یک نکته برای افزایش چشمگیر شما (r) رژیم های کتوژنیک

وقتی به سراغ این مطلب آمده اید، یعنی قصد کاهش وزن دارید و چیزهایی درباره رژیم کتوژنیک شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 شنیده اید. نان ها انواع مختلفی دارند و نانی که امروز قصد معرفی آن را به شما مشتری عزیز داریم، نان کتوژنیک نام دارد. به علاوه، پزشکان و محققان طب سنتی بر این باور هستند که به جز عرقیات گیاهی یاد شده، مصرف دمنوش هایی مانند دمنوش قاصدک، دم کرده تخم هویج و دمنوش گل گاو زبان و آویشن، شانس و احتمال پسردار شدن را افزایش می دهد. افراد مبتلا به دیابت که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنند ، بهبود قابل توجهی در قند خون و A1c ، عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، باکتری های روده ای که مسئول حساسیت به انسولین هستند و مارکرهای التهابی مانند پروتئین واکنش پذیر C را تجربه می کنند. در کتو، سطح انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) به شدت کاهش می یابد و بدن شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. سندرم تخمدان پلی کیستیک:رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. Post has been c​re ated  by GSA C ontent᠎ G​enerator  D emov᠎er​sion.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

این بدان معناست که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد که خود آن را میسازد. از لحاظ تئوری، این منطقی است زیرا وقتی از پروتئین برای سوخت استفاده می کنیم، آمونیاک به عنوان یک محصول جانبی در بدن تولید می شود، اما این اطلاعات چه چیزی را نشان می دهند؟ نگرانی دیگر در مورد رژیم لوکارب، تجمع آمونیاک اضافی در بدن است که می تواند باعث آسیب به کلیه و مغز شود. مطالعات نشان داده اند که این مواد غذایی در کاهش اشتها و تقویت احساس سیری نیز موثر هستند. رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است به سایر بیماری ها نیز کمک کند، از جمله بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، و اختلالات خواب. همچنین ممکن است به افراد مبتلا به بیماری های قلبی، برخی بیماری های مغزی و حتی آکنه کمک کند، اما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه ها انجام شود. میوه و آب نارگیل برای افزایش سیستم ایمنی بدن و سلامتی زنان باردار و نوزاد مفید است و از بروز انواع عفونت های خطرناک پیشگیری می کند. توجه به این نکته مهم است که رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کوتاه مدت است که به جای دنبال کردن فواید سلامتی بر کاهش وزن تمرکز دارد. همان طور که گفته شد، به خاطر داشته باشید که استفاده از رژیم کتو برای کاهش وزن به احتمال زیاد در صورتی رخ می دهد که نسخه تمیز آن را دنبال کنید، بنابراین دقت کنید که بر روی خوردن غذاهای واقعی و کامل تمرکز کنید.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

شما همچنین میتوانید یک تقسیم 10:16، 16:10، یا حتی 6:20 خوردن: ناشتا را انجام دهید. موارد رایج تر معمولاً جدی نیستند: ممکن است یبوست، قند خون پایین و خفیف یا سوء هاضمه داشته باشید. بیشترین انرژی بدن از مصرف کربوهیدرات و قند تامین میشه و زمانی که مصرف آنها رو به حداقل برسونی، بدن ناچار میشه برای تامین انرژی سراغ سوزوندن چربیها بره و در این صورت چربی سوزی عالی اتفاق میافته. مطالعات ثابت میکنند که احساس گرسنگی بهطور چشمگیری کاهش مییابد و این موضوع باعث میشود که کمتر غذا بخورید و وزن اضافی خود را کاهش دهید البته به یاد داشته باشید که قبل از غذا صبر کنید تا گرسنه شوید. افراد سالم معمولا، در طی دوره های گرسنگی و ناشتا، کتواسیدوز خفیف را تجربه می کنند، برای مثال زمان خواب شبانه و یا ورزش های شدید. هنگامی که مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید، از افزایش شدید قند خون جلوگیری می کنید. اگر از یک رژیم کتوژنیک صحیح استفاده شود نباید میزان کتون ها در خون به حد مضری برسد که کتواسیدوز شدید تولید کند و باید همیشه مقدار کافی انسولین در بدن وجود داشته باشد که از تولید بیش از حد کتون ها جلوگیری کند. پروتئین باید همیشه به میزان مورد نیاز همراه با پر کردن چربی در باقی مانده کالری در روز مصرف شود.

این زمانی است که تخمدانهای خانم بزرگتر از آنچه باید باشد، است و کیسههای کوچک و پر از مایع در اطراف تخمکها تشکیل میشود. اهمیت این موضوع باعث شد که تصمیم بگیریم به صورت جداگانه یک مطلب در این رابطه بنویسیم. اما متاسفانه این تاثیر خاصیت رژیم های کم کربوهیدرات باعث افزایش دفع ادرار می شود. رژیمهای غذایی باید در کنار کاهش وزن، روی سلامت کلی بدن تاثیر مثبت بگذارند، مانند رژیم دش با رتبه ۲ یا رژیم مدیترانهای که رتبه ۱ است. نسبت دقیق چربی، کربوهیدرات و پروتئینی که برای حفظ یا رسیدن به سلامتی مورد نیاز است در بین افراد به دلیل ساختار ژنتیکی و ترکیب بدن آنها متفاوت می باشد. رژیم کتوژنیک در دید اول شاید به نظر نرسد که رژیم لاغری است. یک رژیم کتوژنیک ممکن است به شما در کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول نسبت به سایر رژیم ها کمک کند. پاسخدهی درمانی در سه چهارم کودکان ظرف ۲ هفتهٔ اول پدیدار میشود، اما متخصصان میگویند این رژیم باید دستکم ۳ ماه ادامه یابد تا بتوان گفت اثربخش نیست. اما همه این تغییرات مثبت نخواهند بود. به علت کتونمی، استون موجود در بدن گاهی اوقات توسط الکل دهیدروژناز کبدی به ایزوپروپانول کاهش می یابد که می تواند نتیجه آزمایش تنفس الکل مثبت را ایجاد کند.

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

عجیب به نظر می رسد که رژیمی که نیاز به چربی بیشتری دارد، می تواند کلسترول «خوب» را افزایش دهد و کلسترول «بد» را کاهش دهد، اما رژیم های کتوژنیک دقیقاً با این موضوع مرتبط هستند. رژیم های کتوژنیک باعث می شوند که این سوخت را به سرعت بسوزانید، بنابراین نیازی به ذخیره آن ندارید. اگر در طول روز احساس گرسنگی میکنید، میتوانید آجیل، دانهها، پنیرها یا کره بادام را برای کاهش اشتها مصرف کنید (اگرچه خوردن میانوعده میتواند پیشرفت را در درازمدت کند). اگر در طول روز مقدار کمی غذا بخورید، بدن شما کمتر به حالت گرسنگی میره. بنابراین فقط چربی کافی و حداقل کربوهیدرات دریافت کنید که به شما کمک میکند احساس رضایت داشته باشید و انرژی مورد نیاز بدن برای سازگاری با سبک زندگی جدید را تأمین کنید، به لطف اجسام کتونی که در طول این فرآیند آزاد میشوند و برای راه تنفسی و ادراری دفع میشوند. رژیم بولتپروف ادعا میکند که میتواند به کاهش وزن حدود نیم کیلوگرم در روز کمک کند و در عین حال سطوح انرژی و تمرکز را افزایش دهد.

ایده این است که شما کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کالری کمتری از کربوهیدرات ها دریافت کنید. در هر ۳ اسلایس از این نان رژِیمی حدود ۸۲ کالری موجود است. همان طور که می دانید پودر بادام موجود در نان کتویی مخصوص رژیم کتوژنیک از چربی های اشباع نشده محسوب می شود. همچنین این میوه حاوی 432 واحد ویتامین A می باشد که قادر است نیاز بدن شما به این ویتامین ضروری را برطرف کند. با ما همراه باشید تا این چالش را برای شما حل کنیم. محتوای مقاله به اصول ما پیوست اخلاق تحریریه. این رژیم هم مانند دو رژیم بالا مبنای علمی و منطقی دقیق ندارد و پیشنهاد ما این است که تحت نظر متخصص تغذیه از رژیمهای استاندارد و سالمتر استفاده کنید. به همین دلیل است که ترکیبات این نان با نان های معمولی متفاوت است. از نگرانی های این رژیم آن است که رژیم گیرندگان در روزهایی که محدودیت غذایی ندارند پرخوری می کنند و کالری سوزانده شده در طول روزه داری جبران می شود. این به عدم تعادل رادیکالهای آزاد و آنتیاکسیدانها اشاره دارد، به طوری که تعداد رادیکالهای آزاد از آنتیاکسیدانها بیشتر است. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

معایب و مزایای رژیم کتوژنیک

برنامه تثبیت رژیم کتوژنیک ناهار: شیر بادام، کره بادام زمینی، اسفناج، پودر کاکائو، میلک شیک استویا که یک طرف آن با برشهای توت فرنگی تزئین شده باشد. توصیه: از توت فرنگی یخ زده برای یک نوشیدنی یخ زده کف دار استفاده کنید. میوه: همه میوه ها، به جز بخش های کوچکی از انواع توت ها مثل توت فرنگی . اپیدمی شدن برنامه های غذایی و لاغری در بین جوانان در سن بلوغ به یک معضل جهانی تبدیل شده و ممکنه آثار زیان باری بر روی سلامت افراد داشته باشه. بنابراین این نان علاوه بر سالم بودن، ویژگی رژیمی بودن را نیز به همراه دارد. لیستی از غذاهای مجاز رژیم کتوژنیک را برای شما بیان کردیم. در یک رژیم کتوژنیک معمولی، تغذیه شما بر روی غذاهای چرب متمرکز است. با این وجود، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه رژیم غذایی واقعاً چه تأثیری بر روی آکنه دارد، مورد نیاز است. برای اینکه از بیشترین فلاونول ها بهره مند شید، باید شکلات تلخ هایی با 70 درصد کاکائو جامد رو انتخاب بکنین.

تغذیه کتوژنیک چیست

چربی غذای روزانه ۷۵ درصده؛ پروتئین ۲۰ درصده و ۵ درصد هم کربوهیدرات داره. معمولا در برنامه های معمول کتوژنیک توصیه می شود، 70 تا 80 درصد رژیم از چربی، 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات و 10 تا 20 درصد از پروتئین تامین شود. با این حال، می تواند گزینه جالبی برای رژیم های کاهش وزن یا حفظ وزن باشد. افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، فیبروم یا آندومتریوز. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، کاهش انسولین ممکن است در سندرم تخمدان پلی کیستیک نقش اساسی داشته باشد. به طور معمول، هر جایی بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات خالص برای رژیم های روزانه توصیه می شود – اما هر چه میزان مصرف کربوهیدرات و سطح گلوکز خود را کمتر نگه دارید، نتایج کلی بهتر خواهد بود. بنابراین در ترکیب با سفیده تخم مرغ ترکیبی ارزشمند پدید می آید که می تواند مصرف کننده را از نان های دیگر بی نیاز سازد. اما باز هم، مهم است که با پزشک مشورت کنید تا بفهمید چه چیزی برای شما یا فرزندتان مناسب است. ابتدا با پزشک خود صحبت کنید تا دریابید که آیا امتحان رژیم کتوژنیک برای شما بی خطر است یا خیر.

دکتر برای رژیم کتوژنیک

کتو به طور طبیعی سطح قند خون را به دلیل نوع غذاهایی که می خورید کاهش می دهد. همچنین ممکن است قسمتهای هیپوگلیسمی را ایجاد کند که خطرافت قند خون را بوجود میآورد. اما در حالی که ممکن است در ورزش کمک کند، ممکن است مانند سایر رژیم های غذایی برای حداکثر کارایی، مناسب نباشد. استفاده کنید و نیازی به حذف وعده های غذایی یا کم کردن آن ها ندارید؛ بلکه با تغییر نوع غذای مصرفی، متابولیسم خود را تغییر میدهید. با این حال، این مطالعه با استفاده از مکملهای کتون انجام شد، نه با پیروی از رژیم کتوژنیک (که متابولیسم بدن را در وضعیت کتوز قرار میدهد) . همچنین با چربیهای مفیدی که دارد، از رسوب کلسترول در کبد جلوگیری کرده و عملکرد آن را بهبود میبخشد. گاهی اوقات میتوانیم میل به میانوعده را با نیاز به یک وعده غذایی اشتباه بگیریم. در این شرایط بدن برای تامین سوخت و انرژی مورد نیازش برای فعالیت ها و عملکردها مجبور به استفاده از ذخایر چربی می شود. وقتی مصرف کربوهیدرات ها را محدود می کنیم، بدن دچار استرس می شود، زیرا باید از طریق دیگری سوخت مورد نیازش را تامین کند. اما زمانی که بدن شما برای تامین انرژی چربی می سوزاند، ترکیباتی به نام کتون می سازد.