تصاویر نسخه سفیدرنگ و بدون دیسک‌ درایو کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس افشا شد


به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت درحال آماده‌سازی یک نسخه سفید از کنسول ایکس باکس سری ایکس است؛ این دستگاه احتمالاً فاقد درایو نوری خواهد بود. این کنسول علاوه بر رنگ سفید، شاید در رنگ مشکی نیز عرضه شود.

به گزارش ورج، احتمال دارد که روکش سفید مورد استفاده در ایکس باکس سری اس، در این کنسول نیز مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه احتمالاً اجزای داخلی ارتقایافته دارد؛ ازجمله هیت‌سینک پیشرفته‌تر برای خنک‌کردن کنسول.

بنابر شایعات، ایکس‌ باکس سری ایکس سفید احتمالاً در ژوئن یا ژوئیه 2024 عرضه می‌شود. از نظر قیمت هم احتمالاً 50 تا 100 دلار ارزان‌تر از مدل فعلی ایکس‌ باکس سری ایکس خواهد بود. اگر مایکروسافت این کنسول را عرضه کند، احتمالاً نسخه به‌روز‌شده کنسول Xbox Series X را که در اسناد FTC علیه مایکروسافت لو رفته بود، لغو یا به‌ تعویق انداخته است (تصویر زیر).

کنسول ایکس‌باکس
کنسول ایکس باکس سری ایکس آپدیت‌شده با اسم رمز بروکلین

عرضه ایکس‌باکس سری ایکس فاقد درایو نوری یا کنسولی جدید؟

طبق این اسناد، مایکروسافت قصد داشت کنسول آپدیت‌شده ایکس‌ باکس سری ایکس با اسم رمز «بروکلین» را با سخت‌افزاری قدرتمندتر روانه بازار کند. این کنسول احتمالی نیز فاقد درایو نوری بود و طراحی استوانه‌ای‌شکل داشت. مایکروسافت در اسناد داخلی، این کنسول را «به‌طرز شگفت‌انگیزی تمام دیجیتال» توصیف کرده و قرار بود با یک کنترلر جدید به نام Xbox Wireless 2 عرضه شود.

مایکروسافت به‌طور آزمایشی قصد داشت کنسول بروکلین را در ماه نوامبر 2023 با قیمت 499 دلار عرضه کند، اما این اتفاق نیفتاد و هنوز مشخص نیست که کنسول آپدیت‌شده‌ای را روانه بازار می‌کند یا به عرضه ایکس‌ باکس سری ایکس فاقد درایو نوری بسنده خواهد کرد.

«فیل اسپنسر»، رئیس ایکس‌ باکس، سپتامبر 2023 به افشای اطلاعات پیرامون بروکلین اشاره و اعلام کرد که شاید برنامه‌های این شرکت تغییر کرده باشد. اسپنسر ماه سپتامبر در شبکه اجتماعی X گفت: «بسیار سخت است که کار تیم ما به این شکل به اشتراک گذاشته شود؛ زیرا خیلی چیزها تغییر کرده‌اند و چیزهای زیادی برای هیجان‌زده شدن درحال‌حاضر و در آینده وجود دارد. زمانی که آماده باشیم، برنامه‌های واقعی را به اشتراک خواهیم گذاشت.»



منبع