چرا رژیم های کتوژنیک تنها مهارتی است که واقعاً به آن نیاز دارید

تاثیر رژیم کتوژنیک در لاغری ،رژیم های کتوژنیک برای بسیاری از افراد جذاب هستند زیرا شما را به خوردن مقدار زیادی مواد خوشمزه مثل گوشت قرمز ترغیب شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 می کند. عوارض جانبی طولانی مدت شامل استئاتوز کبدی، هیپوپروتئینمی، سنگ کلیه و کمبود ویتامین و مواد معدنی است. مصرف پروتئین برای بدن ضروری است و در صورت کمبود فرد با مشکلات سلامت و کمبود موادمغذی روبه رو می شود. برای بهره مندی از مزایای رژیم کتوژنیک، بدن شما باید وارد حالتی به نام کتوز شود. حتی افرادی که مقاومت به انسولین دارند از رژیم کتوژنیک بهره مند می شوند. همچنین، کسانی که مبتلا به دیابت هستند و علاقه مند به پیروی از یک برنامه غذایی کتوژنیک هستند، باید با پزشک خود مشورت کنند تا مشخص شود آیا این رژیم برای نیازهای خاص آنها ایمن و مناسب است یا خیر. علاوه بر این، آجیل و دانه ها سرشار از فیبر هستند که می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و به طور طبیعی کالری دریافتی خود را کاهش دهید. با وجود این، بهتر است از خامه و نیم و نیم در حد اعتدال استفاده کنید. This content w as do​ne by GSA C on​tent G᠎enerat or  Demov er᠎sion.

از آنجایی که روغن زیتون در دماهای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پخت و پز با حرارت کم استفاده کنید یا بعد از پخت آن را به ظرف ها اضافه کنید. یکی از دلایل رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن مشکل نگهداری آن است. اگر فردی که رژیم کتو دارد به هر روشی وزن اضافه کند ، ممکن است چربی ترجیحاً در کبد ذخیره شود نه در سلولهای چربی. اگر قند خون ناشتای شما نرمال باشد ممکن است کبد چرب داشته باشید. امیدواریم اطلاعات این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید علت ناموفقیت خود در کاهش وزن را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که منظور از کربوهیدرات کامل، کربوهیدرات با فیبر است. با این حال، هنوز هم تحقیقات با کیفیت بالاتری برای تعیین ایمنی و اثربخشی طولانی مدت رژیم کتو مورد نیاز است. روند کار ویت واچرز به این صورت است که در ابتدا متخصص تغذیه بر اساس نیازهای فرد امتیاز مشخصی برای وعدههای غذایی او تعیین میکند. آنها تشویق به ادامه روند کاهش وزن خواهند شد. این سیستم در دهه 1960 توسط یک فرد خانهدار که مقداری وزن کم کردهبود و نگران افزایش وزن مجدد بود راهاندازی شد.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

کبد چرب غیرالکلی منجر به دیابت ، حملات قلبی و مغزی می شود و این بیماری با افزایش خطر ابتلا به سرطان کبد و همچنین افزایش خطر ابتلا به سایر انواع سرطان مرتبط است. اگرچه زرده تخم مرغ کلسترول بالایی دارد، اما به نظر نمی رسد خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. اما این رژیم برای ورزشکاران و کسانی که به دنبال عضله سازی و افزایش وزن هستند، مناسب نیست. این رژیم غذایی (مانند تقریباً همه رژیم های غذایی) نوشیدنی های شیرین و غذاهای اضافه شده قند ، غذاهای فرآوری شده و سایر کربوهیدرات های تصفیه شده را در محصولات نانوایی ، ماکارونی و غلات خشک بیشتر صبحانه غذاهایی که با افزایش وزن ، دیابت ، حملات قلبی مرتبط هستند محدود می کند. استویا نام گیاهی است که دارای گلیکوزید های طبیعی است. میوه را میتوان آب نبات طبیعی نام گذاشت. هر دوی این محصولات لبنی دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی هستند، که آنها را برای کتو ایده آل می کند. در حالی که آنها از نظر فنی میوه هستند، اما در پخت و پز با آنها مانند سبزیجات رفتار می شود. در این صورت میزان لاغری در رژیم کتوژنیک را نمیتوان عدد خاص و ثابت در نظر گرفت.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

رژیم اتکینز اولین بار در سال 1960 توسط دکتر اتکینز ارائه شد و هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. رژیم کتوژنیک هم مثل خیلی از رژیم ها و موضوعات دیگه، طرفدارها و مخالف هایی داره که این کاملا طبیعی هستش. یکی از موضوعات اصلی رژیم کتوژنیک محدود کردن سبزیجات ، میوه ها ، غلات و حبوبات است. واضح است که چربی ها سیرکننده تر هستند (احساس رضایت بیشتری به شما می دهند) زیرا انرژی شما در هر گرم همان پروتئین و کربوهیدرات ها را با هم تأمین می کند! مرکز فیت بادی با داشتن تجهیزات لازم برای آنالیز دقیق بدن این امکان را فراهم کرده تا با شناخت و آگاهی بیشتری رژیم منحصر به فرد خود را دریافت کنید. در صورت امکان، بهتر است گوشتی را انتخاب کنید که با علف تغذیه می شود، زیرا دارای چربی امگا ۳ و اسید لینولئیک مزدوج (CLA) بیشتری نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات است. رژیم لاغری: گوشت قرمز، روغن ها و کره ها غذاهایی کتوژنیک به شمار میآیند. علاوه بر این، روغن زیتون فوق سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول است – ترکیبات گیاهی که با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریان ها از سلامت قلب بیشتر محافظت می کنند.

خرید مواد غذایی کتوژنیک

وقتی مردم به رژیم های غذایی پرچرب فکر می کنند، تقریباً بلافاصله به سطح کلسترول بالا نیز فکر می کنند. سوپ گوجه کتو برای افرادی که رژیم کتوژنیک متوسط دارند نیز بسیار مناسب است زیرا گوجهفرنگی کربوهیدرات پایینی دارد. رژیم پرچرب، پروتئین متوسط و بسیار کم کربوهیدرات اشتهای را کاهش می دهد و به شما اجازه می دهد تا سیر شوید و چربی بدن و غذاهای خود را بسوزانید. برخی دیگر پیشنهاد می کنند که مصرف متوسط لبنیات پرچرب ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. جایگزینی چربی حیوانی و لبنیات با منابع گیاهی چربی یا چربی های غیراشباع چندگانه با خطر کمتر بیماری قلبی عروقی و سکته مرتبط است. چراکه می تواند عوامل خطرزای بیماری ها و اختلالات مرتبط با چاقی، از جمله دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی سرطان ها را کاهش دهد. چرا که افرادی که سطح چربی خون بالایی دارند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با این رژیم در آنها افزایش می یابد. این که بخواهیم عدد بگوییم، تقریبا امکان ندارد چرا که در هر رژیمی، تغییر عددی که در وزن فرد صورت میگیرد به متابولیسم بدن فرد وابسته می باشد. از آنجا که شما با رژیم کتو قند و اکثر کربوهیدرات ها را از بین می برید، درک اینکه چرا برای کنترل قند خون عالی است دشوار نیست.

با استفاده از اسپیرالایزر می توانید رشته کدو حلوایی درست کنید که جایگزینی عالی برای پاستا یا رشته فرنگی است. بدنسازان و سایر ورزشکاران از این رژیم برای به حداکثر رساندن کاهش چربی و در عین حال ایجاد توده بدون چربی استفاده می کنند. علاوه بر این، خوردن منظم پنیر ممکن است به کاهش از دست دادن توده عضلانی و قدرت که با افزایش سن رخ می دهد کمک کند. سبزی ها بدون افزایش شدید کربوهیدرات، به وعده های غذایی شما حجم می دهند. روزه داری متناوب بهطورکلی برای کاهش وزن بسیار موفق است و باعث کاهش وزن ۳ تا ۸ درصدی در یک دوره ۳ تا ۲۴ هفتهای میشود که در مقایسه با اکثر رژیم های کاهش وزن بسیار زیاد است. برعکس، رژیم های غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب مانند رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن مفید هستند. رژیم کتوژنیک انواع مختلفی دارد اما باید گفت که هدف هر رژیم کتوژنیک وارد کردن بدن به تولید کتون است، در شرایط عادی بدن از گلوکز برای دریافت انرژی استفاده میکند، گلوکز نوعی کربوهیدرات است که از شکر و غذاهای حاوی نشاسته ایجاد میشود وقتی بدن به مقدارکافی برای تولید انرژی گلوکز نداشته باشد فرآیند سوخت و ساز چربی های ذخیره شده آغاز میشود و در نتیجه کتونها که نوعی اسید هستند در بدن تولید میشوند .

4. بدن خود را هیدراته نگه دارید. اما بدن شما فوقالعاده باهوش است و اگر احساس کند باید برای تامین انرژی خود بجنگد، سعی میکند سلامت خود را با کاهش تولید شیر مادر و ذخیره چربی حفظ کند. طی رژیم کتوژنیک بدن وارد فرآیند کتوز میشود که روزهداری بهترین فعالیت برای شروع فرآیند کتوز است. نتیجه اینکه چربی اضافی ذخیره میشود. این موضوع، نتیجه تطبیق بدنبا کتون به جال گلوکز برای تأمین انرژی است. قرار گرفتن در معرض سنگ کلیه و این نتیجه خوردن مقدار زیادی پروتئین حیوانی است. اغلب میوه ها به مواد غذایی با کربوهیدرات بالا شناخته شده اند و حاوی مقدار قابل توجهی قند طبیعی هستند. این باعث می شود سطح انسولین شما پایین بیاید، زیرا بدن شما دیگر وظیفه کنترل مقدار زیادی قند را ندارد. پنیر همچنین حاوی CLA است که با کاهش چربی و بهبود ترکیب بدن مرتبط است. در درجه اول این رژیم کمک میکند تا وضعیت سلامتی خود را بهبود بخشید. کسانی که به طور منظم خود را وزن میکنند، با کاهش وزن بهتر عمل میکنند، اما هر روز خود را وزن نکنید.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران رژیم های کتوژنیک ممکن است منجر به کاهش وزن کوتاه مدت شود. برای انجام این فرایندها (سنتز کتوز و تبدیل چربی به کتون) روش های متفاوتی در دسترس می باشد. واژه کتو در رژیم غذایی کتوژنتیک از کمله کتون خلاصه شده که بیانگر ذرات کتون در بدن است که سوخت بدن را تامین می کند. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. آیا تولید کتونها در بدن میتواند بسیار زیاد شود؟ عموما یک کولون سالم به دفع این سموم از بدن کمک میکند. آووکادوی شکمپر یک غذای سریع، سالم و متفاوت در دوران رژیم غذایی شما است و میتواند یک ناهار ایدهآل در رسپی غذاهای کتویی باشد. این را سفارش دهید و هر غذای پر کربوهیدرات را با سبزیجات اضافی جایگزین کنید. طبق این روش، شما کربوهیدرات ها را درست قبل از (30-60 دقیقه) ورزش می خورید.

خرید کیک کتوژنیک

3. نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید. بنابراین مراکزی که قبل از ارائه رژیم آنالیز بدن انجام می دهند قابل اعتماد تر هستند. از دیگر مزایای رژیم غذایی می توان به بهبود و پیشگیری از سندروم کیست تخمدان در زنان نام برد که یکی از دلایل نازایی، چاقی، موهای زائد بدن و عادات ماهیانه نامنظم نامیده می شود. مصرف مکرر ماهی با بهبود سلامت مغز و کاهش خطر بیماری مرتبط است. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است. میگرن، یک نوع سردرد مکرر است که می تواند درد شدیدی ایجاد کند. اگر صفرای کافی در کیسه صفرا نداشته باشید، ممکن است نتوانید از شر سموم خلاص شوید و این اتفاق باعث ایجاد بثورات میشود. کبد چرب می تواند در عملکرد کلی کبد تداخل ایجاد کند و به نظر می رسد یکی از عوامل اصلی ایجاد دیابت باشد.