افشای رندر کوئست 3 لایت؛ عرضه هدست ارزان‌قیمت متا نزدیک است؟


امسال ممکن است سالی باشد که دستگاه‌های واقعیت مجازی/افزوده بالاخره فروش بیشتری را تجربه می‌کنند. درحالی‌که ویژن پرو اپل با قیمتی بسیار بالا، نگاهی متفاوت به دنیای واقعیت ترکیبی ارائه می‌دهد، به‌نظر می‌رسد که متا راه دیگری را درپیش گرفته است. این شرکت درنظر دارد با ارائه متا کوئست 3 لایت، دستگاه واقعیت مجازی مقرون‌به‌صرفه‌ای را روانه بازار کند تا بسیاری از کاربران قدرت خرید آن را داشته باشند. حالا نیز رندر جدید این هدست به بیرون درز پیدا کرده است.

به گزارش Android Authority، پیش‌تر «مارک رابکین»، معاون واقعیت مجازی متا، در مورد عرضه یک هدست مقرون‌به‌صرفه‌تر در سال 2024 صحبت کرد. به گفته رابکین، این شرکت قصد دارد «محصول جدید خود را با قیمتی جذاب روانه بازار کند». شایعات مختلفی از این دستگاه به‌گوش می‌رسد و احتمالاً نام آن متا کوئست 3 لایت است. علاوه‌براین، رندرهای احتمالی این محصول نیز افشا شده است.

یک فروشنده دستگاه‌های واقعیت مجازی به نام VR panda، طراحی احتمالی این گجت خوش‌قیمت را در شبکه اجتماعی X فاش کرده است.

متا کوئست 3 لایت

خصوصیات احتمالی متا کوئست 3 لایت

این محصول احتمالاً از نظر طراحی شباهت زیادی به متا کوئست 3 دارد، اما احتمالاً دوربین به‌مراتب ضعیف‌تری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود خواهد داشت. این امر از آن جهت است که متا قصد دارد این دستگاه واقعیت مجازی را با قیمت پایین‌تری روانه بازار کند.

به غیر از دوربین، سخت‌افزار نیز نقش مهمی در کارکرد صحیح دستگاه‌های واقعیت مجازی دارد. به‌نظر می‌رسد که هدست متا کوئست 3 لایت از همان چیپست اسنپدراگون XR2 نسل 2 استفاده کند. این چیپست در Meta Quest 3 نیز وجود دارد.

مدیران متا بر این باورند که کوئست 3 می‌تواند به‌عنوان دستگاهی شاخص برای محصولات آینده ازجمله متا کوئست 3 لایت باشد. به‌ همین دلیل احتمالاً دستگاه واقعیت مجازی آینده متا ویژگی‌های سخت‌افزاری مشابهی همانند برادر بزرگ‌تر خود خواهد داشت.

متا قطعاً باید برای کاهش هزینه‌ها، برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری پیشرفته را در این دستگاه قرار ندهد؛ بنابراین شاید این گجت پوشیدنی بدون کنترلر عرضه شود. باید منتظر بمانیم تا در آینده بیشتر از خصوصیات این دستگاه باخبر شویم.



منبع