10 ظرف و نوشیدنی حاوی کافئین


ما شامل محصولاتی هستیم که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید است. در صورت خرید از طریق پیوندهای موجود در این صفحه ، می توانیم کمیسیون کمی دریافت کنیم. در اینجا روند ما است.

کافئین ماده ای است که به طور طبیعی در برگ ها ، دانه ها و میوه های بسیاری از گیاهان یافت می شود و در آنجا به عنوان علف کش و دافع حشرات عمل می کند (1، 2)

به طور طبیعی در برگ های چای ، دانه های کاکائو ، دانه های قهوه ، گوارانا و آجیل های کولا یافت می شود. علاوه بر این ، مردم آن را به انواع غذاها و نوشیدنی ها از جمله بستنی و نوشیدنی های انرژی زا اضافه می کنند (1، 2 ، 3)

این مقاله اطلاعات کافئین را ارائه می دهد و 10 ماده غذایی حاوی کافئین بالا را فهرست می کند.

کافئین رایج ترین ماده محرک روانگردان در جهان است. اصطلاح “محرک روانی” به این معنی است که عملکرد سیستم عصبی را افزایش می دهد (1، 3)

سازمان غذا و دارو (FDA) به طور کلی کافئین را بی خطر می داند. حداکثر 400 میلی گرم کافئین در روز با عوارض جانبی منفی در بزرگسالان سالم همراه نیست (1، 2 ، 3)

یک مطالعه مروری نشان داد که 300 میلی گرم کافئین در روز برای زنان باردار سالم بی خطر است و داده های محدود نشان می دهد که 1.1 میلی گرم کافئین در هر پوند (2.5 میلی گرم در کیلوگرم) ممکن است برای کودکان و نوجوانان بی خطر باشد (2).

با این حال ، مطالعات نتایج متفاوتی را نشان داده اند و برخی از افراد ممکن است با مصرف کمتر از 400 میلی گرم در روز واکنش های جانبی را تجربه کنند (2 ، 4)

این عوارض جانبی شامل تپش قلب ، اضطراب ، بی خوابی و فشار خون بالا و ضربان قلب است (1)

از آنجا که تولیدکنندگان برای افزایش انرژی ، هوشیاری و خلق و خوی کافئین به برخی غذاها و نوشیدنی ها اضافه می کنند ، ممکن است شما بیش از آنچه فکر می کنید کافئین مصرف می کنید (1، 2)

این امر به ویژه مهم است که مراقب زمانی باشید که کافئین دارای عوارض جانبی منفی است.

در اینجا 10 غذا و نوشیدنی رایج حاوی کافئین آورده شده است.

قهوه یک نوشیدنی تهیه شده از دانه های قهوه است که منبع طبیعی کافئین است (1، 2 ، 3)

قهوه ، که در سراسر جهان به دلیل طعم و عطر مورد احترام است ، به دلیل اثرات تحریک کننده ای که باعث افزایش سطح انرژی ، خلق و خو و هوشیاری می شود ، مصرف می شود.1، 2)

این که آیا قهوه خطر بیماری را افزایش می دهد بحث برانگیز است.

برخی از مطالعات که ارتباط بین مصرف قهوه و خطر بیماری ها را بررسی کرده اند ، افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نشان می دهند ، در حالی که برخی دیگر مزایای سلامتی بالقوه ای را نشان می دهند ، از جمله کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 (5، 6، 7)

به طور متوسط ​​، یک فنجان 8 اونسی (240 میلی لیتر) قهوه حاوی حدود 100 میلی گرم کافئین است. در این سطح ، 4 فنجان قهوه در روز شما را در محدوده 400 میلی گرم کافئین برای بزرگسالان سالم حفظ می کند.

با این حال ، محصولات قهوه می توانند حاوی مقدار بسیار متفاوتی کافئین باشند. به عنوان مثال ، یک استارباکس 16 اونسی (475 میلی لیتر) Grande Vanilla Latte 170 میلی گرم کافئین را تامین می کند ، در حالی که حجم مساوی برشته بلوند 360 میلی گرم کافئین را تأمین می کند (8 ، 9).

برای اطلاع از میزان کافئین در یک وعده قهوه ، باید برچسب تغذیه را بخوانید.

قهوه کافئین

اگر فکر می کنید قهوه بدون کافئین هنوز حاوی کافئین است. با این حال ، نسبت به قهوه معمولی کاهش یافته است.

یک فنجان (240 میلی لیتر) قهوه بدون کافئین ، بسته به مارک و اندازه بخش ، حاوی 1-50 میلی گرم کافئین است. این کمتر از نصف مقدار کافئین در یک فنجان معمولی است.

مطالعه مروری 2014 نشان داد که نوشیدن قهوه بدون کافئین علاوه بر قهوه معمولی بدون کافئین می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد (7)

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

خلاصه

قهوه یک نوشیدنی دم کرده است که به طور طبیعی بسته به اندازه و مارک محصول حاوی مقادیر مختلف کافئین است. به طور متوسط ​​8 اونس (240 میلی لیتر) قهوه حاوی 100 میلی گرم کافئین است.

مانند دانه های قهوه ، دانه های کاکائو نیز به طور طبیعی حاوی کافئین هستند (1، 2 ، 3)

این بدان معناست که همه غذاهای با طعم شکلات و شکلات حاوی مقدار کمی کافئین هستند ، اما مقدار کافئین موجود در محصول بستگی به درصد کاکائوی آن دارد (10)

در اینجا میزان کافئین موجود در 3.5 اونس (100 گرم) انواع مختلف شکلات (10):

  • شکلات کاکائویی 100٪: 240 میلی گرم کافئین – معادل 2.5 فنجان قهوه معمولی
  • شکلات شیرین (55 درصد کاکائو): 124 میلی گرم کافئین
  • شکلات شیری (33٪ کاکائو): 45 میلی گرم کافئین – تقریباً مقدار کافئین در یک فنجان چای سیاه

کاکائو همچنین حاوی ترکیباتی مانند فلاونول ها و متیل گزانتین ها است و برخی مطالعات پتانسیل آن را به عنوان یک غذای کاربردی بررسی کرده اند (11)

این ترکیبات ، از جمله کافئین ، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند و می توانند مزایای سلامتی (11)

این خبر خوبی برای دوستداران شکلات است.

خلاصه

دانه های کاکائو حاوی کافئین هستند که میزان آن بستگی به درصد کاکائو موجود در محصول دارد. یک وعده 3.5 گرم (100 گرم) کاکائو خالص ممکن است حاوی مقدار کافی کافئین 2.5 فنجان قهوه ، اما شکلات شیری کمتری باشد.

آجیل کولا ، بومی آفریقای غربی ، اصلی است که به دلیل نمادگرایی فرهنگی و اهمیت اقتصادی و بهداشتی برای همه طبقات اجتماعی-اقتصادی و گروه های مذهبی ارزش دارد (12)

زمانی این ماده اصلی طعم دهنده و منبع کافئین در نوشابه های تجاری مانند کوکاکولا بود. با این حال ، برخی از مارک های اصلی کولا دیگر از آن استفاده نمی کنند (12)

آجیل کولا دانه درخت کولا و منبع طبیعی کافئین است (1، 2 ، 3، 12)

می توانید آن را تازه یا خشک مصرف کنید و مردم از آن به عنوان افزودنی غذایی استفاده می کنند (12، 13).

اگرچه آجیل کولا دارای مزایای بالقوه ای برای سلامتی است ، اما نوشیدن منظم نوشیدنی های گازدار با قند با افزایش وزن و سایر اثرات منفی سلامتی همراه است (3، 11، 13 ، 14)

خلاصه

عصاره آجیل کولا دارای کافئین زیادی است. شرکت ها از آن به عنوان افزودنی غذایی و طعم دهنده در برخی نوشابه ها استفاده می کنند ، اگرچه برخی منابع می گویند که دیگر در مارک های تجاری از جمله کوکاکولا استفاده نمی شود.

یکی دیگر از منابع طبیعی کافئین چای سبز است. این نوشیدنی بسیار محبوب در کشورهای آسیایی است (1، 2 ، 3، 15)

چای سبز حاوی آمینو اسیدهایی مانند تئانین است که مطالعات نشان داده اند روی هیپوکامپ مغز تأثیر می گذارد و استرس را در حیوانات و انسان کاهش می دهد.15)

یک مطالعه در سال 2017 همچنین نشان داد که ترکیب تئانین و کافئین در چای سبز می تواند عملکرد مغز و شناخت را بهبود بخشد و همچنین اضطراب را کاهش دهد ، اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است (16).

یک وعده 8 اونسی (240 میلی لیتر) چای سبز حدود 30 تا 50 میلی گرم کافئین را فراهم می کند که تقریباً نصف کافئین یک فنجان قهوه است (17)

میزان کافئین چای سبز بسته به سن برگ متفاوت است. برگهای قدیمی تر از برگهای جوانتر کافئین کمتری دارند (18)

خلاصه

چای سبز منبع طبیعی کافئین است و بسته به سن برگهای استفاده شده ، حدود 30-50 میلی گرم کافئین در هر 240 میلی لیتر (8 اونس) تأمین می کند.

گوارانا گیاهی بومی جنگل های بارانی آمازون در برزیل است و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و محرکش معروف است (19، 20)

مانند دانه های کاکائو ، گیاه گوارانا حاوی مواد شیمیایی به نام متیل گزانتین است و کافئین یکی از آنهاست (20)

مطالعات نشان داده است که استفاده از گوارانا با افزایش انرژی و محافظت در برابر فشار خون بالا ، چاقی و سندرم متابولیک در افراد مسن همراه است (19، 20)

شرکت ها از عصاره گوارانا به عنوان افزودنی غذایی در نوشابه ها ، نوشابه های انرژی زا ، میله های انرژی زا و مکمل های گیاهی استفاده می کنند (19، 21)

خلاصه

گوارانا منبع طبیعی کافئین است و به عنوان افزودنی غذایی در تولید نوشیدنی های انرژی زا ، نوشابه و مکمل های گیاهی استفاده می شود.

چای یربا یک نوشیدنی محبوب در آمریکای جنوبی است. از برگهای بزرگ خشک شده و خرد شده تهیه می شود Ilex paraguariensis یک درخت (22)

یربا مات ، که به چای پاراگوئه نیز معروف است ، منبع طبیعی کافئین است. کارشناسان آن را به عنوان یک نوشیدنی دوستدار قلب با بسیاری از مزایای سلامتی ، از جمله خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن ()22، 23)

Yerba mate همچنین منبع پلی فنول ها است ، که ترکیبات گیاهی هستند که تأثیر مفیدی بر سلامت انسان دارند (22، 24)

محتوای کافئین جفت یربا بسته به روش دم کردن متفاوت است و بین 20 تا 180 میلی گرم در 8 اونس (240 میلی لیتر) متغیر است.

خلاصه

یربا مات یک نوشیدنی محبوب در آمریکای جنوبی است که به طور طبیعی حاوی کافئین و ترکیبات مفید گیاهی با خواص بالقوه برای ارتقاء سلامتی است.

آدامس یک ماده نرم و چرب است که به طور سنتی از شیره درخت تهیه می شود.

این منبع طبیعی کافئین نیست ، اما تولید کنندگان می توانند کافئین را در دستور العمل های خود قرار دهند. این امر باعث محبوبیت آدامس در بین برخی ورزشکاران و برخی دیگر که بدنبال انرژی هستند ، شده است.

مطالعات نشان داده است که شما کافئین موجود در آدامس را خیلی سریعتر از کافئین موجود در کپسول ها جذب می کنید. این احتمالاً به این دلیل است که سلولهای مخاط داخلی گونه به سرعت جذب می شوند (25 ، 26)

کافئین باعث بهبود عملکرد ورزشی می شود. به همین دلیل ، آدامس های کافئین دار ، همراه با سایر منابع کافئین ، در فهرست مواد ممنوعه انجمن ورزشکاران ملی (NCAA) برای ورزشکاران قرار دارد.

جویدن آدامس حاوی کافئین می تواند هوشیاری و توجه شما را افزایش دهد. برخی از نسخه های کافئین ، مانند RunGum ، 50 میلی گرم کافئین را در دو تکه لاستیک (27)

RunGum را به صورت آنلاین خریداری کنید.

خلاصه

آدامس یک ماده نرم و لاستیکی است که در حین تولید کافئین به آن اضافه شده است. برخی از مارک ها ممکن است تا 50 میلی گرم کافئین ارائه دهند.

نوشابه های انرژی زا نوشیدنی های گازدار و شیرین هستند که با قابلیت افزایش سطح انرژی ، خلق و خو و هوشیاری به بازار عرضه می شوند (28)

با این حال ، نوشیدنی های انرژی زا به عنوان مکمل های غذایی فروخته می شوند که توسط FDA تنظیم نشده و از آزمایش دقیق معاف نیستند (28)

بنابراین ، تعیین میزان کافئین برخی از مارک ها ممکن است دشوار باشد. یک مطالعه نشان داد که میزان کافئین نوشیدنی های انرژی زا حدود 50-505 میلی گرم است (28)

به عنوان مثال ، نوشیدنی انرژی زای محبوب ردبول حاوی 80 میلی گرم کافئین در 250 میلی لیتر (8.4 اونس) قوطی است.

علاوه بر کافئین ، نوشابه های انرژی زا حاوی تائورین هستند ، آمینو اسیدی که به طور طبیعی در مغز یافت می شود و دارای خواص آنتی اکسیدانی است (28)

خلاصه

نوشیدنی های انرژی زا مکمل های غذایی هستند و توسط FDA تنظیم نمی شوند. بسته به مارک ، آنها می توانند 50 تا 505 میلی گرم کافئین ارائه دهند.

شما می توانید تعداد زیادی غذای حاوی قهوه بخرید و بسیاری از آنها حاوی کافئین هستند. تیرامیسو ، بستنی قهوه و نان شیرین با طعم قهوه تنها چند نمونه هستند.

تیرامیسو یک دسر سنتی قهوه ایتالیایی است که از اسپرسو و رم تهیه می شود.

تیرامیسو و سایر غذاهای حاوی قهوه ، مانند بستنی قهوه Haagen-Dazs ، منابع رایج کافئین هستند.

بستنی قهوه Haagen-Dazs را به صورت آنلاین خریداری کنید.

میزان کافئین موجود در این غذاها به میزان دانه های قهوه ای که در دستور غذا استفاده می شود بستگی دارد و می تواند بسیار متفاوت باشد.

خلاصه

همه غذاهای حاوی قهوه حاوی مقادیر مختلف کافئین هستند ، از جمله تیرامیسو و بستنی قهوه.

از آنجا که دانه های کاکائو منبع طبیعی کافئین هستند ، همه غذاها و نوشیدنی های با طعم شکلات و شکلات حاوی کافئین هستند (1، 2 ، 3)

میزان کافئین بستگی به میزان کاکائو موجود در محصول دارد (7)

برای مثال ، شکلات داغ استارباکس 16 اونس (475 میلی لیتر) حاوی 25 میلی گرم کافئین است (29).

با این حال ، مارک هایی مانند Swiss Miss و Nestle نوشیدنی های داغ بدون کافئین تولید می کنند.

خلاصه

غذاهایی که از دانه های کاکائو و طعم دهنده های شکلات تهیه می شوند به طور طبیعی حاوی کافئین هستند. اینها شامل شکلات داغ هستند.

کافئین یک محرک است که فعالیت سیستم عصبی شما را افزایش می دهد.

این گیاه در برگ ها ، دانه ها و میوه های بسیاری از گیاهان از جمله برگ چای ، دانه های کاکائو ، دانه های قهوه ، گوارانا و آجیل کولا یافت می شود.

غذاها و نوشیدنی هایی که با هر یک از این مواد تشکیل شده یا به آنها کافئین اضافه شده است نیز حاوی کافئین هستند. اینها شامل شکلات ، قهوه ، نوشیدنی های انرژی زا و چای سبز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید