بهترین سریال جاسوسی | ۱۰ تا از غافلگیرکننده ترین جاسوسی‌های دنیا ۲۰۲۳


سبک‌های سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌ها در طی سال‌ها تکامل یافته‌اند و بعضی از آنها با هم ترکیب شده تا سبک‌های جدید و زیرگروه‌های جدید در ژانر‌ها را به وجود بیاورند. برای مثال می‌توان به سریال‌های جاسوسی و فیلم‌های جاسوسی اشاره کرد که عناصر هیجان‌انگیز، درام و اکشن را با یکدگیر مخلوط کرده‌اند. اغلب سریال‌های جاسوسی در تلویزیون اِلمان اکشن را مانند فیلم‌هایی چون جیمز باند دارا هستند. این سریال‌ها به ندرت به عناصر جاسوسی این داستان‌ها تکیه می‌کنند، عناوینی که در آن جاسوسان و ماموران به عمق روایتی پرپیچ و تاب و درگیر‌کننده وارد می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:نقد سریال Silo | سیلو آخرالزمانیاولین برداشت از زندگی در پناهگاه
نقد سریال Silo | سیلو آخرالزمانینقد سریال Silo | سیلو آخرالزمانی

20. Alias

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Jennifer Garner, Ron Rifkin, Carl Lumbly, Kevin Weisman, Victor Garber
سازنده J.J. Abrams
سال پخش ۲۰۰۱ – ۲۰۰۶
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۵
تعداد قسمت ۱۰۵
نمره IMDB ۷.۶

Alias یک سریال در سبک اکشن و هیجان‌انگیز با بازیگرانی برجسته است که در سال ۲۰۰۱ پخش خود را آغاز کرد و پنج فصل نیز دارد. «جنیفر گارنر» در این سریال جاسوسی — که توسط جی جی آبرامز خلق شده — نقش مامور سی‌‌آی‌ای، سیدنی بریستو را ایفا می‌کند. سیدنی با چندین نام مستعار زندگی می‌کند و سعی در ایجاد تعادل در زندگی‌اش را دارد. علاوه بر جنیفر گارنر، اشخاص بزرگی چون کوئنتین تارانتینو و بردلی کوپر در سریال Alias ایفای نقش کرده‌اند. این ترکیب‌های بازیگران لحظات به یاد ماندنی‌ای را در طول بیش‌تر از صد قسمت از محتوای اکشن این سریال به وجود آورده‌اند. Alias شاید به بی‌عیبی بسیاری از سریال‌های تلویزیونی امروزی نباشد، اما جوهره و عناصری را که یک عنوان جاسوسی بدان نیاز دارد داراست و می‌توان حتی چندین بار به تماشای آن نشست.

19. The Spy

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Sacha Baron Cohen, Noah Emmerich, Hadar Ratzon Rotem, Nassim Lyes
سازنده Gideon Raff
سال پخش ۲۰۱۹
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۶
نمره IMDB ۷.۹

بازیگر،«ساشا بارن کوهن»، مترادف کلمه کمدی است، اما در سال ۲۰۱۹ او در یک سریال جاسوسی جدی و هیجان‌انگیز به نام The Spy ایفای نقش کرد. The Spy مینی سریالی شش قسمتی و فرانسوی به زبان انگلیسی است که روایت جاسوسی از موساد به نام «الی کوهن» را بازگو می‌کند. این سریال داستان کوهن را در حالی دنبال می‌کند که او از دوره‌ حضورش در ارتش مصر به نفوذ به وزارت دفاع سوریه تغییر موضع می‌دهد. کوهن هویت جدیدی را به خود گرفته که با دنیای واقعی مقایسه می‌شود و همچنین این سوال پیش می‌آید که چطور بارن کوهن اغلب نقشی متفاوت و کمدی‌ را ایفا می‌کند. تماشای این سریال کوتاه با توجه به عناصر هیجان‌انگیز و دیوانه‌کننده‌‌اش آسان است، عنوانی که هرچیزی که یک عنوان جاسوسی نیاز دارد از لحظات مخاطره‌‌آمیز و سرنوشت‌ساز گرفته تا بازیگران درجه‌یک داراست.

18. .Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Clark Gregg, Ming-Na Wen, Chloe Bennet, Elizabeth Henstridge
سازندگان Maurissa Tancharoen, Jed Whedon, Joss Whedon
سال پخش ۲۰۱۳ – ۲۰۲۰
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۷
تعداد قسمت ۱۳۶
نمره IMDB ۷.۵

وارد شدن به دنیای سینمایی مارول (MCU) به دلیل عناوین فراوان و منبع تاریخی بزرگش برای طرفدران جدید رعب‌آور است. بسیاری از طرفداران از سریال .Agents of S.H.I.E.L.D با آغوش باز استقبال کردند، عنوانی که منتشر شد تا شکاف‌های حول محور وقایع فیلم The Avengers را پر کند. در ابتدا تمرکز سریال برروی مامور، «فیل کولسن» بود که پس از فداکاری‌اش در فیلم The Avengers به این سریال بازگشت و بارها با ماریا هیل، نیک فیوری و شخصیت‌های بیشتر دیگری دیده شد.

با این حال تمرکز اصلی سریال .Agents of S.H.I.E.L.D برروی آژانس جاسوسی و حافظ صلحی است که قصد در شناسایی مزاحمت‌های مختلف و غیرعادی ابرقهرمانی دارد. این سریال برای هفت فصل ادامه پیدا کرد و دارای توئیست‌ها و اتفاقات مختلف بود و همچنین بیشتر به سناریو‌های علمی تخیلی پرداخت. بنابراین این عنوان محتوای بیشتری را به ماراتون دنیای سینمایی مارول اضافه می‌کند و یکی از سرگرم‌کننده‌ترین سریال‌های جاسوسی به شمار می‌آید. ده سال گذشته و همچنان .Agents of S.H.I.E.L.D یکی از بهترین سریال‌های مارول محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم Ghosted | یک عاشقانه اکشنکمدی رمانتیک با چاشنی جاسوسی
نقد فیلم Ghosted | یک عاشقانه اکشننقد فیلم Ghosted | یک عاشقانه اکشن

17. The Blacklist

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران James Spader, Megan Boone, Diego Klattenhoff, Harry Lennix
سازنده Jon Bokenkamp
سال پخش ۲۰۱۳ – ۲۰۲۳
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۱۰
تعداد قسمت ۲۱۸
نمره IMDB ۷.۹

سریال Blacklist عنوانی در سبک جنایی و هیجان‌انگیز است که در آن «جیمز اسپیدر» نقش یک افسر نیروی دریایی آمریکا — که به مجرم تبدیل شده — به نام ریموند رد ردینگتون را ایفا می‌کند. رد یک لیست سیاه را در ازای مصونیت و مزایای سریع خاص به اف‌بی‌ای تحویل می‌دهد. با اینکه سریال Blacklist سری به سبک‌های هیجان‌انگیز، رازآلود و جنایی می‌زند، اما تمرکز برروی شخصیت رد و کمک او به اف‌بی‌ای به وسیله لیست — که شامل نام مجرمان و جاسوسان فراوان می‌شود — است که این عنوان را وارد سبک‌ جاسوسی می‌کند. این سریال با عملکرد و بازی فضیلت‌بار اسپیدر بیش از ۱۹۰ قسمت بر محور ژانر جاسوسی دارد که بسیار سرگرم‌کننده است.

16. Tom Clancy’s Jack Ryan

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران John Krasinski, Wendell Pierce, Michael Kelly, Abbie Cornish, Betty Gabriel
سازندگان Carlton Cuse, Graham Roland
سال پخش ۲۰۱۸ – ۲۰۲۳
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۴
تعداد قسمت ۳۰
نمره IMDB ۸.۰

بسیاری از طرفداران به احتمال زیاد با «جان کرازینسکی» و شخصیتش در سریال The Office یعنی جیم هالپرت آشنا هستند. اما او از سال ۲۰۱۸ نقش جک رایان را در سریال Tom Clancy’s Jack Ryan ایفا می‌کند. جک رایان نقشی ارزشمند به حساب می‌آید، چرا که کریس پاین، بن افلک و هریسون فورد قبل از کرازینسکی آن را به تصرف خود در آورده بودند. جدای از این تاریخچه مخاطبان این نقش کرازینسکی و چهار فصل سریال را مورد ستایش قرار داده‌اند، عنوانی که امسال به پایان خودش رسید.

این سریال داستان تحلیلگر سی‌آی‌ای را در حالی که به قرار گرفتن در این نقش و موقعیت‌های به شدت ناامنی وا‌داشته شده است دنبال می‌کند. رایان به سرعت با مشکلاتی بالاتر از توانش رو‌به‌رو می‌شود، اما به شایستگی با این موقعیت‌ها دست و پنجه نرم کرده و در ادامه به یک افسر تمام‌عیار تبدیل می‌شود. سریال Tom Clancy’s Jack Ryan یک عنوان جاسوسی پرتنش و یک اثر هیجان‌انگیز سیاسی همراه با سکانس‌های اکشن عالی است.

15. Burn Notice

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Jeffrey Donovan, Gabrielle Anwar, Bruce Campbell, Sharon Gless, Coby Bell
سازنده Matt Nix
سال پخش ۲۰۰۷ – ۲۰۱۳
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۷ ( و یک فیلم سینمایی)
تعداد قسمت ۱۱۱
نمره IMDB ۸.۰

سریال Burn Notice که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ پخش ‌می‌شد یک عنوان جاسوسی کمیاب بود، چرا که هم یک پخش نسبتا طولانی و هم یک فیلم اسپین‌آف داشت. در این سریال سی‌آی‌ای حمایتش از ماموری به نام «مایکل وستن» (با بازی جفری داناوان) را حاشا می‌کند، شخصی که متعاقباً از آموزش‌های خود برای کمک به مردم بی‌گناهی که در خطرند استفاده می‌کند. اینکه به عنوان یک جاسوس به کسی خیانت شود می‌تواند زندگی آن شخص را نابود کند، مخصوصا به این دلیل که زندگی گذشته او کاملاً از شرایط فعلی‌‌اش جدا شده است.

سریال Burn Notice بلافاصله توجه بینندگان را با به تصویر کشیدن این ناهنجاری از چشمان وستن جلب می‌کند. دیدن این اثر به طرفداران سریال‌های سبک جاسوسی به شدت پیشنهاد می‌شود؛ مخصوصاً به این دلیل که این عنوان برروی بسیاری از جنبه‌های سریال‌های امروزی در این سبک تاثیر داشته است.

مطلب پیشنهادی:۱۵ فیلم اکشن عاشقانه که شما را خوشحال می‌کندتفنگ‌بازی با چاشنی رُز سرخ
۱۵ فیلم اکشن عاشقانه که شما را خوشحال می‌کند۱۵ فیلم اکشن عاشقانه که شما را خوشحال می‌کند

14. The Night Agent

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Gabriel Basso, Luciane Buchanan, Fola Evans-Akingbola, Sarah Desjardins
سازنده Shawn Ryan
سال پخش ۲۰۲۳ – اکنون
وضعیت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۱۰
نمره IMDB ۷.۵

سریال The Night Agent از «شان راین» (سازنده سریال‌های The Shield و S.W.A.T) یکی از جدید‌ترین عنوان‌ها در سبک جاسوسی و هیجان‌انگیز است که در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۳ از نتفلیکس شروع به پخش کرد. این سریال که فضایی پرتلاطم و فصل اولی پر‌پیچ و خم دارد به سرعت به سریال مورد علاقه طرفداران تبدیل شد و نقد‌هایی نادر و مثبت را از بینندگان و منتقدان دریافت کرد.

عنوان The Night Agent درباره یک مامور اف‌بی‌آی جوان به نام «پیتر ساترلند» (گابریل باسو) است که به شیفت شبانه تنزل ربطه می‌دهد و طبق آن باید به پایش خط تلفنی اضطراری و ساکتی در زیرزمین کاخ سفید بپردازد. زمانی که تلفن به شکل غیرقابل انتظاری زنگ می‌خورد ساترلند را وارد ماجراجویی‌ای از خطرات و پارانویا می‌کند که شامل تعقیب و گریزهای فراوان، تیراندازی‌ها و مبارزات تن به تن می‌شود. اگر به سریال‌های جاسوسی و جدید علاقه دارید حتما به تماشای این سریال نشسته و تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

13. Person Of Interest

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Jim Caviezel, Kevin Chapman, Michael Emerson, Amy Acker
سازنده Jonathan Nolan
سال پخش ۲۰۱۱ – ۲۰۱۶
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۵
تعداد قسمت ۱۰۳
نمره IMDB ۸.۵

سریال Person of Interest از «جاناتان نولان» غالباً یک درام جنایی است. این سریال درباره شخصیت‌های هارولد فینچ و جان ریس است که چیزی به نام «ماشین» را اختراع و استفاده می‌کنند. این ماشین یک هوش مصنوعی برای نظارت است که جرم‌هایی که در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتند را پیش‌بینی می‌کند. این هوش مصنوعی می‌تواند افرادی را که در این جرم‌ها نقش دارند شناسایی کند، اما با این حال لزوماً نمی‌تواند جزئیات این جرم‌ها را شناسایی کرده و از هم متمایز کند که موجب شکل‌گیری عناصر درام در هر قسمت آن می‌شود. به علاوه سریال Person of Interest به شکلی اصولی و روشمند خودش را در سبک جاسوسی به بینندگان عرضه می‌کند. تنش و تعلیق‌های موجود در این عنوان جاسوسی به شما احساس آرامش داده و می‌توانید به راحتی به تماشای آن بپردازید. همچنین وجود حداقل یک سکانس اکشن خوب در هر قسمت آن این سریال را برای تماشای علاقه‌مندان بقیه ژانر‌ها نیز مناسب می‌کند.

12. The Old Man

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Jeff Bridges, John Lithgow, E.J. Bonilla, Bill Heck, Alia Shawkat
سازندگان Robert Levine, Jonathan E. Steinberg
سال پخش ۲۰۲۲ – اکنون
وضعیت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۷
نمره IMDB ۷.۶

دلیل تفاوت سریال The Old Man با بقیه عناوین این سبک به دلیل شخصیت اصلی آن است. با ارجاع به عنوان سریال، «جف بریج» ۷۰ ساله نقش یک مامور بازنشسته سی‌آی‌ای به نام «دن چیس» را ایفا می‌کند. او به دلایلی که بینندگان از طریق فلش‌بک‌ها متوجه خواهند شد بدور از تمدن زندگی کرده و زمانی که آژانس قبلی و دشمنانش او را پیدا می‌کنند پایش دوباره به قضیه باز می‌شود. در مرکز قراردادن یک بازیگر اصلی پیر در این سبک چیز جدیدی است، اما چیزی که سریال The Old Man را از بقیه آثار جاسوسی و هیجان‌انگیز جدا می‌کند کاوش کردن پدیده پشیمانی و عواقب اعمال فرد است.

این سریال در طول فصل اولش مدام شخصیت چیس را در حالی به تصویر می‌کشد که با تصمیمات دوران جوانی‌اش و اثری که برروی زمان حال او گذاشته دست و پنجه نرم می‌کند. این عامل ترحم همراه با تعقیب و گریز‌های ماشینی، تیراندازی‌ها و تعلیق جاسوسانه عنوان The Old Man را به یکی از بهترین و جدید‌ترین آثار در ژانر جاسوسی تبدیل می‌کند.

مطلب پیشنهادی:35 تا از بهترین فیلم های تاریخی با هیجانی غیر قابل وصفگذری در تاریخ با کمک سینما
35 تا از بهترین فیلم های تاریخی با هیجانی غیر قابل وصف35 تا از بهترین فیلم های تاریخی با هیجانی غیر قابل وصف

11. Archer

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
صداگذاران H. Jon Benjamin, Judy Greer, Amber Nash, Chris Parnell, Aisha Tyler
سازنده Adam Reed
سال پخش ۲۰۰۹ – ۲۰۲۳
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۱۴
تعداد قسمت ۱۴۴
نمره IMDB ۸.۶

سریال Archer نسبت به بقیه آثار عالی در سبک جاسوسی کاملاً متفاوت و سبک‌تر است. این سریال انیمیشنی و کمدی پر از طرح‌های غیرمعمول و شوخی‌های مبتذل است. در عنوان Archer شاهد یک جاسوس و سازمانی که عضو آن است با نام آژانس جاسوسیِ مخفی بین‌المللی هستیم، سازمانی که مادرش آن را هدایت می‌کند. گروه آرچر ترکیبی از شخصیت‌های لوده و مسخره است که برخی از آن‌ها تصویرساز ابتذال خالص و بی‌عرضگی هستند، در حالی که بقیه ‌آن‌ها حقیقتاً از مشارکت با گروه آرچر و کمپانی‌اش رنج ‌می‌برند. با اینکه بررسی‌ها و نمرات سریال Archer هر فصل متفاوت به نظر می‌رسد، اما سریالی خنده‌دار و خاص است که ارزش حداقل یک بار تماشا را دارد.

10. Killing Eve

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Jodie Comer, Sandra Oh, Fiona Shaw, Kim Bodnia, Owen McDonnell
سازنده Phoebe Waller-Bridge
سال پخش ۲۰۱۸ – ۲۰۲۲
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۴
تعداد قسمت ۳۲
نمره IMDB ۸.۱

سریال جاسوسی و هیجان‌انگیز Killing Eve پس از شروع پخشش در سال ۲۰۱۸ به موفقیتی جهانی دست پیدا کرد. «جودی کومر» و «ساندرا اوه» در ایفای نقش شخصیت‌های «ویلنل» و «ایو پولاستری» عالی عمل کرده و به شکل گسترده‌ای نقد‌هایی مثبت را در زمان پخش سریال دریافت کردند. عنوان Killing Eve این دو شخصیت را به شکل دو روی سکه جاسوسی در مقابل هم قرار می‌دهد. شخصیت اوه عضو سازمان سرویس اطلاعات مخفی بوده و کومر ماموری در گروهی شیطانی به نام «دوازده» است. این سریال برروی روابط پیچیده این دو شخصیت اصلی تمرکز کرده و همینطور که مخاطرات بیشتر شده و خطوط داستانی محو می‌شوند هرج و مرج نیز رخ می‌دهد. عنوان Killing Eve مانند سریال Chuck اثری جاسوسی و اکشن‌محور است که در آن عناصر فراوان کمدی و کاملاً سرگرم‌کننده نیز دیده می‌شود.

09. TURN: Washington’s Spies

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Jamie Bell, Heather Lind, Samuel Roukin, Daniel Henshall, Seth Numrich
سازنده Craig Silverstein
سال پخش ۲۰۱۴ – ۲۰۱۷
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۴
تعداد قسمت ۴۰
نمره IMDB ۸.۱

سریال TURN: Washington’s Spies عنوانی خاص و نادر بین آثار جاسوسی به شمار می‌آید. برخلاف اکثر داستان‌های جاسوسی این سریال در زمان معاصر اتفاق نمی‌افتد و بجای آن از موقعیت‌ها و فضای مخاطره‌آمیز در زمان جنگ انقلابی برای ساخت عناصر هیجان‌انگیزش بهره می‌برد. عنوان TURN: Washington’s Spies داستان «ایب وودهال» (جیمی بل) که کشاورزی از «لانگ آیلند» است را بازگو می‌کند. این کشاورز خانه راحت و خودمانی‌اش را برای پیوستن به یک گروه از جاسوسان ترک می‌کند. این گروه که «کالپر رینگ» نام دارد به عوض شدن نتیجه جنگ به نفع آمریکا کمک کرد که هزینه بسیار زیادی را برای خودشان داشت. فضای غیرمعمول TURN: Washington’s Spies آن را به سریالی جاسوسی و در عین حال ترسناک تبدیل کرده است.

مطلب پیشنهادی:رتبه بندی فیلم های Predator (غارتگر) از بدترین تا بهترینداستان شکار و شکارچی
رتبه بندی فیلم های Predator (غارتگر) از بدترین تا بهترینرتبه بندی فیلم های Predator (غارتگر) از بدترین تا بهترین

08. 24

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Kiefer Sutherland, Mary Lynn Rajskub, Carlos Bernard, Dennis Haysbert, Elisha Cuthbert
سازنده Robert Cochran, Joel Surnow
سال پخش ۲۰۰۱ – ۲۰۱۰
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۹ (همراه با یک فیلم و یک مینی سریال)
تعداد قسمت ۲۰۴
نمره IMDB ۸.۴

صرف نظر از تمام نقش‌های معروفی که «کیفر ساترلند» در طول دوره شغلی خود ایفا کرده است، طرفداران هیچ‌گاه نقشش به عنوان «جک بائر» را در سریال اکشن و درام 24 فراموش نخواهند کرد. این سریال هیجان‌انگیز در ابتدا بخاطر بنیاد کلی‌ و یگانه‌اش مورد توجه قرار گرفت و نگاه‌ها را به خود جلب کرد. هر فصل سریال 24، بیست و چهار قسمت دارد که هر کدام اتفاقات یک ساعت از یک روز مشخص را پوشش می‌دهند. نه فصل از این عنوان پخش شد که هشت فصل آن قالب ابتدایی را داشت. در نهایت سریال 24 مفهوم جدیدی را به سریال‌های جاسوسی اکشن و هیجان‌انگیز داد و بینندگان همیشه آن را بخاطر روش‌های خاصش در ایجاد تنش در ساختار آنی‌اش به یاد خواهند آورد.

07. Chuck

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Zachary Levi, Yvonne Strahovski, Joshua Gomez, Vik Sahay, Scott Krinsky
سازندگان Chris Fedak, Josh Schwartz
سال پخش ۲۰۰۷ – ۲۰۱۲
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۵
تعداد قسمت ۹۱
نمره IMDB ۸.۲

سریال Chuck یکی از بهترین عنوان‌ها با آمیزه‌ای از سبک‌ها است و در آن شاهد ژانر اکشن، کمدی و عاشقانه و هسته اصلی‌اش یعنی سبک درامِ جاسوسی هستیم. این اثر برروی شخصیت «چاک بارتوسکی» با بازی «زکری لوی» تمرکز دارد. به این شخصیت یک ایمیل رمزگذاری‌شده ارسال می‌شود که بسیاری از فایل‌های مخفی و رازآلود ایالت متحده آمریکا را درون مغزش نهادینه کرده و او را عملاً به یک کامپیوتر انسانی تبدیل می‌کند. یک گروه ماهر از ماموران همراه با «سارا واکر» (ایوان استراهاوسکی) و «جان کیسی» (آدام بالدوین) از شخصیت چاک مراقبت می‌کنند، چرا که او به یک عامل مفید برای آژانس امنیت ملی و سی‌آی‌ای تبدیل می‌شود. در سریال Chuck همه چیز وجود دارد که آن را برای هر شخصی به تجربه‌ای لذت بخش و سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند. اگر به آثار چند‌سبکی علاقه دارید حتما به تماشای این عنوان که از بهترین سریال‌های جاسوسی تاریخ است بپردازید.

06. Homeland

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Claire Danes, Mandy Patinkin, Damian Lewis, Rupert Friend, Maury Sterling
سازندگان Alex Gansa, Howard Gordon
سال پخش ۲۰۱۱ – ۲۰۲۰
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۸
تعداد قسمت ۹۶
نمره IMDB ۸.۳

در حالی که عناوینی مانند Chuck و Archer با عناصر کمدی‌شان وجود دارند و به کامل‌شدن سبک جاسوسی و اکشن کمک می‌کنند، سریال Homeland به شکل عالی‌ای اِلمان‌های هیجان‌انگیز و جنگ روانی را نشان داده که آن را تا به امروز به یکی از پرشور‌ترین و جذاب‌ترین سریال‌های جاسوسی تبدیل کرده است. این سریال که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ پخش می‌شد داستان شخصیت «کری متیسون» (کلر دنز) و کارش در سی‌آی‌ای را تعریف می‌کند.

عنوان Homeland با انرژی و شور زیاد آغاز می‌شود و تحقیقات کری متیسون برروی شخصیت «نیکولاس برودی» (دیمین لوئیس) و روابط پرتنش این دو چند فصل ابتدایی آن را بسیار جذاب و گیرا می‌کند. زمانی که شاهد گذر سریال از این رابطه پویا هستیم، سریال بینندگان وفادار و قابل توجهی را منحصراً بخاطر شخصیت کری حفظ کرده است. شخصیت او چنان برجسته است که فصل‌های آخر تحسین فراوان منتقدان را بدست آورد، اتفاقی که نسبت به سریال‌های طولانی دیگر بسیار نادر جلوه می‌کند.

مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های رزمی جهان سینما که باید تماشا کنیدبزن بزن تماشایی بروس‌لی و دوستان در مدیوم سینما
بهترین فیلم های رزمی جهان سینما که باید تماشا کنیدبهترین فیلم های رزمی جهان سینما که باید تماشا کنید

05. The Night Manager

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Tom Hiddleston, Hugh Laurie, Elizabeth Debicki, Olivia Colman
سازنده David Farr
سال پخش ۲۰۱۶ – اکنون
وضعیت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۶
نمره IMDB ۸.۰

مینی‌سریال The Night Manager در سال ۲۰۱۶ از شبکه بی‌بی‌سی پخش می‌شد. با وجود اینکه منتقدان این سریال جاسوسی و هیجان‌انگیز را یکی از بهترین‌های این سبک نام‌گذاری کرده‌اند، اما اغلب از طرف بینندگان نادیده گرفته شده است. پس از شروع پخشش این سریال توسط کمپانی AMC به بازار آمریکا انتقال یافت تا بیشتر مورد دسترس بقیه قرار بگیرد. بیش از دو ماه پیش شبکه‌های بی‌بی‌سی و آمازون پرایم ساخت فصل دوم آن را تایید کردند.

The Night Manager اتفاقات زیادی را در تنها شش قسمت به تصویر می‌کشد و پر از تنش فراوان و تعلیق کشنده‌ است. علاوه بر این «تام هیدلستون» (از دنیای سینمایی مارول) و بازیگر اسبق سریال House یعنی «هیو لوری» در آن نقش‌هایی برجسته و عالی را ایفا می‌کنند. در نتیجه این عنوان پر از بازیگران بااستعداد و نقش‌آفرینی تکان‌دهنده آن‌ها از سراسر جهان است. سریال The Night Manager داستان یک مدیر شب‌کار هتل را در حالی دنبال می‌کند که باید به شکلی نامحسوس در به زیرکشیدن یک گروه خرید و فروش اسلحه و از بین بردن هیاهوی پس از آن کمک کند.

04. Slow Horses

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Gary Oldman, Jack Lowden, Kristin Scott Thomas, Rosalind Eleazar
سازندگان Iain Canning, Hakan Kousetta, Jamie Laurenson, Gail Mutrux
سال پخش ۲۰۲۲ – اکنون
وضعیت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۳ (تمدید شده برای فصل چهارم)
تعداد قسمت ۱۸
نمره IMDB ۸.۰

سریال Slow Horses اثری جدید در سبک جاسوسی محسوب می‌شود که تا به امروز دو فصل آن کامل شده و در حال حاضر فصل سوم آن نیز در حال پخش است. مفهوم کلی و خاص سریال برروی سازمان ام‌آی۵ تمرکز می‌کند که کارشان محدود به کار‌های کسل‌کننده و بی‌اهمیت می‌شود تا اینکه بالاخره باید با مواردی مهم و جدی سر و کله بزنند. مهم‌ترین ویژگی سریال Slow Horses بازیگران برجسته و عالی‌ای مانند گری اولدمن، کریستین اسکات توماس و جک لودن است. این عنوان به خاطر بازیگران خیره‌کننده و فیلمنامه شگرفش بینندگان را پای نمایشگرشان میخکوب می‌کند. Slow Horses ،محصول اپل‌ تی‌وی پلاس، سریالی منحصر به فرد است و هیچ عنوانی به مانندش در سبک جاسوسی وجود ندارد، اثری که این ویژگی‌‌هایش آن را مستحق توجه بیشتری می‌کند. دیدن این سریال فوق‌العاده را به علاقه‌مندان این ژانر توصیه می‌کنیم.

03. The Americans

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Keri Russell, Matthew Rhys, Keidrich Sellati, Holly Taylor, Noah Emmerich
سازنده Joseph Weisberg
سال پخش ۲۰۱۳ – ۲۰۱۸
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۶
تعداد قسمت ۷۵
نمره IMDB ۸.۴

سریال The Americans در سال ۲۰۱۳ پخش خودش را آغاز کرد و شش فصل جذاب داشت. این سریال جایگاهش را در بین بهترین سریال‌ها در سبک درامِ جاسوسی و هیجان‌انگیز بدست آورده است. داستان سریال — که در زمان جنگ سرد اتفاق می‌افتد — درباره دو مامور روسی است که خودشان را به عنوان یک زوج آمریکایی خانواده‌دار معرفی می‌کنند. در ادامه اثر شاهد نقش این زوج و فشاری که بررویشان وجود دارد هستیم.

با اینکه سریال The Americans زمان زیادی را به روایت زندگی خانگی خانواده «جنینگز» اختصاص می‌دهد، اما تنشی که آن‌ها بخاطر کارشان ایجاد و تحمل می‌کنند همیشه قالب می‌شود. در کل زندگی یک جاسوس هیچ‌وقت آسان نمی‌گذرد، مخصوصا زمانی که عناصر جاسوسی با نیاز‌های روزانه یک خانواده جوان ترکیب شده و سعی در ایجاد تعادل با آن دارد. در نهایت سریال The Americans لیاقت نقد‌های مثبت و نادری را که دریافت کرد دارد و به عنوان یکی از بهترین سریال‌های جاسوسی تاریخ شناخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی:۱۳ فیلم سرگرم‌کننده با موضوع حمله جانوران وحشیجنون، وحشت، اکشن و سرگرمی
۱۳ فیلم سرگرم‌کننده با موضوع حمله جانوران وحشی۱۳ فیلم سرگرم‌کننده با موضوع حمله جانوران وحشی

02. Andor

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Diego Luna, Kyle Soller, Stellan Skarsgård, Genevieve O’Reilly, Denise Gough
سازندگان Tony Gilroy
سال پخش ۲۰۲۲ – اکنون
وضعیت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۱ (تمدید شده برای فصل دوم)
تعداد قسمت ۱۲
نمره IMDB ۸.۴

داستان Andor از لحاظ اینکه در زمان حال و دوره جنگ نرم رخ نمی‌دهد به سریال TURN: Washington’s Spies شبیه است. این عنوان یک سریال جاسوسی و هیجان‌انگیز است که داستانش در دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) اتفاق می‌افتد. بازیگر، «دیگو لونا»، نقش «کسین آندور» را در این سریال ایفا می‌کند، اثری که به بررسی عوامل تغییردهنده یک مجرم بی‌تفاوت به جاسوسی شورشی و سرسخت می‌پردازد. برعکس دیگر قصه‌های فرنچایز جنگ ستارگان، Andor برروی پدیده خوبی در مقابل بدی پایه‌گذاری نشده است، اما تقلای یک جنبش شورشی نوظهور را برعلیه قدرت استبدادی «امپراتوری» به تصویر می‌کشد. با این وجود اغلب اعمال شورشیان به مانند امپراتوری شوکه‌کننده و شرارت‌آمیز است . این ابهامات اخلاقی سریال Andor را به عنوانی نادر و خاص در سبک جاسوسی و در دنیای جنگ ستارگان تبدیل می‌کند.

01. The Little Drummer Girl

سریال‌های جاسوسیسریال‌های جاسوسی
بازیگران Florence Pugh, Alexander Skarsgård, Michael Shannon, Michael Moshonov
کارگردان Park Chan-wook
سال پخش ۲۰۱۸
وضعیت پخش به اتمام رسیده
تعداد فصل ۱
تعداد قسمت ۶
نمره IMDB ۷.۴

عنوان The Little Drummer Girl مانند سریال Andor یک قصه جاسوسی و هیجان‌انگیز است که بیشتر برروی عمق مفاهیم اخلاقی در تعارضات جاسوسی تمرکز می‌کند. فیلمسازِ مولف اهل کره‌جنوبی، «پارک چان ووک»، تمام قسمت‌های این سریال — که براساس رمانی از جان لوکاره با همین نام است — را کارگردانی کرده است. این سریال تحت کارگردانی استثنایی چان ووک، ایفای نقشی درخشان را از بازیگران درجه یکی چون فلورنس پیو، الکساندر اسکاشگورد و مایکل شنون دریافت می‌کند.

عنوان The Little Drummer Girl در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی روایت می‌شود و داستان یک بازیگر انگلیسی جوان (چارلی) را دنبال می‌کند. مامور‌های موساد او را جذب کرده تا به سلول یک تروریست که مسئول ترور چندین فرد مهم اسرائیلی بوده نفوذ کند. چارلی به عنوان یک جاسوس دو‌جانبه باید با دروغ‌ها و دسیسه‌های دو طرف سر و کله بزند. تماشای این عنوان مسحور‌کننده را به طرفداران سریال‌های جاسوسی به شدت پیشنهاد می‌کنیم.

سبک جاسوسی در طی دو دهه اخیر دچار تغییر و تحولات بسیار شده که به ایجاد سریال‌هایی چند‌سبکی منجر شده است. در مطلب بالا سعی کردیم با دقت فراوان به انتخاب بهترین سریا‌ل‌های کوتاه و بلند جاسوسی تاریخ و معرفی‌شان به شما بپردازیم. در این عناوین شاهد ترکیب ژانر‌های مختلفی چون اکشن، درام، کمدی و هیجان‌انگیز با سبک جاسوسی هستیم که سریال‌هایی جذاب، پرتنش و سرگرم‌کننده را برای علاقه‌مندان به ارمغان ‌آورده است. برای مثال با سریالی چون Chuck طرف هستیم که عناصر کمدی و عاشقانه را نیز در خودش گنجانده و پر از شخصیت‌های فوق‌العاده، بامزه و مملوء از حس خوب و درس زندگی است. اگر به سبک‌های اشاره شده و به خصوص جاسوسی علاقه دارید حتما سری به لیست بالا زده و به تماشای آن‌ها بنشینید. همچنین فراموش نکنید که نظرات خود را با ویجیاتو به اشتراک بگذارید.

بهترین سریال‌های سبک جاسوسی کدام هستند؟

سریال‌های Andor, The Americans, Slow Horses, Chuck و The Night Manager بهترین و جذاب‌ترین عناوین جاسوسی و هیجان‌انگیز به شمار می‌آیند.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم The Menu | بازی موش و گربه آقای سرآشپزطنز هوشمندانه با عنصر تعلیق
نقد فیلم The Menu | بازی موش و گربه آقای سرآشپزنقد فیلم The Menu | بازی موش و گربه آقای سرآشپز



منبع