۱۵ بازی برتر جنگ جهانی دوم که از شما یک سرباز واقعی می‌سازند


جنگ جهانی دوم به عنوان یکی از ترسناک‌ترین و وحشتناک‌ترین رویدادهای بشری شناخته می‌شود. جنگی که در آن میلیون‌ها سرباز و انسان بی‌گناه کشته شدند و در این بین؛ بازی‌های ویدئویی نیز در تلاش بودند تا به نوبه خودشان اشاره‌ای به این رویداد غم‌انگیز داشته باشد. به طوری که نسل جدیدی از بازی‌های ویدئویی ساخته شد که صرفا به این رویداد تاریخی اشاره می‌کردند. بازی‌های ویدئویی این قابلیت را داشتند تا چیزهایی که سایر مدیوم‌ها نمی‌توانند به تصویر بکشند را روایت کنند و به همین دلیل؛ بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند تا با استفاده از بازی‌های ویدئویی؛ با این رویداد آشنا شوند.

بنابراین اگر به موضوعات تاریخی علاقه‌مندید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۱۵ مورد از بهترین بازی‌های اقتباسی از جنگ جهانی دوم بیندازیم که از شما یک سرباز واقعی می‌سازند. بازی‌هایی که بدون هیچ سانسوری؛ آن‌روی سیاه جنگ را به تصویر کشیده‌اند و قطعا تجربه‌ای تامل‌ برانگیز برای گیمرها و افرادی خواهند بود که به این موضوعات علاقه‌مندند.

فهرست محتوا
نمایش

Steel Division 2


بازی‌های استراتژیک قطعا تجربه‌‌ای بی‌نظیر از دنیای بازی‌های ویدئویی‌اند. اما یکی از محبوب‌ترین این بازی‌ها عناوینی هستند که با اقتباس از جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند و در این بین نیز؛ Steel Division 2 دقیقا یکی از همین بازی‌هاست. این بازی که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، با برچسب قیمتی ۳۹.۹۹ دلاری عرضه شده و شما می‌توانید آن را از طریق استیم دانلود و نصب کنید. Steel Division 2 سفری دوست داشتنی به جبهه شرقی و اروپای سال ۱۹۴۴ است.

مطلب پیشنهادی:چرا کنسول جدید پلی استیشن قراره شکست بخوره؟ [تماشا کنید]پروژه‌ای که نیامده شکست خواهد خورد!
چرا کنسول جدید پلی استیشن قراره شکست بخوره؟ [تماشا کنید]چرا کنسول جدید پلی استیشن قراره شکست بخوره؟ [تماشا کنید]

المان‌های تاکتیکی؛ جهان دوست داشتنی و نقشه‌های پویای بازی Steel Division 2 سبب شده‌اند تا این بازی یک عنوان جذاب باشد. همچنین گیم‌پلی این بازی تماما یک تجربه واقع‌گرایانه است و اگر به دنبال یک بازی استراتژیک با داستانی سرگرم‌کننده هستید، Steel Division 2 گزینه‌ای بسیار دوست داشتنی برای گیمرهاست.

Enlisted


قطعا یک بازی MMO آن‌هم از دنیای بازی‌های اقتباسی از جنگ جهانی دوم؛ موضوعی شگفت‌انگیز است که بازی Enlisted آن را به تصویر کشیده. این بازی برای اولین‌بار درست در سال ۲۰۲۱ توسط استودیوی مستقل Darkflow Software به صورت کاملا رایگان در دسترس گیمرهای کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس؛ پلی‌استیشن ۵ و نهایتا پی‌سی قرار گرفت. این بازی یک تجربه آنلاین بود که به شما اجازه می‌داد تا جنگ جهانی دوم را از دید کاملا متفاوتی تجربه کنید.

داستان خوب این بازی در کنار گرافیک آن؛ سبب شده بودند تا Enlisted یک بازی جذاب باشد. این بازی نیم‌نگاهی به رویدادهای تاریخی جنگ جهانی دوم داشت و جبهه‌های مختلف این نبرد را به تصویر می‌کشید و به شما اجازه می‌داد تا به همراه دوستانتان؛ سفری تاریخی داشته باشید و برای افتخار و کشورتان؛ در خط مقدم نبرد، مبارزه کنید.

Commandos 2: Men of Courage


راستش را بخواهید، درست در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی بود که بازی‌های استراتژیک به اوج محبوبیت خودشان رسیدند. این بازی‌ها پادشاه بلامنازع بازی‌های ویدئویی بودند در این بین نیز؛ Commandos 2: Men of Courage از سال ۲۰۰۱؛ یکی از این بازی‌ها بود. درواقع این بازی ویدئویی به قدری جذاب بود که فورا با نقدهای بسیار خوبی رو به رو شد و گیمرها نیز از این بازی راضی بودند. Commandos 2: Men of Courage درحال حاضر با قیمت ۴.۹۹ دلاری روی پلتفرم استیم دردسترس است و می‌توانید آن را به راحتی نصب و تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی:بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که بسیم می‌تواند در حین مبارزه به تن کند
بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشید

شما در دنیای این بازی وظیفه کنترل و هدایت ۹ کماندوی مهم را برعهده دارید که باید همسفر آن‌ها در ۱۰ سناریوی مختلف باشید. سناریوهایی که هرکدامشان در بخش مختلفی از تاریخ جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشند و به قدری دوست داشتنی‌اند که باید به سراغشان رفت. همچنین Commandos 2: Men of Courage از بخش آنلاین نیز پشتیبانی می‌کرد و به شما اجازه می‌داد تا با سایر بازیکنان نیز این بازی را تجربه کنید.

Silent Hunter III


با یک بازی شبیه‌ساز از دنیای جنگ جهانی دوم چطورید؟ روی صحبت‌مان با بازی Silent Hunter III از سال ۲۰۰۵ است که توسط استودیوی یوبیسافت ساخته شد. یک بازی استراتژیک – شبیه‌ساز که در جنگ جهانی دوم جریان داشت و یک بازی نسبتا دوست داشتنی بود که انحصارا برای پی‌سی ساخته شد. همچنین Silent Hunter III یکی از دقیق‌ترین بازی‌های ساخته شده از جنگ جهانی دوم است که در کنار داستانی عمیق، گیم‌پلی واقع‌گرایانه‌ای را نیز روایت می‌کرد.

Silent Hunter III شما را مسئول یک زیردریایی نظامی می‌کرد که باید به همراه سایر هم رزمانش؛ راهی برای شکست دشمن پیدا کند. این بازی حتی از المان‌های استراتژیک نیز استفاده می‌کرد و وظیفه هدایت و رهبری خدمه این زیردریایی را نیز به شما واگذار می‌کرد و از شما می‌خواست تا در مواقع اضطراری؛ تصمیمات درستی بگیرید.

Panzer Corps 2


Panzer Corps 2 یکی از آن دسته از بازی‌های جذابی بود که متاسفانه آن‌طوری که باید دیده نشد. این بازی که در سال ۲۰۲۰ توسط استودیوی Flashback Games برای پی‌سی ساخته شد، یکی از زیباترین و بهترین بازی‌های استراتژیک اقتباسی از جنگ جهانی دوم است که حرف برای گفتن دارد. بازی Panzer Corps 2 اگرچه ممکن است که در ابتدا یک بازی ساده به نظر برسد، اما زیبایی این بازی به قدری که باید وسوسه‌ کننده است تا شما را مجبور به تجربه این بازی کند.

مطلب پیشنهادی:چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟چه بر سر دو مردعنکبوتی خواهد آمد؟
چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟

بازی Panzer Corps 2 یک بازی استراتژیک با ۶۰ سناریو و مرحله داستانی است که هرکدامشان دیدی متفاوت نسبت به جنگ جهانی دوم دارند. از نبرد در کنار نازی‌ها بگیرید، تا مبارزه در سواحل نرماندی! این بازی درست همان‌چیزی است که گیمرها باید به سراغش بروند.

Order of Battle:  U.S. Pacific 


راستش را بخواهید، برای آن‌که بتواند بازی دوست داشتنی Order of Battle: U.S. Pacific را تجربه کنید، در ابتدا باید این بازی را با قیمت ۱۹.۹۹ دلاری تهیه کنید و برای این‌کار باید به سراغ پلتفرم استیم بروید. این بازی جذاب یک تجربه خارق‌العاده از دنیای بازی‌های استراتژیک – مدیریتی است که تاکنون دی‌ال‌سی‌های جذابی را نیز دریافت کرده. جایی‌که باید کنترل ناوگان دریایی و هوایی ارتش آمریکا را در نبردهای جنگ جهانی دوم برعهده بگیرید.

بازی Order of Battle: U.S. Pacific سعی کرده است تا در حد بسیار زیادی به موضوعات تاریخی پایبند باشد. از نبردهای مختلفی چون نبرد اوکیناوا و میدوی بگیرید، تا حمله به Pearl Harbor توسط ژاپنی‌ها. بنابراین اگر به دنبال یک بازی جذاب‌اید، Order of Battle: U.S. Pacific را نادیده نگیرید.

Through the Darkest of Times


بازهم یک بازی استراتژیک دیگر از جنگ جهانی دوم که داستانی خارق‌العاده را به تصویر کشیده! روی صحبت‌مان با بازی Through the Darkest of Times است که توسط استودیوی Painbucket Games در سال ۲۰۲۰ از راه رسید و برای کنسول‌های نسل هشتمی؛ نینتندو سوئیچ؛ پی‌سی و نهایتا موبایل در دسترس قرار گرفت. اما این‌بار Through the Darkest of Times قرار نبود که از شما یک سرباز بسازد. ماجرا و داستان این بازی به سال ۱۹۳۳ برمی‌گردد. جایی‌که در کشور آلمان، نازی‌ها تبدیل به ابرقدرت شده‌اند و شما نیز باید به عنوان رهبر گروه مقاومت، انقلابی در مقابل نازی‌ها را هدایت کنید.

مطلب پیشنهادی:مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟برای آن‌هایی که می‌خواهند سر از راز خالی شدن حجم اینترنتشان در آورند
مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟

Through the Darkest of Times سعی دارد تا با روایت داستانی جذاب، به شما نشان دهد که شهروندان آلمانی در دوره حکومت نازی‌ها در چه شرایطی بوده‌اند. Through the Darkest of Times از سوی منتقدان و گیمرهای بسیاری نیز ستایش شد و قطعا یکی از زیباترین بازی‌ها در چنین لیستی است که باید به سراغش بروید.

Attentat 1942


منتهی اگر به دنبال یک بازی ویدئویی هستید که تجربه‌ای بی‌نظیر از تاریخ جنگ جهانی دوم را به تصویر بکشد، بدون شک باید به سراغ بازی Attentat 1942 بروید. یک بازی جذاب که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و جنگ جهانی دوم را حالا این‌بار از دید بازماندگان این رویداد روایت می‌کرد. Attentat 1942 خودش را یک بازی نقش‌آفرینی معرفی می‌کرد که انتخاب‌های شما در آن تاثیر مستقیمی داشتند و می‌توانستید سرنوشت افراد را تغییر دهند.

Attentat 1942 با برچسب قیمتی ۸.۹۹ دلاری برای پی‌سی؛ موبایل و نینتندو سوئیچ منتشر شده که می‌توانید برای دانلود و نصب این بازی دوست داشتنی، به سراغ وب‌سایت‌های ثانویه نیز بروید و تجربه‌ای جذاب از بازی Attentat 1942 داشته باشید.

Medal of Honor: Above and Beyond


راستش را بخواهید، زمانی بازی‌های مدال افتخار، پادشاهان بلامنازع بازی‌های جنگی بودند. اما متاسفانه این فرنچایز سال‌هاست که دیگر موفقیت چندانی ندارد و عملا به دست فراموشی‌ سپرده شده. منتهی آخرین تلاش‌های این فرنچایز برای احیای خودش، به سال ۲۰۲۰ باز می‌گردد. جایی‌که بازی Medal of Honor: Above and Beyond منتشر شد و برخلاف بازی‌های پیشین این سری؛ حالا تبدیل به یک بازی VR شده بود که می‌توانستید آن را با استفاده از عینک واقعیت مجازی Oculus بازی کنید.

مطلب پیشنهادی:۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشانزمین کاملا هم یک بیابون بی آب و علف نیست
۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان

منتهی درست همان‌طوری که احتمالا حدس زده‌اید، این بازی چندان موفقیت‌آمیز نبود. درواقع بازی شوتر اول شخص Medal of Honor: Above and Beyond با امتیاز متاکریتیک ۶۷ به مسیرش پایان داد و تبدیل به عنوانی شد، که شاید هیچکسی انتظارش را نداشت و آخرین میخ را به تابوب سری مدال افتخار کوبید.

Heroes & Generals


معمولا وقتی صحبت از بازی‌های رایگان می‌شود، گیمرها انتظاراتشان را از این بازی‌ها پایین می‌آورند. زیرا آن‌ها باور دارند که بازی‌های رایگان، چندان کیفیت خوبی ندارند و تجربه‌شان ابدا گزینه خوبی نیست. اما وقتی درباره بازی Heroes & Generals صحبت می‌کنیم؛ داستان کمی متفاوت‌تر می‌شود. این بازی که به صورت رایگان روی استیم منتشر شده، یکی از زیباترین و بهترین بازی‌های ویدئویی از جنگ جهانی دوم است.

Heroes & Generals یک بازی رایگان با المان‌های چندنفره است که به شما اجازه می‌داد تا با دوستانتان وارد خط مقدم نبرد شوید و با دشمنان مبارزه کنید. Heroes & Generals در سال ۲۰۱۶ منتشر شده و گرافیک آن؛ واقعا مثال‌زدنی است.

Hearts of Iron IV


صبر کنید، هنوز کارمان با دنیای بازی‌های استراتژیک به پایان نرسیده است. اگر به دنبال یک بازی شاهکار از جنگ جهانی دوم هستید، به به سراغ بازی Hearts of Iron IV بروید. صحبت از عنوانی است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ توسط استودیوی Paradox Interactive منتشر شد و انحصارا برای پی‌سی درحال ساخت بود. Hearts of Iron IV خودش را یک بازی استراتژیک معرفی می‌کرد که به گیمرها اجازه می‌داد تا تاریخ را آن‌طوری که دوست دارند، پیش ببرند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Starfieldجایی میان ستاره‌ها
بررسی بازی Starfieldبررسی بازی Starfield

بازی Hearts of Iron IV جزئیات بی‌نظیری را نیز بازگو می‌کرد. از نبردهای هوایی در سواحل نرماندی بگیرید، تا هدایت و کنترل تک به تک سربازها که اجازه می‌دادند تا Hearts of Iron IV یک بازی شاهکار استراتژیک از دنیای جنگ جهانی دوم باشد که گیمرها باید به سراغش بروند.

Hell Let Loose


بازی Hell Let Loose هنوز هم در مراحل اولیه ساختش قرار دارد و صرفا به صورت Early Access دردسترس گیمرهاست. اما با این‌حال بقدری پتانسیل دارد که شما بخواهید در چنین لیستی به سراغ بازی Hell Let Loose بروید. یک بازی تکتیکال – شوتر که در سال ۲۰۱۹ برای کنسول‌های نسل نهمی و پی‌سی ساخته شد. این بازی گیمرها را در یک نبرد خونین قرار می‌دهد. نبردی که بازیکنان باید در ۲ تیم ۵۰ نفره با یکدیگر مبارزه کنند و تیمی که بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده بازی خواهد شد.

همچنین حضور بیش از ۱۴ مرحله مختلف در بازی شوتر Hell Let Loose؛ گرافیک خوب آن و از همه مهم‌تر، صداگذاری مثال‌زدنی این بازی، جزو دلایلی‌اند که از این بازی دوست داشتنی یک تجربه بی‌نظیر را ساخته‌اند که هر گیمری برای یک‌بار هم که شده، باید به سراغش برود.

Battlefield V


درست در سال ۲۰۱۸ بود که استودیوی Dice مجددا به سراغ سری بتلفید رفت و بازی Battlefield V را معرفی کرد. این بازی یازدهمین نسخه در سری بتلفیلد بود و دنباله‌ای مستقیم برای بازی Battlefield 1 محسوب می‌شد که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود. این بازی موفق شد تا عملکرد نسبتا خوبی داشته باشد و با امتیاز متای ۸۱؛ طولی نکشید که به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سری بتلفیلد معرفی شد. این بازی برای کنسول‌های نسل نهمی و پی‌سی ساخته شده بود و استودیوی Dice برای توسعه آن؛ از موتور بازی‌سازی Frostbite 3 استفاده کرده بود.

مطلب پیشنهادی:۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانیدبازگشت جان مارستون
۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانید۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانید

اولین‌ چیزی که از بازی Battlefield V؛ یک عنوان جذاب را ساخته بود، گرافیک مثال‌زدنی این بازی است. به طوری که حتی با گذشت سال‌ها از انتشار این بازی؛ Battlefield V همچنان به عنوان یکی از زیباترین بازی‌های شوتر تاریخ شناخته می‌شود و اگر اولویت شما از تجربه یک بازی ویدئویی گرافیک آن باشد، بازی Battlefield V از استودیوی Dice قطعا گزینه خوبی برایتان خواهد بود.

Post Scriptum


صادقانه بگویم؛ هیچ چیزی به اندازه تجربه یک بازی آنلاین آن‌هم با حضور دوستانتان؛ جذاب نیست. به ویژه اگر این بازی‌ها در جنگ جهانی دوم روایت شوند. موضوعی که بازی Post Scriptum از سال ۲۰۱۶ به سراغش رفته و به شما اجازه می‌دهد تا یک بازی دوست داشتنی ‌آنلاین را تجربه کنید. Post Scriptum به صورت انحصاری برای پی‌سی دردسترس است و با کمک موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ ساخته شده.

بازی Post Scriptum یک بازی شوتر اول شخص است، اما سازندگان این بازی برای جذابیت هرچه بیشتر Post Scriptum؛ از المان‌های استراتژیک – تکتیکال نیز استفاده کرده‌اند و همین موضوع سبب شده تا گیمرها تجربه‌ای جذاب از این بازی داشته باشند.

Call of Duty: World at War


نوبتی هم که باشد، نوبت به یک بازی جذاب از استودیوی اکتیویژن می‌رسد. روی صحبتمان با بازی Call of Duty: World at War است که درست در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و در همان سال نیز برنده جایزه بهترین بازی کنسول پلی استیشن ۳ شد. Call of Duty: World at War یک بازی شاهکار بود که نه‌تنها گرافیکی خوب در زمان عرضه داشت، بلکه کمپین داستانی آن نیز به قدری عمیق بود و می‌توانستید آن حس وحشتناک جنگ را به گیمرها منتقل کند.

مطلب پیشنهادی:جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰به کمک نیاز دارید؟ سری به این پاسخ‌ها بزنید!
جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰

همچنین موسیقی‌ حماسی و از همه مهم‌تر، بخش آنلاین – چندنفره Call of Duty: World at War؛ سبب شده بودند تا این بازی حرف برای گفتن داشته باشد و اگر به دنبال یکی از زیباترین بازی‌های ویدئویی تاریخ هستید، باید حتما سری به Call of Duty: World at War بزنید.



منبع