۱۰ ساید کوئست برتری که تنها در GTA San Andreas می‌توان پیدایشان کرد


سری بازی‌های GTA جزو فراموش‌نشدنی‌ترین عناوین ویدیویی تاریخ هستند. وقتی اولین بازی از این فرنچایز در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، استودیوی راکستار حتی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی این فرنچایز دوست داشتنی بتواند تبدیل به موفقیتی بزرگ شود. فرنچایز GTA بیش از ۲۵ سال است که در دنیای ما گیمرها حضور دارد و تاکنون نیز ما شاهد عناوین بسیار فوق‌العاده‌ای از این سری بوده‌ایم. منتهی درست یکی از افسانه‌ای‌ترین بازی‌های این سری؛ مربوط به بازی GTA San Andreas می‌شود که در سال ۲۰۰۴ برای کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های نسل ششمی منتشر شد. منتهی همچنین موفقیت‌ GTA San Andreas بقدری بود که راکستار در طی سال‌های اخیر؛ این بازی را بارها و بارها برای پلتفرم‌های مختلفی از جمله موبایل؛ پورت کرد. از طرفی نیز این بازی بقدری خوش‌ساخت بود که هنوز هم پس از گذشت ۱۹ سال از انتشار این بازی؛ GTA San Andreas طرفداران خودش را دارد.

بازی GTA San Andreas و پورت موبایلی آن اگرچه یک بازی قدیمی هستند، اما استانداردهای بسیار خوبی دارند. بطوری که اگر قرار باشد که این بازی را با دیگر عناوین امروزی صنعت ویدیوگیم مقایسه کنیم؛ GTA San Andreas حتی ممکن است که در برخی از بخش‌ها برنده بازی نیز شود. پس بنابراین اگر شما نیز طرفدار این بازی دوست داشتنی هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا سفرمان را به دنیای بازی دوست داشتنی GTA San Andreas شروع کنیم و نگاهی به ۱۰ مورد از بهترین ساید کوئست‌ها و مراحل جانبی داشته باشیم که شما می‌توانید در دنیای این بازی پیدایشان کنید.

Robbery Missions


Robbery Missions جزو یکی از به یادماندنی‌ترین ساید کوئست‌هایی هستند که در داستانی بازی نیز نقش داشتند. این مراحل جزو اولین قسمت‌های بازی بودند که شما را با شخصیت رایدر در بازی آشنا می‌کردند. در این سری از مراحل جانبی شما باید با استفاده از Black Boxville در ساعت ۸ شب الی ۶ صبح؛ به لوکیشن‌های مشخص شده بروید و آیتم‌هایی که بازی از شما می‌خواهد را بدزدید. منتهی باید مراقب باشید که کسی متوجه حضورتان نشود. زیرا اگر صاحب خانه‌ی که شما در آن مشغول دزدی هستید، متوجه حضور شما شود؛ فورا با پلیس تماس خواهد گرفت و دردسر بزرگی انتظارتان را نیز خواهد کشید.

مطلب پیشنهادی:چرا جی تی ای وی هنوز می‌فروشد؟ [تماشا کنید]تماشا کنید
چرا جی تی ای وی هنوز می‌فروشد؟ [تماشا کنید]

همچنین باید توجه داشته باشید که شهر لوس سانتوس بهترین شهر برای شروع این مرحله جانبی است. شما اگر بتوانید در یک شب بیش از ۱۰ هزار دلار آیتم مختلف را بدزدید؛ بازی به ازای آن به شما ۳ هزار دلار جایزه خواهد داد که این موضوع؛ Robbery Missions را تبدیل به یک ساید کوئست سودآور برای بسیاری از پلیرها کرده است.

Freight Missions


در دنیای بازی GTA San Andreas وسایل نقلیه بسیاری هستند که شما می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید. از ماشین‌های اسپرت مسابقه‌ای بگیرید، تا هواپیماهای نظامی؛ تنها بخشی از تنوع بی‌شمار وسایل نقلیه در این بازی جذاب هستند. منتهی مرحله جانبی Freight Mission یکی از آن دسته از مراحلی است که توسط بسیاری از بازیکنان نادیده گرفته می‌شود. این مرحله از شما می‌خواهد که راننده یک قطار باری شوید و محموله‌های مختلف را در ایستگاه‌های مختلف GTA San Andreas تحویل دهید.

همچنین Freight Mission یک ماموریت زمانی است و شما باید محموله‌ها در مدت زمان مشخص شده، تحویل دهید. همچنین این مرحله شاید آن‌طوری که انتظار دارید؛ پرهیجان نباشد، اما نکته جالب توجه این است که اگر شما بتوانید تمامی ماموریت‌های این ساید کوئست را در مدت زمان مشخص شده انجام دهید، بازی به شما ۵۰ هزار دلار پاداش خواهد داد که به نوبه خودش؛ مبلغ بسیار قابل توجهی است.

The Paramedic


ساید کوئست دوست داشتنی The Paramedic برای اولین بار در بازی GTA Vice City معرفی شده بود. این ساید کوئست شما را تبدیل به یک اپراتور اورژانس می‌کرد که باید به مردم کمک می‌کرد. حال خوشبختانه پای این ساید کوئست به دنیای بازی GTA San Andreas نیز باز شده و مکانیزمی مشابه GTA Vice City دارد. شما برای شروع این ساید کوئست، تنها نیاز به یک آمبولانس دارید. وظیفه شما این است که مردم محلی را پیش از مرگ به بیمارستان‌هایی که در نقشه مشخص شده‌اند، منتقل کنید و طبیعتا بازی از شما می‌خواهد که این مراحل را تنها در مدت زمانی خاص انجام دهید.

مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | زمستان ۱۴۰۱بهترین گوشی‌های گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان
راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | زمستان ۱۴۰۱

همچنین اگر شما در روستاها و یا شهرهای کوچک این بازی؛ به سراغ این ساید کوئست بروید، کارتان ساده‌تر خواهد بود. همچنین پاداشی که پس از انجام ماموریت‌های این بازی دریافت خواهید کرد، این است که میزان سلامتی شما به ۳ برابر خواهد شد و خوشبختانه این موضوع می‌تواند در گیم‌پلی بازی بسیار ناثیرگذار باشد.

Mount Chiliad Bike Racing


کوه Chiliad بلندترین کوه در سری بازی‌های GTA است که علاوه بر GTA San Andreas در دنیای بازی GTA V نیز حضور دارد. شایعات و ایستراگ‌های ترسناکی درباره این کوه وجود دارند که ما پیش‌تر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. منتهی درست در کنار این شایعات ترسناک، ساید کوئست‌های جذاب بسیاری نیز در کوه Chiliad قرار گرفته‌اند که می‌توانند واقعا سرگرم‌کننده باشند. ماجرا از این قرار است که در نزدیکی قله این کوه یک دوچرخه کوهستانی قرار گرفته است که تنها در ساعت‌های ۷ صبح الی ۶ بعد از ظهر اسپاون می‌شود که شما می‌توانید با استفاده از آن در مسابقات کوهستانی Chiliad شرکت کنید.

از طرفی ساید کوئست Mount Chiliad Bike Racing شاید به اندازه دیگر مراحل جانبی این بازی سخت نباشد، اما قطعا یکی از سرگرم‌کننده‌ترین آن‌هاست. رقیبان شما در Mount Chiliad Bike Racing شخصیت‌های بازی هستند که به سبب هوش مصنوعی قدیمی این بازی؛ چندان رقبای سختی برایتان محسوب نمی‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها به راحتی شکست دهید.

Driving School


San Fierro یکی از آن دسته از شهرهای بازی است که بسیاری از ماموریت‌های داستانی بازی در آن جریان داشت. منتهی مدرسه رانندگی واقع در این شهر؛ درست همان‌جایی است که میزبان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین مراحل جانبی این بازی شده. شما در این ساید کوئست باید چالش‌های مختلف را در مدت زمان مشخص به پایان برسانید. مراحل این ساید کوئست؛ با پیشرفت شما به مراتب سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند و شما طبیعتا با چالش‌های بسیاری نیز رو به رو خواهید شد.

مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگکدام گوشی کمپانی سامسونگ را باید انتخاب کرد؟!
راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ

خبر خوب دیگر درباره این ساید کوئست این است که اگر شما بتواند ۷۰ درصد ماموریت‌های آن را با موفقیت به پایان برسانید، بازی به عنوان پاداش به شما یک Super GT – یکی از کمیاب‌ترین ماشین‌های بازی – را خواهد داد. اما اگر بتوانید این ساید کوئست را به صورت ۱۰۰ درصد به پایان برسانید، بازی به شما سریع‌ترین ماشین‌ بازی به نام Hotknife را خواهد داد که بدنه‌ای ضد گلوله دارد!

Valet Parking


ساید کوئست Valet Parking درست در قسمت مرکزی شهر San Fierro و در قسمت شمالی اداره پلیس این شهر قرار دارد. Valet Parking در ابتدا بسیار ساده بنظر می‌رسد، اما وقتی شخصا به سراغ این ساید کوئست می‌روید، متوجه چالش‌های پیش رویتان خواهید شد. در این ساید کوئست شما به عنوان دربان باید در هتل بزرگ این شهر مشغول به کار شوید. وظیفه شما این است که ماشین افرادی که به این هتل آمده‌اند را در پارکنیگ هتل پارک کنید. البته که این موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و به غیر از شما دربان‌های دیگری نیز هستند که این‌کار را انجام می‌دهند.

این ساید کوئست ۵ سطح مختلف دارد که در هرکدام وظیفه شما سخت‌تر و مدت زمان مشخص شده‌ نیز کمتر می‌شود. منتهی اگر بتوانید تمام ۵ سطح را با موفقیت‌ به پایان برسانید، بازی به شما هزار دلار پاداش خواهد داد و علاوه بر آن؛ قفل هتل San Fierro نیز به عنوان یک دارایی برایتان باز خواهد شد و سود درآمد آن نیز به شما داده خواهد شد و منبع درآمد بسیار خوبی برایتان خواهد بود.

Quarry Missions


در مقالات قبلی از دنیای بازی GTA San Andreas به این موضوع اشاره کردیم که Dumper جزو کمیاب‌ترین ماشین‌های این بازی است که تنها در ساید کوئست Quarry Mission می‌توان آن را پیدا کرد. در این ساید کوئست شما باید به عنوان یکی از اعضای گروه‌های خلافکاری و با استفاده از Dumper؛ مسیرهای مشخص شده را از موانع مختلف پاک کنید تا دیگر اعضای گروه بتوانند اجساد افراد و پلیس‌هایی را که کشته‌اند، در این معدن مدفون کنند.

مطلب پیشنهادی:بهترین چیت‌های ماینکرفت که هر بازیکنی باید آن‌ها را بدانداین چیت‌ها بازی را برایتان ساده‌تر خواهند کرد
بهترین چیت‌های ماینکرفت که هر بازیکنی باید آن‌ها را بداند

همچنین این ساید کوئست شاید در ابتدا بسیار ساده بنظر برسد، اما چالش‌های خاص خودش را دارد. از طرفی نیز اگر شما بتوانید تمام ماموریت‌های Quarry Mission را به پایان برسانید، بازی به عنوان پاداش پول بسیاری را به شما خواهد داد و همچنین Dumper نیز به عنوان یکی از کمیاب‌ترین ماشین‌های بازی برای همیشه در این منطقه اسپاون خواهد شد.

Trucker Missions


ساید کوئست Trucker Mission را شما می‌توانید در اطراف شهر لوس آنتوس و پس از اتمام ماموریت داستانی Tanker Commander پیدا کنید. در این ساید کوئست شما با ۸ ماموریت مختلف رو به رو خواهید شد که باید در تمامی آن‌ها با استفاده از کامیون‌هایی که در نزدیکی شهر لوس آنتوس قرار گرفته‌اند، محموله‌های مد نظر به لوکشین‌هایی که پیش‌تر در نقشه بازی مشخص شده‌اند، برسانید.

در این ساید کوئست محموله‌های مختلفی به صورت تصادفی در اختیارتان قرار می‌گیرند. برخی از این محموله‌ها را باید در مدت زمان خاصی به مکان مشخص شده برسانید و برخی دیگر را نیز؛ باید با احتیاط جا به جا کنید زیراکه محموله‌های شکستنی هستند. نهایتا با به پایان رساندن تمامی مراحل این ساید کوئست، بازی به شما پاداش نقدی بسیار زیادی خواهد داد.

Import And Export


این ساید کوئست پس از اتمام مراحل Cesar در شهر San Fierro باز می‌شود. همانطور که در داستان بازی متوجه شدیم؛ Cesar در این شهر به دنبال ساخت و مدیریت یک گاراژ بزرگ برای انجام تیونینگ‌های مختلف روی ماشین‌های مسابقه‌ای است و شما باید در این ساید کوئست به Cesar کمک کنید تا یکسری از ماشین‌های خاص را به این شهر وارد کند. قیمت هرکدام از ماشین‌های بازی بسته به کارکرد و نوعشان متفاوت است و ماشین‌ها نیز به صورت کاملا تصادفی انتخاب می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:اسکین های کالاف دیوتی موبایل: چند مورد نایاب!چیزهایی که احتمالا نداری!
اسکین های کالاف دیوتی موبایل: چند مورد نایاب!

همچنین اگر بتوانید ماشین‌های گران‌ قیمت را وارد کنید، می‌توانید باعث رونق کسب و کار Cesar و همچنین درآمد بسیار زیاد خودتان شوید. در هر روزی که به سراغ این ساید کوئست می‌روید، شما تنها می‌توانید ۳ ماشین را بخرید و یا بفروشید! منتهی اگر بتوانید که تمام کارها را به درستی انجام دهید، بازی بیش از ۳۵۰ هزار دلار به شما پاداش خواهد داد.

Vigilante


ساید کوئست Vigilante نیز یکی دیگر از آن دسته از ماموریت‌های جانبی بود که برای اولین‌بار در دنیای بازی GTA Vice City معرفی شد. این ماموریت شما را تبدیل به یک افسر پلیس می‌کند که باید خلافکاران را دستگیر کند. شما برای شروع این ساید کوئست نیاز به یک ماشین پلیس دارید و به محض پیدا کردن یکی از آن‌ها می‌توانید ماموریت خودتان را شروع کنید.

همچنین این ساید کوئست چیزی در حدود ۱۲ سطح مختلف دارد که اگر بتوانید تمامی آن‌ها را به پایان برسانید، بازی به شما پاداش بسیاری خواهد داد که می‌توانند در روند گیم‌پلی بازی تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید:

  • ۱۵ لوکیشن برتر در دنیای GTA که واقعا ترسناک هستند
  • ۵ ماد ترسناک برتر بازی GTA San Andreas که باید به سراغشان بروید
  • نگاهی به تاریخچه کلش آف کلنز؛ تمام نیروهایی که تنها در مدت زمان خاصی در بازی حضور داشتند