کره بادام زمینی در دوران بارداری: هوس ، ایمنی و موارد دیگر


دانستن اینکه در دوران بارداری چه بخورید می تواند یکی از اولین مشکلاتی باشد که پس از مثبت شدن تست بارداری با آن مواجه خواهید شد. در تمرینات تغذیه ای خود ، من با زنان بارداری که اشتیاق زیادی برای غذا دارند و دوست ندارند ، از نزدیک کار می کنم.

به عنوان یک متخصص تغذیه ، به یاد دارم که در سه ماهه اول بارداری احساس گناه می کردم زیرا نمی توانستم تصور سبزیجات را تحمل کنم. نیازی به گفتن نیست که بارداری می تواند سلیقه شما را به گونه ای تغییر دهد که انتظارش را ندارید.

شاید تعجب آور نباشد که پیروی از یک رژیم غذایی سالم متعادل برای سلامت مطلوب مادر و نوزاد بسیار مهم است. شاید برای شما سوال باشد که آیا کره بادام زمینی می تواند در رژیم غذایی سالم بارداری جای بگیرد یا خیر.

بله ، خوردن کره بادام زمینی در دوران بارداری بی خطر است. در حقیقت ، مواد غذایی بسته بندی شده از مواد مغذی بسیار مغذی بوده و مزایای سلامتی زیادی را به همراه دارد.

چه یک تیم خامه ای باشید و چه ترد ، در صورت عدم حساسیت به بادام زمینی ، می توانید از کره بادام زمینی در دوران بارداری لذت ببرید.

برای خواندن همه آنچه که باید در مورد خوردن کره بادام زمینی در دوران بارداری ، ارزش تغذیه ای ، مزایای سلامتی ، خطرات ایمنی غذا و کره بادام زمینی بخورید ، بدانید.

عوامل زیادی اهمیت دارد که چرا ممکن است در دوران بارداری میل به غذاهای خاصی داشته باشید. یک مطالعه که شامل 2022 مادر شد نشان داد که کره بادام زمینی یکی از چندین هوس برای غذاهای شور است (1)

هوس های غذایی به گرسنگی بستگی ندارد و با میل شدید به غذا ، نوشیدنی یا مزه مشخص می شود. بارداری می تواند منجر به افزایش میل شود. هوس ها معمولاً در پایان سه ماهه اول ظاهر می شوند (2، 3)

بر اساس تحقیقات ، رایج ترین غذاهای مورد نیاز در دوران بارداری شیرینی هایی مانند شکلات و دسرها و غذاهایی با کربوهیدرات بالاتر از جمله پیتزا و چیپس هستند.3)

کره بادام زمینی در این دو دسته قرار نمی گیرد ، زیرا مخلوط ماکارونی بر پایه سبزیجات است که از بادام زمینی آسیاب شده تهیه شده است. گاهی کره بادام زمینی به روغن ، شکر و نمک اضافه می شود.

دلایل ولع مصرف کره بادام زمینی ممکن است مربوط به تغییرات هورمونی یا فیزیکی در دوران بارداری باشد. با این حال ، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. خوشبختانه ، اشتیاق به کره بادام زمینی می تواند در دوران بارداری به دلیل مشخصات تغذیه ای چشمگیر غذا مفید باشد. (4)

خلاصه

هوس های بعد از بارداری می تواند با تغییرات هورمونی و جسمی همراه باشد و با گرسنگی متفاوت است. هوس شدید میل شدید به یک غذای خاص مانند کره بادام زمینی است.

در اینجا یک رژیم غذایی از 2 قاشق غذاخوری (33 گرم) کره بادام زمینی طبیعی (5):

  • کالری: 190 کالری
  • پروتئین: 8 گرم
  • چربی: 16 گرم
  • چربی های اشباع شده: 3 گرم
  • کربوهیدرات ها: 7 گرم
  • فیبر: 3 گرم

کره بادام زمینی نسبت به سایر غذاها دارای کالری نسبتاً بالایی است زیرا مقدار زیادی چربی اشباع نشده را برای بدن فراهم می کند. کره بادام زمینی همچنین پروتئین و فیبر را به رژیم غذایی شما اضافه می کند (5)

می تواند به کنترل دیابت بارداری کمک کند

اگرچه کره بادام زمینی کالری بالایی دارد ، اما کربوهیدرات کمی دارد. اگر مبتلا به دیابت بارداری هستید ، ممکن است لازم باشد میزان مصرف کربوهیدرات خود را کنترل کنید ، وضعیتی که سالانه 2 تا 10 درصد از حاملگی ها را تحت تاثیر قرار می دهد (6)

دیابت حاملگی با سطح غیر طبیعی قند خون در دوران بارداری مشخص می شود. توصیه های فعلی این است که روزانه مقدار زیادی کربوهیدرات در چندین وعده غذایی و میان وعده مصرف کنید (7، 8)

علاوه بر این ، کره بادام زمینی دارای شاخص گلیسمی پایین است. غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین نسبت به غذاهایی با شاخص گلیسمی بالاتر تأثیر مفیدتری بر حفظ قند خون دارند (8)

پروتئین گیاهی که از بارداری سالم حمایت می کند

بارداری زمان رشد و نمو سریع است. افزایش رشد و نمو رحم ، سینه و نوزاد به پروتئین کافی نیاز دارد (9)

2 قاشق غذاخوری (33 گرم) کره کره بادام زمینی حاوی 8 گرم پروتئین گیاهی است که می تواند به شما در تامین نیاز به پروتئین در دوران بارداری کمک کند. خوردن کره بادام زمینی در دوران بارداری نیز می تواند به احساس رضایت شما کمک کند.

ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد

به راحتی می توانید استخر روغن را در بالای شیشه کره بادام زمینی طبیعی مشاهده کنید. در واقع ، کره بادام زمینی یک غذای پرچرب است.

با این حال ، سرشار از چربی های غیر اشباع سالم برای قلب است. چربی های غیر اشباع تک به دلیل نقش آنها در کاهش خطر بیماری های قلبی شناخته شده است (10، 11)

می تواند به یبوست کمک کند

با توجه به تغییرات قابل توجه هورمونی در دوران بارداری ، زنان باردار در معرض افزایش یبوست قرار دارند.

افزایش هورمون بارداری به نام پروژسترون می تواند با کند کردن عبور سریع غذا در روده باعث یبوست شود (12)

یبوست می تواند بسیار ناراحت کننده باشد ، اما راه هایی برای تسکین وجود دارد. فیبر ، یک ماده مغذی که به طور طبیعی در غذاهای گیاهی یافت می شود ، باعث هضم سالم می شود.

گنجاندن غذاهای فیبردار مانند کره بادام زمینی در دوران بارداری می تواند به کاهش یا جلوگیری از یبوست کمک کند. 2 قاشق غذاخوری (33 گرم) قسمت کره بادام زمینی حاوی 3 گرم فیبر (13، 5)

مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید ، فیبر بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و به آرامی آن را معرفی کنید.

دارای بسیاری از آنتی اکسیدان ها است

کره بادام زمینی دارای طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها از جمله رزوراترول ، فلاونوئیدها و ویتامین E است. این ترکیبات به کاهش خطر بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و سرطان کمک می کند (11)

آنتی اکسیدان ها برای حفظ تعادل سالم رادیکال های آزاد که باعث بیماری می شوند ، کار می کنند. رادیکال های آزاد محصولات جانبی عملکردهای روزانه بدن هستند. کمبود سطح آنتی اکسیدان یا عدم تعادل ممکن است خطر بیماری را افزایش دهد (14، 15)

خلاصه

کره بادام زمینی دارای مشخصات تغذیه ای چشمگیری است. خوردن غذا در دوران بارداری می تواند به مدیریت دیابت بارداری ، افزایش مصرف پروتئین و جلوگیری و کاهش یبوست کمک کند.

این مطالعه ملی 10،901 کودک و مادران آنها را از دوران بارداری تا نوجوانی مورد بررسی قرار داد. هدف از این مطالعه بررسی رابطه بین مصرف بادام زمینی مادر و آجیل درختی و شیوع حساسیت به بادام زمینی و مغز درخت در فرزندان آنها بود.

تقریباً 8،509 مادر بادام زمینی یا آجیل درختی پنج بار یا بیشتر در ماه می خورند و کمتر موارد آلرژی غذایی تشخیص داده شده در کودکان خود را گزارش می کنند (16)

مطالعه دیگری در ایالات متحده بر روی 1277 جفت مادر و کودک نشان داد که 47 درصد خطر ابتلا به آلرژی به بادام زمینی در مادرانی که در دوران بارداری بیشتر بادام زمینی مصرف کرده اند کمتر است.17)

خلاصه

مطالعات بزرگ بر روی مادران و فرزندان آنها مدت هاست که ارتباط بین مصرف بادام زمینی در دوران بارداری و کاهش حساسیت به بادام زمینی در کودکان را نشان می دهد.

بادام زمینی فرآوری نشده در زمین رشد می کند و خطر آلودگی با عامل سمی به نام آفلاتوکسین را به همراه دارد. آسپرژیلوس نوعی قارچ است که آفلاتوکسین تولید می کند. در ایالات متحده ، سازمان غذا و دارو (FDA) میزان آفلاتوکسین موجود در بادام زمینی و محصولات بادام زمینی را تنظیم می کند.

مصرف آفلاتوکسین می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند سرطان کبد ، ناهنجاری های جنینی ، کم خونی بارداری ، زایمان زودرس و از دست دادن حاملگی شود (18، 19)

آفلاتوکسین ها ، همراه با سایر قارچ های موجود در محصولات بادام زمینی ، در کشورهایی که عملکرد سیستم غذایی به خوبی کنترل نمی شود ، خطر بیشتری را ایجاد می کنند (18، 19، 20)

مارک های تجاری را انتخاب کنید زیرا مشمول مقررات FDA هستند و از کره بادام زمینی خام ، که احتمالاً حاوی سطوح بالاتری از آفلاتوکسین است ، اجتناب کنید. علاوه بر این ، شما نمی خواهید بادام زمینی یا کره بادام زمینی رنگی یا کپک زده بخورید (21 ، 22)

خلاصه

بادام زمینی می تواند به سمی به نام آفلاتوکسین آلوده شود که در صورت بلعیدن می تواند باعث بارداری ضعیف شود. بهتر است کره بادام زمینی که توسط فروشگاه خریداری شده و توسط FDA تنظیم شده است را انتخاب کنید و از انواع خام آن اجتناب کنید.

با توجه به گزینه های زیاد کره بادام زمینی که امروزه در قفسه های فروشگاه موجود است ، تصمیم گیری در مورد یک شیشه دشوار به نظر می رسد. سالم ترین کره بادام زمینی برای خوردن در دوران بارداری – و به طور کلی – کره بادام زمینی طبیعی بدون افزودنی است.

بسیاری از کره بادام زمینی موجود در فروشگاه شامل روغن های هیدروژنه ، نمک و قندهای اضافی است. روغن های هیدروژنه حاوی اسیدهای چرب ترانس هستند که با افزایش خطر بیماری های قلبی مرتبط است. خوردن بیش از حد قند اضافی نیز برای سلامت قلب مفید نیست (23، 24)

لیست مواد تشکیل دهنده کره بادام زمینی را بررسی کنید – باید مختصر و ساده باشد. یک شیشه کره بادام زمینی انتخاب کنید که فقط شامل بادام زمینی یا بادام زمینی و نمک باشد. اگر برچسب حاوی مواد دیگری به جز بادام زمینی و نمک است ، بهتر است این شیشه را حذف کنید.

خلاصه

از شیشه های کره بادام زمینی با مواد اضافی مانند روغن های هیدروژنه و قندهای اضافی خودداری کنید. کره بادام زمینی طبیعی را با لیست ساده ای از مواد انتخاب کنید. بادام زمینی یا بادام زمینی و نمک باید تنها مواد تشکیل دهنده باشند.

اگر زن باردار به بادام زمینی حساسیت دارد ، باید از محصولات حاوی بادام زمینی اجتناب کرد.

اگر نه ، هیچ دلیلی برای اجتناب از کره بادام زمینی در دوران بارداری وجود ندارد. در واقع ، می تواند یک غذای بسیار سالم برای لذت بردن در دوران بارداری باشد.

بر اساس شواهد ، آکادمی آلرژی ، آسم و ایمونولوژی آمریکا توصیه نکرده است که از بادام زمینی در دوران بارداری خودداری کنید (25)

کره بادام زمینی یک غذای بسیار مغذی و سرشار از پروتئین است که برای زنان باردار بدون حساسیت به بادام زمینی عالی است.

یک غذای محبوب غذای کم قند است که می تواند به حفظ سطح قند خون سالم کمک کند. همچنین پروتئین ، اصلی ترین ماده مغذی در دوران بارداری را تامین می کند. علاوه بر این ، چربی های سالم آن می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد و فیبر که از هضم غذا پشتیبانی می کند به کاهش یبوست کمک می کند.

سرانجام ، کره بادام زمینی سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. بنابراین ، می تواند به جلوگیری از بیماری کمک کند.

خوردن کره بادام زمینی یا بادام زمینی در دوران بارداری حتی می تواند خطر حساسیت به بادام زمینی را در کودکان کاهش دهد.

خوردن کره بادام زمینی در دوران بارداری تا زمانی که یک محصول خام کره بادام زمینی را انتخاب کنید ، بی خطر است. از مارک های تجاری کره بادام زمینی که طبیعی و بدون افزودنی هستند لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید