مایکروسافت روی فناوری جدیدی برای کاهش نور نمایشگر کار می‌کند


مایکروسافت پتنت جدیدی با عنوان «Pixel Luminance for Digital Displays» را ثبت کرده است که می‌تواند برای گیمرها مفید باشد.

به گزارش Wccftech، این پتنت کنترل درخشندگی نمایشگرهای دیجیتالی را که دارای ردیف‌هایی از پیکسل هستند، با کاهش ولتاژ ورودی کاهش می‌دهد. گفته می‌شود که با استفاده از این فناوری، پیکسل‌های تیره‌تر برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی عالی عمل می‌کنند و مهم‌تر از آن، در محیط‌هایی که میزان نور زیادی وجود دارد، می‌توان روشنایی نمایشگر را هم افزایش داد. این مزیت می‌تواند برای دستگاه‌هایی که با باتری کار می‌کنند، مانند لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند، مفید باشد.

پتنت جدید مایکروسافت

پتنت جدید مایکروسافت برای نمایشگرها

برخی از ویژگی‌های این فناوری کاهش نور نمایشگر عبارتند از:

  • روشنایی: مدولاسیون پهنای پالس (PWM) می‌تواند روشنایی پیکسل‌ها را کنترل کند. با تغییر طول پالس‌های «روشن» و «خاموش»، نمایشگر می‌تواند هم‌زمان برخی از قسمت‌های تصاویر را روشن‌تر یا کم‌نور کند.
  • دقت رنگ: زمان‌بندی سیگنال‌ها نیز می‌تواند بر رنگ پیکسل‌ها تأثیر بگذارد. اگر سیگنال‌ها در زمان‌های مناسب ارسال شوند، نمایشگر می‌تواند رنگ‌ها را با دقت بیشتری نشان دهد.
  • نرخ تازه‌سازی: سرعت ارسال سیگنال‌ها می‌تواند بر نرخ تازه‌سازی اثر بگذارد. این ویژگی برای مواردی مانند تماشای ویدیو یا بازی‌کردن که در آن تصاویر باید به‌سرعت تغییر کنند، مهم است.
  • مصرف برق: استفاده از مدولاسیون پهنای پالس (PWM) می‌تواند بر مصرف انرژی نمایشگر تأثیر بگذارد. نمایشگرهایی که از این تکنیک استفاده می‌کنند اغلب می‌توانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، بنابراین باتری دستگاه بیشتر دوام می‌آورد.
  • مزیت دیگر این پتنت جدید این است که به کاربران این امکان را می‌دهد که یک قسمت از صفحه‌نمایش را روشن‌تر و یک قسمت از آن را کم‌نور کنند. این امر از آن جهت امکان‌پذیر است که هر پیکسل به‌صورت جداگانه کنترل می‌شود.

نیروی محرکه پشت این فناوری جدید، تکنولوژی درایور گیت EM است که روشنایی هر پیکسل را از طریق سیگنال‌ها کنترل می‌کند. ویندوز 11 مایکروسافت شامل بسیاری از گزینه‌های تنظیم صفحه‌نمایش است و این فناوری جدید می‌تواند گامی مهم در بهبود تجربه گیمرها و تولیدکنندگان محتوا باشد.



منبع