۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید


ژانر درام تاریخی همیشه محبوبیت زیادی نزد طرفداران فیلم و سریال در سراسر جهان داشته و در طول تاریخ سینما سریال‌های بی‌نظیر زیادی با این مضمون ساخته شده است. بدون شک برخی از کشور‌ها و فرهنگ‌ها و اتفاقات تاریخی آن نزد افراد شناخته‌‌شده تر است و به لطف آثار متعدد، مخاطبان با آن آشنایی بیشتری دارند. مدتی است که سریالی با عنوان Shogun (شوگون) پخش خود را از سرویس FX آغاز کرده و تا کنون ۸ اپیزود از این مجموعه ۱۰ قسمتی منتشر شده است.

مطلب پیشنهادی:10 تا از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ انیمهپیروزی‌های حماسی در تاریخ انیمه!
10 تا از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ انیمه10 تا از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ انیمه

این سریال در حقیقت دومین اقتباس از  از رمان جیمز کلاول به همین نام است که به کارگردانی ریچل کوندو و جاستین مارکس ساخته شده و در آن بازیگران شناخته شده‌ای نظیر هیرویوکی سانادا، کوسمو جارویس، آنا ساوایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال روایتی بسیار واقع‌گرایانه، خشن و شفاف از شروع دوران فئودالی ژاپن و تسلط شوگون‌ها در دوره کاماکورا است. سریال شوگون با تم سیاسی، فرهنگی خود و همچنین اکشن نفس‌گیر و زد و خوردهای جذاب میان شخصیت‌های خود، خیلی زود تماشاگر را جذب خود می‌کند و امکان ندارد پس از تماشای یک قسمت آن، سراغ سایر اپیزودها نروید.

به همین بهانه، در این مقاله قصد داریم به سریال‌های تاریخی مشابه شوگون سری بزنیم؛ پس اگر از طرفداران این مجموعه هستید، به مطالعه این مطلب ادامه دهید.

۶. Barbarians

۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو
بازیگران جین گورساد، لورنس روپ، داوید شوتر، دنیل دونسکوی
سازندگان  آندریاس هکمن، آرن نولتینگ و یان مارتین 
سال انتشار ۲۰۲۰-۲۰۲۲
تعداد فصل ۲
وضعیت پخش به اتمام رسیده
شبکه پخش کننده نتفلیکس
نمره IMDb ۷.۲
امتیاز راتن تومیتوز ۸۶٪

عنوان این فیلم در زبان آلمانی Barbaren است و کل فیلم به زبان آلمانی و لاتین کلاسیک با زیرنویس انگلیسی است. سریال بربرها بر اساس مجموعه‌ای از رویدادهای واقعی ساخته شده که در نزدیکی رود راین ۹ سال پس از میلاد اتفاق افتاده است. نبرد Teutoburg Forest (جنگل توتوبورگ آخرین قسمت از فصل اول این سریال است که در آن قبیله آلمانی‌ها به چندین گروه از رومیان را پس از چند دهه اشغال، اجبار و مالیات سنگین نابود کردند.

هر یک از سه شخصیت اصلی جاه‌طلبی‌های خود را در این رویداد تاریخی ـ باستانی دارند. آرمینیوس بچه‌ای از قبیله بربرها بود که توسط مهاجمان دزدیده شد و بعدا به یک افسر رومی تبدیل گشت.

۵. Vikings

۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو
بازیگران تراویس فیمل، کاترین وینیک، الکساندر لودویگ، گوستاو اسکاشگورد، جردن اسمیت
سازنده مایکل هرست
سال انتشار ۲۰۱۳-۲۰۱۹
تعداد فصل ۶
وضعیت پخش به اتمام رسیده
شبکه پخش‌کننده آمازون پرایم ویدیو، هیستوری
نمره IMDb ۸.۵
امتیاز راتن تومیتوز ۹۳٪

سریال واکینگ‌ها، در کانادا ساخته شده که پخش آن از سال ۲۰۱۳ آغاز شد و به مدت ۷ فصل با موفقیت پخش شد. این سریال به قدری نزد مخاطبان محبوب شد که شخصیت‌های غارتگر آن تا چندین سال بعد از پایان پخش آن در ذهن طرفداران بودند و ترند روز شده بودند.

داستان سریال Vikings بر اساس یک حماسه اسکاندیناوی از قرن دوازدهم و قبیله «رگنار لودبروک» ساخته شده است؛ رهبری که در ابتدا به عنوان یک کشاورز کارش را شروع کرد و در نهایت به عنوان یک مهاجم موفق به پادشاهی و شهرت رسید. ماجراجویی‌ها و جاه‌طلبی‌های رگنار او را به ایرلند، انگلستان و دیگر مناطق مجاور برد و داستان آن تا قرن سیزدهم با سفرهای بعدی فرزندانش ادامه پیدا کرد. پسران او تا نواحی شرقی مدیترانه و حتی سواحل آمریکای شمالی پیش رفتند.

مطلب پیشنهادی:بهترین سریال های مافیایی | ۱۵ سریال برای عاشقان دنیای زیرزمینی اوباش + IMDBگانگسترها، مافیا و جنایات سازمان یافته
بهترین سریال های مافیایی | ۱۵ سریال برای عاشقان دنیای زیرزمینی اوباش + IMDBبهترین سریال های مافیایی | ۱۵ سریال برای عاشقان دنیای زیرزمینی اوباش + IMDB

۴. Marco Polo

۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو
بازیگران لورنزو ریکلمی، بندیکت وانگ، اولیویا چنگ، کیم کلودیا، تام وو، رمی هی
سازنده جان فاسکو
سال انتشار ۲۰۱۴-۲۰۱۶
تعداد فصل ۲
وضعیت پخش به اتمام رسیده
شبکه پخش‌کننده نتفلیکس
نمره IMDb ۸
امتیاز راتن تومیتوز ۳۳٪

ماجراجویی‌ و سفرهای مارکو پولو به قدری مشهور است که حتی افراد عادی بدون مطالعه خاصی از آن اطلاع دارند. اما این سریال Marco Polo که از نتفلیکس پخش می‌شد، بر اساس داستان واقعی ساخته شده است. همانطور که قطعا می‌دانید مارکو پولو یک بازرگان و جهانگرد ونیزی در قرن سیزدهم میلادی بود که سفرهایش را در کتابی به نام سفرهای مارکو پولو ثبت کرده‌است. این سریال روی سال‌های ابتدایی سفر او به چین و در نهایت زندگی‌اش در دربار کوبلای خان، حاکم امپراتوری مغول تمرکز دارد.

دیگر شخصیت‌های شناخته شده تاریخی نظیر ملکه چابی، همسر کوبلای خان و پسرانش کایدو و جینگیم نیز در آن حضور دارند. داستان سریال تاریخی از لحاظ زمانی در اواخر قرن ۱۱ یا ۱۲ و در دهه‌های پیش از ظهور «سلسله یوآن» و اقلام تجاری از چین یک کالای ارزشمند در اروپا بودند. تا حدودی به همین دلیل است که نیکولو پولو، پدر مارکو و یک تاجر ونیزی، متقاعد شد که پسرش را در ازای دسترسی به چنین کالاهای کمیاب و با ارزشی رها کند.

۳. House Of Ninjas

۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو
بازیگران کنتو کاکو، ریهو یوشیوکا، تائه کیمورا، آجو ماکیتا، کنگو کورا، یوسوکه اگوچی
سازنده دیو بویل
سال انتشار ۲۰۲۴
تعداد فصل ۱
وضعیت پخش در حال پخش
شبکه پخش‌کننده نتفلیکس
نمره IMDb ۷.۲
امتیاز راتن تومیتوز ۱۰۰٪

این سریال را لزوما نمی‌توان یک مجموعه تاریخی صرف تلقی کرد، اما یکی از عناوینی است که به زیبایی از این ژانر استفاده می‌کند و داستان آن در ژاپن کنونی رخ می‌دهد. House Of Ninjas داستان خاندان Tawara را روایت می‌کند که سنت‌های شینوبی باستانی (نینجا) را ارج می‌نهند. وقتی پسر بزرگتر طی یک ماموریت کشته می‌شود، آن‌ها سبک زندگی نینجایی خود را حداقل برای مدتی کنار می‌گذارند تا اینکه دنیای زیرین آن‌ها را به عقب می‌کشاند.

سوئیچی تاوارا پدر سالار خانواده است و پس از از دست دادن پسرش، به اداره یک آبجوسازی بازمی‌گردد. همسر او، دخترش و پسر کوچک‌ترش با استفاده‌ از کد سنتی نینجا (شینوبی) به ماموریت‌های مخفیانه خود ادامه می‌دهند. این کارهای مخفی شامل دزدی و جاسوسی به اندازه ترور و نجات دادن است؛ بنابراین شامل تعلیق، رمز و راز فراوان و همراه با تضاد فاحش بین زندگی باستانی و مدرن است.

۲. Britannia 

۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو
بازیگران دیوید موریسی، مکنزی کروک، لیانا کورنل، کلی رایلی، النور ووردینگتون کاکس
سازندگان جز و تام باترورث
سال انتشار ۲۰۱۷-۲۰۲۱
تعداد فصل ۳
وضعیت پخش به اتمام رسیده
شبکه پخش‌کننده آمازون پرایم ویدیو، اسکای آتلانتیک
نمره IMDb ۶.۹
امتیاز راتن تومیتوز ۹۲٪

داستان سریال «بریتانیا» ۴۳ سال پس از میلاد روایت می‌شود، دقیقا زمانی که رومیان برای دوم به بریتانیا حمله کردند. این سریال تنها داستان این حمله را روایت نمی‌کند، بلکه داستان قبایل محلی و رهبران آن‌ها نیز هست. ژنرال Aulus Plautius یک سیاستمدار و ژنرال واقعی بود که در قرن اول به روم خدمت کرد و فتح بریتانیا تقریبا یک سال پس از شکست ژولیوس سزار به مسئولیت او تبدیل شد.

سایر شخصیت‌هایی که در این سریال حضور دارند، واقعی نیستند، اما با توجه به بافت تاریخی داستان می‌توانستند وجود داشته باشند. مانند کیت از قبیله کانتی و دیویس دروید تبعید شده. داستان بریتانیا فقط در مورد مقاومت در برابر اشغالگران نیست، بلکه در مورد قبایل و رهبران محلی است که برای قدرت بین خود رقابت می کنند.

۱. Faraway Downs

۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو۶ سریال تاریخی مشابه Shogun که باید تماشا کنید - ویجیاتو
بازیگران نیکول کیدمن، هیو جکمن، براندون والترز، دیوید گالپیلیل، دیوید ونهام، برایان براون
سازنده باز لورمن
سال انتشار ۲۰۲۳
تعداد فصل ۱
وضعیت پخش به اتمام رسیده
شبکه پخش‌کننده هولو
نمره IMDb ۶.۹
امتیاز راتن تومیتوز ۵۶٪

در سال ۲۰۰۸ نیز فیلمی به همین نام منتشر شده بود که هر دو نسخه آن بر اساس داستان یک زن در طبقه آریستوکراسی، اشراف‌زاده انگلیسی، لیدی سارا اشلی ساخته شده که در سال ۱۹۳۹ برای یافتن همسر خود به استرالیا سفر می‌کند. هنگامی که او می‌میرد، او تنها مالک یک مزرعه گاو بسیار ارزشمند در Outback می‌شود و برای حفظ آن باید با عناصر زورگو و دزد‌های محلی فاسد مبارزه کند.

سارا از دروور، کارگر مزرعه کمک می‌گیرد و در نهایت، هر دوی آن‌ها در حالی که جنگ جهانی دوم و درام سیاسی محلی در اطراف آن‌ها در جریان است، درگیر عاشقانه‌ای وحشتناک با یکدیگر می‌شوند. کل داستان از دید نولا، یک کودک دو نژادی با پیشینه بومی و قربانی سیاست «نسل های دزدیده شده» دولت روایت می شود.




منبع