونه ما به بالای زنجیره تکامل صعود می کند و می آید تا بر کره زمین حکومت کند.

یکی از راههای کلیدی این امر توسعه یک سیستم توربو بیولوژیکی بود که در مدت زمان کوتاهی ما را قوی تر و سریعتر از معمول می کند. هنگامی که خطر قریب الوقوع است ، بدن ما هورمون های اپی نفرین (حتی آدرنالین) را تخلیه می کند ، که باعث افزایش توانایی ما در مبارزه یا فرار با شتاب می شود. از این رو نام نبرد یا گریز است.

همانطور که متخصصان دانشکده هاروارد توضیح می دهند ، اپی نفرین باعث آزاد شدن قند (گلوکز) و چربی از محل های ذخیره در بدن می شود. این مواد مغذی وارد خون می شوند و انرژی را برای تمام قسمت های بدن تامین می کنند.

این قفل های توربو برای مردم سرخپوشان و احتمالاً برای مردم قرون وسطی بسیار مفید بوده است. و هنوز هم برای رزمندگان مدرن در برابر دشمنان ، یا کوهنوردان در حیوانات وحشی که با شیرها ، ببرها و خرس ها برخورد می کنند ، کار می کند. اما عواقبی دارد. بدن نمی تواند بین خطر و استرس تفاوت قائل شود. از دکمه رزمی یا پرواز استفاده کنید.

بنابراین امروزه حیوانات رایج ترین “خطر” نیستند. نامه از IRS است. هیچ راه حل سریع ، هیچ جنگ خشونت آمیز ، و نیازی به دویدن مایل وجود ندارد. اما ما در صندلی ها و مغازه های نشسته خود می نشینیم ، بدن ما از قند می سوزد ، به هیچ وجه آن را نمی سوزاند.

به این ترتیب دریاچه ها در حال کاهش هستند. استرس حاد ما را با قند بی فایده (و بدون دارو) غرق می کند. استرس مزمن مانند شیر آب نشتی است که همیشه از قند آغشته به سیستم ما خارج است. تأثیر قند خون ناشی از استرس آنقدر قابل توجه است که برخی از محققان احساس می کنند دیابت محرک در افراد از قبل آماده توسعه است.

فراتر از فشار فیزیکی محض استرس ، یک عنصر ذهنی گیج کننده وجود دارد: اگر استرس دارید ، ذهن شما به یک کار پیچیده تقلیل می یابد. شما کمتر روحی ، پرانرژی و تنگ هستید. به طور طبیعی ، این امر بر کنترل دیابت تأثیر می گذارد. هنگامی که افراد تأیید می شوند ، بیشتر احتمال دارد غذاهای راحت بخورند ، از کارهای دشوار اجتناب کنند یا از داروها استفاده کنند و اغلب دیابت را نادیده می گیرند. این در مورد استرس معنی دارتر از پسر عموی اول است: افسردگی.

اثرات منفی افسردگی بر کنترل دیابت به خوبی مستند ، جدی و کشنده است.

به گفته دکتر بیل پولونسکی ، بنیانگذار موسسه دیابت رفتاری ، در این مقاله در مورد سلامت روانی و دیابت ، بین بزرگ شدن یا پرس و جو شدن و افسردگی شدید تفاوت زیادی وجود دارد.

افسردگی یک وضعیت پزشکی است که تشخیص داده می شود یا زمانی تشخیص داده می شود که استرس وجود نداشته باشد. او توضیح می دهد

  • ثبت نام مانند همه ما هر روز زندگی می کنیم موارد زیادی وجود دارد که ما را کارآفرین می کند. برخی مربوط به دیابت هستند ، برخی دیگر اینطور نیست. در بسیاری از مواقع دیابت این استرس های طبیعی را استرس زا یا چالش برانگیزتر می کند.
  • ناراحتی دیابت این به عنوان طیف گسترده ای از واکنش های احساسی به یک بیماری خاص دیابت تعریف می شود. علائم متغیر است ، اما شامل موارد زیر است: تحت فشار قرار گرفتن بر مدیریت بیماری های مزمن ، ترس یا نگرانی از عوارض دیابت و ایجاد بیماری ، و احساس غرق شدن و دلسردی ، در حالی که کنترل قند خون یا اهداف رفتاری (واقعی یا غیر واقعی) مضر است ، هر چند به ویژه تحت فشار
  • افسردگی و ناراحتی آنها متفاوتند. بسیاری از افراد هر دو را به طور همزمان تجربه می کنند ، اما دیابت بیماری است که بسیار بیشتر از افسردگی با خود تجویز و رویدادهای قند خون مرتبط است.

علاوه بر این ، “استرس روزانه” قطعاً می تواند دیابت شما را مدیریت کند و تحقیقات نشان می دهد که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف کند.

بنابراین چگونه می توانید استرس را کاهش دهید تا تأثیر کمتری بر کنترل قند خون داشته باشد؟

خوب ، تا حدی استرس شما طبیعی است. زندگی هرچقدر که “قابل تعمیر” باشد شما را تحت فشار قرار می دهد ، باید برای اصلاح آن تلاش کنید. آن توالت احمقانه که تمام شب می خوابد و خواب شما را مختل می کند؟ تعمیرش کنید آسان است. اما گاهی اوقات مهمتر است: چه کسی تا به حال از دوست پسر یا دوست دختر شما نام برده است؟ زمان جدایی است. انجام همه آنها آسان نیست ، اگرچه آنها نیاز به بهبود سلامت شما در سطوح مختلف دارند.

در این میان شما باید از مواردی که نمی توانید آنها را برطرف کنید اجتناب کنید ، اما نمی توانید از آنها اجتناب کنید. خواهرت دیوانه ات می کند؟ شما ملاقات نمی کنید ، می دانید.

در نهایت ، مواردی در زندگی وجود دارد که نمی توانید آنها را برطرف کنید و نمی توانید از آنها دوری کنید ، و برای این کار باید این راه ها را توسعه دهید. گاهی اوقات این شامل تغییر نگرش شما نسبت به او می شود. گاهی اوقات از استرس به عنوان یک ابزار کاهش استرس استفاده می شود ، مانند آموزش رزمی یا پرواز برای سوزاندن قند ، یا حمام کردن در حمام های گرم و شمع های ادویه دار برای از بین بردن بدن از قند.

برخی از واجد شرایط ترین و واقعی ترین سیستم های تسکین استرس برای استفاده

  • هر نوع تمرینی
  • فعالیت در فضای باز در هوای تازه
  • مراقبه
  • سفرنامه
  • موسیقی و شمع در حالی که از فضایی آرامش بخش لذت می برید
  • اوقات فراغت با خانواده ، دوستان و حیوانات خانگی

به این 16 روش ساده برای از بین بردن استرس و اضطراب نگاهی بیندازید.

بدیهی است که استرس می تواند تأثیر زیادی بر پیامدهای دیابت داشته باشد. اما همه اینها به این معنا نیست که داروهایی که مصرف می کنید نقشی در نوسانات گلوکز ندارند. اگر داروهای شما با غذای مصرفی شما تطابق ضعیفی داشته باشند ، گلوکز می تواند علت بالا و پایین باشد.

با این حال ، این استرس را از بین نبرید که استرس بر سیستم شما همان تأثیر قند را دارد. این مورد مانند افراد قندی دیگر باید توسط افراد مبتلا به دیابت رعایت شود. علاقه او به رسمیت شناخته شدن ، پذیرفتن و بحث کردن است ، به ویژه هنگامی که با استرس ها و استرس های جدیدی روبرو شده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید