چگونه با کاهش وزن با کتوژنیک در 15 دقیقه بهتر شوید

رژیم کتوژنیک استاندارد: این نوع از رژیم لاغری کتوژنیک، با مقادیر کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد همراه شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 است. شام: یک عدد سیب زمینی پخته شده کوچک همراه با ۱۴۱ گرم استیک و یک قاشق غذاخوری کره. برای کسی که نباید روزانه بیش از 20 گرم کربوهیدرات مصرف کند، یک تکه کوچک شکلات، نیمی از این حد مجاز را پُر خواهد کرد. با توجه به اینکه توی بیماری کبد چرب نباید کاهش وزن سریع داشته باشیم و در رژیم کتوژنیک ما کاهش وزن سریع داریم بنابر این باعث فشار به کبد میشه و اکثر بیماران مبتلا به کبد چرب نباید از این رژیم استفاده کنند مگر اینکه بیماری خفیف باشه. دکتر محمدحسن افتخاری، بعد از گذراندن دوره های کارشناسی علوم تغذیه و کارشناسی ارشد علوم تغذیه بالینی و رژیم درمانی، به تحصیلات خود در مقطع دکتری ادامه داد و توانست با موفقیت مدرک دکترای تخصصی (PH.D) علوم تغذیه خود را اخذ کند. برخی معتقدند رژیم کتوژنیک در دوران بارداری رژیم ایمنی به حساب می آید.جالب است بدانید که به گفته ی برخی از پزشکان با توجه به عدم وجود زمین های پهناور کشاورزی در دوران پیش از باستان و تغذیه ی حداکثری افراد از چربی و پروتئین های حیوانی زنان بارداری که در این دوره می زیستند در واقع همگی به طور ناخواسته از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند.البته لازم به ذکر است که گروهی دیگر از محققان حدس هایی نه اینچنینی در این باره می زنند که در قسمت مضرات این رژیم آن ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

مضرات کتوژنیک

بهترین نوع رژیم کتوژنیک این بدان معناست که تجربه شما با کتو منحصر به فرد خواهد بود. در برخی مطالعات، رژیم کتو عناصری مانند کلسیم، ویتامین D، منیزیم و فسفر را تامین نمی کند. برای افراد مبتلا به میگرن مفیده اما برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید توصیه نمی شه. برای به حداقل رساندن این علائم توصیه می شود قبل از شروع رژیم کتو، رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. در رژیم کتو، مصرف کربوهیدرات بدن به طور کلی کمتر از 50 گرم در روز است. این رژیم غذایی توصیه میکند که در طول هفته حداقل دو ساعت و نیم فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط داشته باشید و چند روز در هفته تمرینات تقویتکننده عضلات انجام دهید. دیابت با تغییر در متابولیسم، افزایش قند خون و اختلال در عملکرد انسولین مشخص میشود. مشکلات پوستی و افزایش وزن از جمله این مشکلات هستند. پتاسیم، منیزیم، پتاسیم و آهن از جمله مواد معدنی مهم موجود در عدس هستند.

برنامه غذایی برای رژیم کتوژنیک

یکی از مزایای اضافه کردن عدس به فهرست غذاها، وجود ویتامینها و مواد معدنی متنوع در آن است که در حالت معمول در رژیم کتوژنیک بهسادگی به دست نمیآید. این کاربر ردیت با نام کاربری “abake 456” با منتشر کردن عکسهای قبل و بعد از لاغری توضیح میدهد که از وزن ۸۵ کیلوگرم به ۶۵ کیلوگرم رسیده است. در پژوهش دیگری، رژیم غذایی کم کربوهیدرات با رژیم غذایی دیابت (کم چربی) مقایسه شد. پروتئین بدون چربی در غذاهایی مانند مرغ، ماهی، لوبیا یافت میشه. حبوباتی مانند لوبیا و عدس سرشار از فیبر و آنتیاکسیدان هستند. در حقیقت افرادی که این رژیم را انتخاب میکنند، سعی میکنند که خوراکیهای سرشار از منابع چربی سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ را جایگزین خوراکیهای پر کربوهیدرات کنند. برخی محققان معتقدند که این نتایج صرفاً به دلیل دریافت پروتئین بالاتر است و برخی دیگر فکر میکنند که یک مزیت متابولیک متمایز برای رژیمهای کتوژنیک وجود دارد (9, 10). سایر مطالعات رژیم غذایی کتوژنیک نشان دادهاند که افراد در صورت عدم کنترل یا محدودیت در مصرف چربی میتوانند، کاهش چربی و کاهش وزن را تجربه کنند. این رژیم برای کاهش وزن و مبارزه با بیماریهای متابولیکی گزینه محبوبی است و افراد زیادی از این رژیم غذایی برای لاغر شدن نتیجه گرفتند. Data has  be​en cre at᠎ed with G᠎SA Cont ent ​Gene rator DE​MO.

کاهش وزن با کتوژنیک چگونه است؟ همچنین میزان پروتئین نیز باید به زیر 15 تا 20 درصد کاهش داده شود. برای ایجاد حالت کتون زدگی در بدن لازم است که میزان کربوهیدرات دریافتی در طول روز کمتر از 5 تا 10 درصد کل کالری روزانه باشد. برای بررسی کل کربوهیدرات دریافتی در طول روز معمولاً از معیاری به نام کربوهیدرات خالص استفاده میشود. در ادامه بررسی میکنیم که چطور رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن میشود. تا اینجا ما درباره BMI افراد بزرگسال مطالبی خواندیم و جدول محاسبات را بررسی کردیم. کسانی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند باید میزان کربوهیدرات دریافتی در طول روز را به 25 تا 50 گرم در روز کاهش دهند. اولین سوختی که بدن شما برای تولید انرژی تجزیه میکند، کربوهیدراتها هستند، این فرآیند هر روز منجر به سوزاندن کالریهای اضافی میشود. با این حال، اگر از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، مطمئناً کالری دریافتی خود را کاهش میدهید، اما در عین حال چربیهای قبلی را میسوزانید و این بدان معنی است که کاهش وزن سریعتر و مؤثرتر است و برای سلامتی شما مضر نیست، به خصوص برای دورههای کوتاه مدت. یک سیب زمینی شیرین متوسط حدود 23 گرم کربوهیدرات خالص دارد و باید با آن خداحافظی کنید.

عدس تا چه حد با چارچوب سخت گیرانه رژیم کتوژنیک سازگاری دارد؟ دانشمندان همچنین معتقدند که با رژیم کتوژنیک، میتوان از بروز آلزایمر جلوگیری کرد. زمان ورزش خود را قبل از اولین وعده غذایی روز و یا قبل از شام تنظیم کنید چرا که انسولین در حد پایینی است و بدن از ذخایر چربی استفاده خواهد کرد. ناهار شما در برنامه رژیم لاغری یک ماهه باید سبک باشد، اما آنقدر سبک نباشد که بعداً در روز خطر پرخوری را داشته باشید. آیا رژیم لاغری کتوژنیک به کاهش قند خون کمک میکند؟ اما اگر با این رژیم که به آن به اختصار به آن کتو هم میگویند آشنا شوید باید به شما بگوییم این رژیم یک رژیم کم کربوهیدرات و پر از چربی است که فواید خوبی برای سلامتی بخصوص کاهش وزن و بهبود سلامتی دارد و حتی یکی از غذاهای جنگی در جنگهای مختلف بوده است. با در نظر گرفتن 14 گرم فیبری که این مقدار عدس دارد، در نهایت میتوان گفت 180 گرم عدس داری 22 گرم کربوهیدرات خالص است. آکنه: سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد.

دسر های کتوژنیک

هیچ رژیمی در دنیا وجود ندارد که بدون استثنا برای همه افراد مناسب باشد؛ چون افراد مختلف از نظر ویژگیهای فیزیکی، متابولیسم، سبک زندگی و وضعیت سلامتی با هم تفاوت دارند. التهاب پاسخ ایمنی طبیعی بدن برای کمک به بهبود و مبارزه با عفونت است. رژیم کتوژنیک یک رژیم بسیار محدود است و ممکن است افراد زیادی نتوانند آن را در بلند مدت پیروی کنند و برای کاهش وزن یا افزایش سطح سلامتی در طولانی مدت چندان مفید نباشد. اگرچه مصرف این میان وعدهها در حد متوسط خوب و مفید است، اما اگر بیش از یکبار در روز میان وعده مصرف میکنید، بهتر است به سراغ گزینههای کم کالریتر بروید. به عنوان مثال به مدت ۵ روز رژیم کتوژنیک را در مواد خوراکی دریافتی رعایت میکنید. محدود کردن کربوهیدرات به ۵۰ گرم در روز یا شاید کمتر، به معنای این است که شما غذاهای ناسالمی مانند نان سفید و شکر تصفیه شده را قطع می کنید. کتون زدگی وقتی اتفاق میافتد که بدن ما برای فراهم کردن انرژی بهجای سوزاندن کربوهیدرات به سراغ چربیها برود. با این حال، نظریههای متضاد برای این یافتهها وجود دارد.

بهترین رژیم دنیا با الهام از الگوی غذایی کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و یونان طراحی شده است. در حال حاضر مجموعه سلوا بهترین محصولات در این بخش را تولید میکند که شما میتوانید این محصولات را با قیمت و شرایط مناسب خریداری کنید. تصمیم داریم در مقاله امروز ایده آل مگ به معرفی بهترین رژیم کاهش وزن دنیا بپردازیم. یافته ها نشان می دهند که رژیم کتوژنیک در برابر رژیم های کم چرب تاثیر بسیار بیشتری دارد حتی در صورتی که تعداد کالری کل دریافتی یکسان باشد. چرا که این در این رژیم غذایی میزان دریافت کربوهیدرات بهشدت محدود، میزان پروتئین تحت نظارت و مقدار چربی دریافتی بالا است. به طوری که حدود ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات مواد خوراکی دریافتی بدن را تشکیل میدهند. بدن شما به جای سوزاندن چربی، ذخایر پروتئین را مصرف می کند، آنها را به گلوکز تبدیل می کند و از آن گلوکز برای انرژی استفاده می کند. شواهد زیادی وجود دارد که نشان میدهند رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن بسیار مؤثر است. رژیم کتوژنیک؛ برای کاهش وزن گزینه مناسبی است زیرا شواهد به خوبی از آن حمایت میکند. عوامل متعددی برای کتواسیدوز وجود دارد. آب پرتقال نمیخورید چون قند زیادی دارد؟

لیست غذاهای رژیم کتوژنیک

این نودل ها عمدتاً از آب تشکیل شده اند. آب نوشیدنی عالی است و رعایت رژیم آب نیز مناسب است و قهوه یا چای نیز خوب است. اما اگر خونریزی بیشتر از ۴۸ ساعت طول کشید یا مقدار آن زیاد بود با پزشک معالج خود تماس بگیرید. آجیل یک غذای سالم است و سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم هستند. عدس یکی از مواد غذایی ارزان قیمت و سرشار از مواد مغذی، از جمله پروتئین گیاهی است. چربی استفاده شده در این رژیم نیز مانند دو نوع قبل باید سالم و ترجیحا بر پایه روغن های گیاهی مثل روغن زیتون، نارگیل و… البته پایه اصلی این رژیم، مصرف کم کربوهیدرات بوده و یکی از روش های سریع کاهش وزن به شمار می آید. البته رژیم کتوژنیک استاندارد از سایر انواع آن شناخته شدهتر و پرکاربردتر است. البته لازم به ذکر است که این رژیم در کوتاه مدت اثرات چشم گیری دارد ولی اثرات بلند مدت آن بر سلامت هنوز مشخص نیست و نیاز به انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه دارد. 30 گرم شکلات، 10 گرم کربوهیدرات دارد. در نتیجه اولین قانون رعایت رژیم کتوژنیک کاهش مصرف کربوهیدرات است.

کتوژنیک و لاغری

کربوهیدرات مصرفی در این رژیم بایستی در حداقل مقدار خود باشد و مصرف پروتئین نیز کنترل شده باشد. کسانی که می خواهند رژیم بگیرند نگران غذا و محدودیت های غذایی خود هستند. این مقدار از طریق کاهش میزان فیبر موجود در غذا از کل کربوهیدرات آن به دست میآید. در این هنگام است که شما متوجه می شوید بدن به سراغ سلول های چربی رفته و چربی موجود در این سلول ها را تجزیه می کند تا از انرژی آنها برای بدن استفاده کند. وی کتوزیس را یک فرآیند طبیعی متابولیک در بدن عنوان کرد که در این فرایند به جای کربوهیدارت و گلوکز برای تامین انرژی چربی های اشباع شده و ذخیره شده در اجزای بدن سوزانده می شود. برای مثال، یک فلفل دلمه ای 107 درصد از ارزش روزانه ویتامین C را تامین می کند. اگر برای شروع رژیم کتوژنیک اسرار دارید، میتوانید رژیم غذایی کتوژنیک دورهای (CKD) یا رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD) را انتخاب کنید. واضح است که سیب زمینی سفید یا معمولی پُر از نشاسته است و اصلاً جایی در رژیم کتوژنیک ندارد اما سیب زمینی شیرین هم همینطور است. برنج قهوهای از غلات کامل است اما در رژیم کتوژنیک جایی ندارد. یک تخم مرغ کامل بخورید.