ادمین‌های داخلی گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی از سمت پلیس کنترل می‌شوند.


رئیس پلیس پیشگیری کشور اظهار داشت پلیس به صورت تخصصی فضای مجازی را رصد می‌کند و ادمین‌های داخلی گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی کنترل می‌شوند.

«رضا بنی اسدی» در گفتگو با ایرنا در نشست خبری خود در سمنان اعلام کرد: «پلیس به صورت تخصصی فضای مجازی را رصد می‌کند و ادمین‌های داخلی گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی کنترل می‌شوند، اما در فضای مجازی کانال‌های جعلی متداول است که اذهان عمومی را هدف قرار می‌دهند و افراد باید هوشیار باشند.» او تصریح کرد: «در فضای مجازی، کانال‌های جعلی متداول است که اذهان عمومی را هدف قرار می‌دهند و افراد باید هوشیار باشند. اصحاب رسانه و آحاد مردم می‌توانند ایرادها در فضای مجازی را احصا و در ارتباط‌‌‌‌گیری با پلیس، مصادیق را اعلام کنند»

او تصریح کرد: «برخی افراد فریب خورده در فضای مجازی خودزنی می‌کنند، در مرحله نخست با تذکر، سپس ارشاد و در نهایت، با ظرفیت قانونی در این زمینه برخورد می‌شود.»

به گفته بنی اسدی، ۷۰۰ موسسه خدمات حفاظتی در ۱۴ هزار نقطه کشور برای برقراری امنیت و مراقبت از محلات فعالیت دارند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا باور دارد امنیت ایران در دنیا زبانزد است . او در این‌باره گفت: « مجموعه موسسه‌های حفاظتی زیر مجموعه مرکز انتظام، با هدف تقویت امنیت مردم‌، پایه راهبرد پلیس برای افزایش مشارکت مردمی است. همچنین مجوز فعالیت موسسه های خدمات حفاظتی برای بازنشسته‌های فراجا که دارای تجربه هستند، صادر می‌شود و این آمادگی وجود دارد تا درخواست ثبت این موسسه ها بررسی و موسسه های جدید ایجاد شود.»



منبع