چگونه فرزندان خود را مجبور به صرف ناهار کنیم (بالاخره!)


فرزندان خود را به بسته های ناهار مستقل تبدیل کنید! در اینجا پنج مرحله ساده برای جلب وسایل ناهار برای کودکان آورده شده است. بگذار این اتفاق بیفتد!

این مقاله به عنوان مشارکت من با آن نوشته شده است پروژه خانواده سالمبه من هیجان زده هستم که در کمپین Power Your Lunchbox شرکت کنم تا به کودکان در آشپزخانه گزینه های بیشتری بدهم.

اگر می خواهید ، صبح را تصور کنید که جعبه ناهار در آن بسته نشده باشد. یا شما:

  • کمی قهوه بنوشید؟
  • 15 دقیقه بیشتر بخوابید؟
  • آیا مثل همیشه عصبانی یا عجله ندارید؟

من یک بار قبل از بسته بودم. و وقتی از بسته بندی ناهار برای بچه هایم دست کشیدم ، بعد از شام وقتی مجبور شدم همه غذا را آماده کنم ، آرامش زیادی به وجود آمد. احساس رهایی می کرد!

با آموزش بسته بندی ناهار به فرزندان خود ، می توانید کمی آزادی را به دست آورید.

اما همچنین چیزی متفاوت را ارائه می دهد که بسیار خاص است. فرزندان شما با آموختن مهارت های مهم زندگی استقلال و استقلال خود را در آشپزخانه به دست می آورند: چگونه برای خود آشپزی کنند. بگذار این اتفاق بیفتد!

چگونه فرزندان خود را مجبور به صرف ناهار کنیم

روز اول: در مورد برنامه با فرزندان خود صحبت کنید

برخی از شما ممکن است فرزندانی داشته باشید که دوست دارند همه کارها را خودشان انجام دهند. یا شاید بچه های شما مثل بچه های من هستند و خوشحال می شوند که بنشینید تا همه کارها را انجام دهید. بنابراین واکنش آنها نسبت به این خبر ممکن است متفاوت باشد! در اینجا نکاتی وجود دارد که ارزش اشتراک گذاری با آنها را دارد:

  • آنها به اندازه کافی بزرگ هستند و می توانند ناهار خود را روی هم بگذارند
  • همه اعضای خانواده به حفظ خانه کمک می کنند و بسته بندی ناهار یکی از راه های این کار است
  • ناهارها خود ساخته هستند ، به این معنی که می توانند بسته بندی کنند (با برخی از ورودی های شما)
  • در ابتدا ، شما به آنها کمک خواهید کرد و راه هایی را برای آسان کردن آن پیدا خواهید کرد
  • اگر آنها اقلام خاصی را برای جعبه ناهار خود می خواهند ، شما با هم به فروشگاه می روید و خرید می کنید

روز دوم: اصول اولیه را به آنها بیاموزید

یکی از نگرانی های بزرگی که از والدین می شنوم این نگرانی است که فرزندانشان اگر ناهار را برای استفاده شخصی خود بگذارند ، یک جعبه گرانول بسته بندی کنند. اما شما می توانید به فرزندان خود بیاموزید که یک ناهار متعادل بسته بندی کرده و به آنها این آزادی را بدهند که چیزهایی را که دوست دارند انتخاب کنند.

همراه با فرزندان خود ، لیستی از دسته بندی هایی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غذاهای پر پروتئین و غلات کامل ، یا هر دسته ای که مناسب رژیم غذایی شما در خانه است تهیه کنید و لیستی از غذاهای متناسب با هر دسته تهیه کنید. توضیح دهید که در یک ناهار متعادل انواع مختلفی از مواد غذایی وجود دارد که به آنها انرژی می دهد و از سیری بعد از ظهر در مدرسه جلوگیری می کند.

برای سهولت کار ، یک چاپ رایگان برای شما ایجاد کرده ام. برخی از چاپگرهای بسته بندی ناهار در حال حاضر پر از انتخاب هستند. من خودم طراحی کردم تا بتوانید غذاهایی را که در یخچال و انبار نگهداری می کنید پر کنید. جایی که فرزندان شما می توانند آن را ببینند ، چاپ کنید ، تکمیل و منتشر کنید ، مانند یخچال یا داخل درب انبار.

به فرزندان خود بیاموزید که یک ناهار متعادل تهیه کنند! چاپ رایگان ناهار خود را بسته بندی کنید.

چاپ رایگان برای آموزش بسته بندی ناهار به بچه ها!

در اینجا نمونه ای از نحوه پر کردن آن آورده شده است:

  • وعده های غذایی: ساندویچ بوقلمون یا ژامبون ، PBJ ، باقی مانده قمقمه ، هوموس ، پنیر ، تخم مرغ آب پز سخت
  • میوه: برش های پرتقال ، موز ، فنجان میوه ، سس سیب ، انواع توت ها
  • سبزیجات: هویج ، نخود فرنگی ، خیار ، گوجه فرنگی گیلاسی
  • همه غلات: نان ، کراکر ، پیتا ، تورتیلا
  • غذاهای جانبی: ذرت بوداده ، کیک ماست ، جعبه شیر شکلات

همچنین زمان خوبی است که در مورد چیزهایی که دوست دارند در وعده ناهار خود ببینند با آنها صحبت کنید. من همیشه صادقانه توصیه می کنم با کودکان در مورد آنچه دوست دارند ، چه چیزی دوست ندارند ، یا از ظهر رد می شوند (یا معامله می شوند) گفتگو کنید. با هم به مغازه بروید تا انتخاب هایی را پیدا کنید که احساس خوبی برای هر دوی شما ایجاد کند.

روز سوم: ایستگاه یا سطل های بسته بندی بسازید

کودکان بزرگتر بهتر آنچه را که نیاز دارند در آشپزخانه پیدا می کنند. کودکان کوچکتر ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشند.

یک ایده این است که همه چیز را در جایی جمع کنید که دسترسی به آن آسان است. بسته های ناهار مورد نیاز کودک خود را جمع آوری کنید ، مانند جعبه ناهار ، ظروف ، قمقمه ، بطری آب ، دستمال کاغذی ، ظروف قابل استفاده مجدد و لوازم جانبی مانند لیوان های سیلیکونی برای تقسیم ظروف. برای بسته بندی ناهار مورد علاقه من به فروشگاه آنلاین آمازون مراجعه کنید.

برای غذا در جعبه ناهار ، یک سطل زباله را روی پیشخوان برای نگهداری در قفسه ها و دیگری را در یخچال برای اقلام یخچال نگهداری می کنم (نحوه عملکرد آن را ببینید: نحوه ساخت ایستگاه بسته بندی ناهار |)

اما هنوز هم می توانید آن را به جعبه های جداگانه تقسیم کنید. از دسته های موجود در دسته قابل چاپ (منبع تغذیه ، میوه ، سبزیجات و …) یا دسته های خود استفاده کنید و به آنها نشان دهید که از هر کادر چه تعداد را انتخاب کنید.

توجه: خوب است که به کودک خود بیاموزید که غذاهای متنوع بخورد ، اما به او اجازه دهید که چقدر بسته بندی کند. آنها اشتهای خود را بهتر می دانند!

در اینجا ایده های جعبه میوه وجود دارد:

  • همه میوه ها مانند نارنگی ، سیب و آلو
  • فنجان میوه و سس سیب
  • میوه های یخ زده یا خشک شده

در اینجا ایده های جعبه مواد غذایی پروتئینی وجود دارد:

همچنین می توانید میان وعده ها و غذاهای جانبی (به همراه فرزند خود) را در ظروف چندبار مصرف بسته بندی کنید که به راحتی جمع آوری و بسته بندی شوند. ایده های میان وعده:

  • نخود ترد
  • میوه های خشک
  • ترکیبی از آهنگ ها
  • کراکر
  • ذرت بو داده

روز چهارم: ناهار را با هم جمع کنید

ناهار خود را همراه با چاپگرها و ایستگاه های خود تهیه کنید. اجازه دهید آنها خود قسمت ها را انتخاب کنند ، حتی اگر فکر می کنید تعداد آنها بسیار زیاد یا بسیار کم است (آزمایش و خطا بخشی از این فرایند است). در صورت لزوم ، با پیشنهادات یا تذکرات ملایم همراه شوید.

بسته بندی ناهار را به فرزندان خود بیاموزید

روز 5: انتقال فرمان

زمان آن فرا رسیده است که اجازه دهید کودکتان ناهار بخورد. سعی کنید زیاد دخالت نکنید!

وقتی به خانه می آیید ، می توانید در مورد اینکه آیا قسمت ها مناسب بوده اند ، چه چیزهایی را دوست داشته اید و دوست ندارید و اینکه دفعه بعد چگونه می توانید متفاوت انجام دهید صحبت کنید. از بازخورد برای پر کردن ایستگاه ها یا سطل های بسته بندی هر هفته استفاده کنید.

تمام سالهای مدرسه دیگر را بشویید و تکرار کنید!

سوالات متداول

کودکان در چه سنی باید برای ناهار جمع شوند؟

هر کودکی متفاوت است و شما فرزند خود و توانایی های او را بهتر می شناسید ، بنابراین هیچ قانون سختگیرانه ای وجود ندارد. با این حال ، اکثر کودکان می توانند بسته بندی خود را در مدرسه ابتدایی شروع کنند.

حتی کودکان خردسال و کودکان پیش دبستانی که به مهد کودک و پیش دبستانی می روند می توانند به شما کمک کنند وسایل را در جعبه ناهار خود بگذارید ، یک بسته سرد از فریزر موجود بیاورید یا به تهیه دستور غذا کمک کنید.

به یاد داشته باشید: هرگز دیر نیست! حتی دانش آموزان دبیرستانی نیز می توانند این کار را به عهده بگیرند.

اگر بچه های من ناهار متعادلی نخورند ، چطور؟

من یک میکروکنترلر نوع A هستم ، بنابراین من به قدرت فوق العاده ای احتیاج دارم تا در مورد وسایلی که بچه هایم می پوشند زیاد بحث نکنم.

اگر متوجه شدم که ناهار آنها گم شده است ، گاهی اوقات با پیشنهاد مداخله می کنم.

  • اگر فرزندم ساندویچ ، کراکر ، رول و بیسکویت بسته بندی می کند ، من یک تکه میوه به او پیشنهاد می کنم.
  • اگر برای شام هویج بریزم ، از فرزندم می پرسم که فردای آن روز ناهار می خواهد؟

در غیر این صورت ، سعی می کنم این کار را انجام دهم. باور کنید ، ناهارهایی که فرزندانم بار می آورند “کامل” نیست. با این حال ، آنها در مورد تعادل و اشتهای خود ، در مورد اینکه چه غذاهایی از آنها پشتیبانی می کند و چقدر نیاز دارند یاد می گیرند.

من می توانم ناهار سالم به آنها بدهم و گهگاه پیشنهادهایی را به آنها ارائه کنم ، اما در نهایت ، من می خواهم آنها مثل همیشه تصمیمات خود را بگیرند.

بچه های خود را وعده ناهار دهید

اگر بچه های من وسایلی را که می خورند نخورند چطور؟؟

من از بسیاری از والدین می شنوم که از میزان غذای ناتمام در جعبه های ناهار کودکان ناراضی هستند.

اگر کودک خود ناهار را بسته بندی می کند ، این امر باید مقدار زباله را کمی کاهش دهد زیرا او غذا و قسمتهایی را که دوست دارد بسته بندی می کند.

من همیشه والدین را تشویق می کنم که در مورد غذای ناتمام – از سر کنجکاوی ، نه از ترس – با فرزندان خود صحبت کنند. آیا دوره ناهار خیلی کوتاه است؟ آیا آنها با بسته بندی مشکل داشتند یا ظرف؟

اگر هنوز غذا به خانه باز می گردد ، آنچه در جعبه ناهار آنها در خانه وجود دارد ، مانند سبزیجات برای شام یا یک میان وعده میوه ای تازه بعد از مدرسه ، سرو کنید.

کمک! وقتی بچه های من برای ناهار بار می کشند ، صبح بیشتر استرس زا می شود تا کمتربه

با فرزندان خود صبور باشید و بدانید که این یک فرایند است. شاید لازم باشد ابتدا به آنها کمک کنید و سپس به آرامی فرار کنید. اگر وسایل صبح خیلی تنگ است ، بگذارید بچه هایتان ناهار را شب قبل (یا بهتر بگویید ، درست بعد از شام وقتی آشپزخانه هنوز پر از غذا است و غذاهای باقی مانده آماده برداشتن و بسته بندی هستند).

جعبه های ناهار مورد علاقه من تغذیه واقعی مادر است

بچه های من دیر است و زمان لازم برای بارگذاری همه چیز را نداردبه باید چکار کنم؟

از یک سو ، کودکان در نهایت با پیامدهای بد مدیریت زمان مواجه می شوند که همه ما باید در زندگی خود با آن روبرو شویم. اگر خرید ناهار مدرسه یک شبکه ایمنی صبح است وقتی بسته نیست ، منطقی است (مخصوصاً برای بچه های بزرگتر).

از سوی دیگر ، من سعی می کنم به فرزندانم لطف کنم. صبح هایی بود که شخصی از چیزی ناراحت می شد یا واقعاً از خواب بد بیرون می آمد ، بنابراین من برای کمک تماس گرفتم. اما این یک استثنا است ، نه یک قاعده.

درباره شریک زندگی من: یک پروژه خانوادگی سالم

من یک متخصص تغذیه ثبت شده هستم پروژه خانواده سالم، دلیلی که سازمان بازاریابی به ایجاد نسلی سالم تر اختصاص داده است. از زمان ایجاد آنها در سال 2002. آنها بیش از 7 میلیون دلار برای کمک به کودکان و خانواده ها جمع آوری کردند.

شش مارک حیاتی برای کمپین سالانه Power Your Lunchbox – Bee Sweet Citrus ، Crispy Green® ، Nature Fresh Farms ، Pero Family Farms® ، Shuman Farms Real Sweet® و Yo Quiero! “-تخصیص 12000 دلار بنیاد United Fresh Start، یک سازمان غیر انتفاعی بر افزایش دسترسی کودکان به میوه و سبزیجات تازه متمرکز شده است.

ایده های بیشتری برای بسته بندی ناهار می خواهید؟ شما می توانید دستور العمل ها و ایده های بسته بندی زیادی را که در یک جعبه ناهار تهیه شده اند دریافت کنید صفحه Lunchbox را راه اندازی کنیدبه



دیدگاهتان را بنویسید