10 مورد از بهترین نوشیدنی های الکلی برای افراد دیابتی


در صورت ابتلا به دیابت ، نوشیدن الکل می تواند برای شما بی خطر باشد ، به شرطی که نوشیدنی های مناسب را انتخاب کرده و تأثیر الکل بر قند خون خود را در نظر بگیرید.

دیابت ناشی از تولید یا تولید انسولین-هورمونی است که به کنترل سطح قند خون کمک می کند ، که کمتر از حد طبیعی است ، بنابراین کنترل سطح قند خون بسیار مهم است (1)

علاوه بر این ، نوشیدن الکل بسته به نوشیدنی و اینکه آیا اخیراً غذا خورده اید ، می تواند قند خون شما را بیش از حد افزایش یا کاهش دهد (2).

مطالعات نشان می دهد که مصرف متوسط ​​الکل ، به ویژه شراب قرمز ، با مزایای سلامتی برای بیماران دیابتی همراه است. با این حال ، سوء مصرف الکل می تواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد و خطر عوارض مرتبط با دیابت را افزایش دهد (2 ، 3، 4 ، 5، 6)

در دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکاییان 2020-2025 آمده است که مصرف متوسط ​​الکل برای زنان تا 1 نوشیدنی در روز و برای مردان تا 2 نوشیدنی در روز است (7).

در اینجا یک نوشیدنی استاندارد به نظر می رسد (7):

  • 12 اونس مایع (360 میلی لیتر) آبجو معمولی (5 alcohol الکل)
  • 5 اونس مایع (150 میلی لیتر) شراب (12 درصد الکل)
  • 1.5 اونس مایع (45 میلی لیتر) از 80 الکل قوی مقطر (40 alcohol الکل)

این مقاله 10 نوع الکل را که بر اساس محتوای کربوهیدرات برای دیابتی ها مناسب است ، و همچنین برخی از انواع نوشیدنی ها را که باید از آنها اجتناب کنید ، فهرست کرده است.

به طور کلی ، آبجو کم کربوهیدرات می تواند تا 37 calories کالری کمتر و 80 carbohyd کربوهیدرات کمتر از آبجو معمولی داشته باشد (8، 9)

در اینجا برخی از محبوب ترین آبجوها با کربوهیدرات کم آورده شده است.

1. میلر لایت

میلر لایت یک سبک سبک آمریکایی است که از مالت جو و شربت ذرت و سایر مواد تشکیل دهنده آن تهیه شده است.

با این حال ، حاوی 3.2 گرم کربوهیدرات در قوطی یا بطری 12 اونسی (360 میلی لیتر) استاندارد است ، در مقایسه با 12 گرم برای همان قسمت در غار میلر معمولی (10).

طبق نظرات مصرف کنندگان آنلاین ، مردم نیز فکر می کنند که عطر و طعم بسیار خوبی دارد. بنابراین ، می تواند یک انتخاب محبوب در ماه های گرم تابستان باشد.

2. Coors Light

Coors یکی دیگر از مارک های محبوب آبجو در آمریکا است. همچنین دارای نسخه کم کربوهیدرات مناسب برای افراد مبتلا به دیابت است.

مانند میلر لایت ، Coors Light یک سبک سبک سبک آمریکایی است. 5 گرم کربوهیدرات در هر بطری 12 اونسی (360 میلی لیتر) فراهم می کند.

در مقابل ، گزینه های استاندارد مانند ضیافت Coors تقریباً 12 گرم کربوهیدرات در هر بطری ارائه می دهند (10).

نظرات اغلب این آبجو را به دلیل داشتن کربوهیدرات کمتر ، طراوت ، نوشیدن آسان و غنی از آن توصیف می کند.

Bud Bud Lite

Bud Lite آبجو کم کربوهیدرات دیگری است که کمتر از 5 گرم کربوهیدرات در هر وعده تامین می کند.

با 4.6 گرم کربوهیدرات در 12 اونس (360 میلی لیتر) ، حدود 50 درصد کربوهیدرات کمتری نسبت به Budweiser معمولی (11، 12)

Bud Lite کمی شیرین شناخته شده است. با این حال ، برخی از نظرات مصرف کنندگان می گویند طعم آن کمی ملایم است.

4. بوش

آبجو بوش جایگزین مناسبی برای بیماران دیابتی است زیرا اکثر محصولات این برند دارای کربوهیدرات کم هستند ، از جمله آبجو که برچسب آن کم کربوهیدرات نیست.

به عنوان مثال ، یک وعده معمولی 12 اونسی (360 میلی لیتر) از بوش تنها 7 گرم کربوهیدرات دارد ، در حالی که اندازه های یکسان از Busch Ice و Busch Light به ترتیب 4.2 و 3.2 گرم را فراهم می کنند (13 ، 14 ، 15).

به نظر می رسد مردم آبجو بوش را در روزهای گرم تابستان دوست دارند.

خلاصه

آبجو کم کربوهیدرات برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند و می خواهند هر از گاهی از دمکرده سرد لذت ببرند ، راه حل بهتری نسبت به آبجو معمولی است.

مصرف متوسط ​​شراب در بیماران دیابتی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است (3، 16)

دو نوع شراب کم کربوهیدرات وجود دارد.

5. شراب قرمز

از بین همه شراب ها ، شراب قرمز به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان بالا ، هم برای افراد مبتلا به دیابت و هم برای مردم بیشترین مزایای سلامتی را دارد (17، 18، 19)

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آن می تواند نشانگرهای بیماری قلبی را بهبود بخشد و خطر عوارض مرتبط با دیابت را کاهش دهد ، مانند رتینوپاتی دیابتی ، که به عروق خونی چشم آسیب می رساند (16، 20)

علاوه بر این ، تنها 3.8 گرم کربوهیدرات در هر بخش استاندارد 5 اونس (150 میلی لیتر) (21)

6. شراب سفید

شراب سفید اغلب نوشیدنی های با قند بالا محسوب می شوند. با این حال ، محتوای کربوهیدرات آنها می تواند عملا مشابه شراب قرمز باشد.

برای مثال ، یک لیوان استاندارد 5 اونسی (150 میلی لیتر) شراب سفید همچنین 3.8 گرم کربوهیدرات (22)

در میان شراب های سفید ، اگر سعی می کنید میزان کربوهیدرات خود را به حداقل برسانید ، شامپاین می تواند انتخاب خوبی باشد. با این حال ، این به سبک شامپاین بستگی دارد – انواع خشک و وحشیانه قند کمی دارند.

به عنوان مثال ، یک وعده 5 اونسی (150 میلی لیتر) شامپاین خشک اضافی 1.7 تا 2.5 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. یک شامپاین وحشیانه و بسیار وحشیانه کمتر از 1.7 گرم و کمتر از 0.8 گرم کربوهیدرات در هر وعده ارائه می دهد (23).

خلاصه

شراب قرمز علاوه بر اینکه کربوهیدرات کمی دارد ، در صورت مصرف متوسط ​​می تواند خطر عوارض مرتبط با دیابت را کاهش دهد. شراب های سفید ، به ویژه برخی از انواع شامپاین ، معمولاً دارای کربوهیدرات کمی هستند.

الکلها یا مشروبهای مقطر دارای کربوهیدرات کمی هستند. با این حال ، هنگام استفاده از آنها ، باید از احتمال بروز هیپوگلیسمی ، که به عنوان قند خون پایین نیز شناخته می شود ، آگاه باشید.

این ممکن است به این دلیل باشد که کبد قادر به حفظ قند خون پایه در هنگام متابولیسم الکل نیست. این می تواند منجر به کاهش بیش از حد قند خون شود – و حتی بیشتر در صورت نوشیدن با معده خالی (2).

در اینجا چند گزینه احتمالی برای الکل مقطر آمده است.

7. جین ، رم ، ودکا یا ویسکی

این نوشیدنی ها حاوی 0 گرم کربوهیدرات در هر وعده 1.5 اونس (45 میلی لیتر) (24)

با این حال ، محتوای کربوهیدرات یک نوشیدنی بسته به آنچه مایع را با آن مخلوط می کنید ممکن است متفاوت باشد.

از مخلوط کردن الکل با آب شیرین یا نوشابه پرهیز کنید. اگر آنها را با الکل مصرف کنید ، سطح قند خون شما ممکن است افزایش یابد و سپس به سطوح خطرناک پایین برسد.

خلاصه

وقتی ارواح به تنهایی مصرف می شوند ، 0 گرم کربوهیدرات تأمین می کنند ، اما می توانند باعث قند خون بسیار پایین شوند. از نوشیدن آنها با معده خالی و مخلوط کردن آنها با نوشیدنی های شیرین خودداری کنید.

اگر احساس کوکتل می کنید ، مقدار کمی شکر را انتخاب کنید.

در اینجا برخی از بهترین کوکتل های کم کربوهیدرات وجود دارد.

8. مارتینی

شما با مخلوط کردن جین یا ودکا با ورموت خشک به نسبت 2: 1 و سپس تزئین آن با پوست زیتون یا لیمو ، مارتینی درست می کنید.

از آنجا که حاوی آب میوه یا مخلوط کن های دیگر نیست ، حاوی 0.2 گرم کربوهیدرات کل در 4 اونس (120 میلی لیتر) نوشیدنی است. این امر آن را برای افراد مبتلا به دیابت انتخاب مناسبی می کند ، البته به شرطی که آن را در حد متعادل بنوشید (25)

9. نوشابه ودکا

همانطور که از نامش پیداست ، شما با ترکیب ودکا و چوب نوشابه ودکا تهیه می کنید.

تا زمانی که از چوب یا سلتزر استفاده می کنید ، میزان کربوهیدرات نوشیدنی 0 گرم باقی می ماند (26)

با این حال ، اگر ودکا را با آب تونیک حاوی 32 گرم کربوهیدرات در قوطی 12 اونسی یا نوشابه حاوی قند مخلوط کنید ، میزان کربوهیدرات به میزان قابل توجهی افزایش می یابد (27)

اگر می خواهید یک نسخه طعم دار داشته باشید ، به جای ودکا طعم دار ، که ممکن است شربت اضافه کرده باشد ، از آب گازدار طعم دار استفاده کنید.

10. مریم خونین

شما با مخلوط کردن ودکا و آب گوجه فرنگی با سس ها و ادویه های مختلف ، بسته به دستور غذا ، بلدی مری را تهیه می کنید و معمولاً آن را با چوب کرفس سرو می کنید.

مردم اغلب فکر می کنند که این کوکتل به دلیل داشتن سبزیجات یک “سالم” است. تعداد کربوهیدرات های آب گوجه فرنگی 7 گرم است (28)

آب گوجه فرنگی در مریم خونین لیکوپن را فراهم می کند ، رنگدانه ای در گوجه فرنگی که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد دیابتی است و می تواند افراد مبتلا به دیابت را از بیماری های قلبی محافظت کند (29، 30، 31)

اگر در حال طبخ بلدی مری هستید ، آب گوجه فرنگی مختلف بدون نمک را انتخاب کنید تا میزان سدیم آن کاهش یابد. مصرف زیاد سدیم می تواند باعث فشار خون بالا شود (32)

خلاصه

افراد مبتلا به دیابت نیز می توانند از کوکتل های کم قند استفاده کنند. مجدداً از مواردی که شکر به شکل آب میوه ، شربت یا نوشابه معمولی اضافه کرده اند خودداری کنید.

اگرچه برخی از کوکتل های دوستدار دیابت مانند موارد ذکر شده در بالا وجود دارد ، اما کوکتل های سنتی معمولاً مقدار بسیار زیادی قند اضافه دارند. بنابراین سعی کنید از آنها اجتناب کنید مگر اینکه خودتان آنها را بسازید.

به عنوان مثال ، مارگاریتا ، پیانا کولاداس و دایکیری می توانند 35 تا 44 گرم کربوهیدرات در هر وعده 225 میلی لیتری (7 اونس) بسته بندی کنند – و این در صورتی است که فقط یک وعده دارید (33، 34، 35)

شراب های دسر مانند ورموت ، بندر و شری نیز دارای کربوهیدرات زیادی هستند. همانطور که از نام این نوشیدنی ها مشخص است ، مردم معمولاً آنها را بعد از غذا سرو می کنند (36)

همین امر در مورد لیکورهای خامه ای مانند Cream Irish Cream و Kahlua نیز صدق می کند. آنها حدود 13 گرم کربوهیدرات ، که 12 گرم آن شکر است ، به ازای هر 2 اونس (60 گرم) لیکور (37)

در نهایت ، صرف نظر از محتوای کربوهیدرات نوشیدنی ، سعی کنید هنگام نوشیدن از موارد زیر پیروی کنید:

  • برای جلوگیری از نوشیدن با معده خالی ، از قبل غذا بخورید.
  • اگر قند خون شما پایین است از نوشیدن اجتناب کنید.
  • قبل ، در حین و بعد از نوشیدن ، قند خون خود را به طور مرتب چک کنید.

خلاصه

از نوشیدن کوکتل های سنتی ، شراب های دسر و لیکورهای خامه ای خودداری کنید ، زیرا معمولاً حاوی مقدار زیادی شکر هستند.

بهترین نوع الکل برای افراد مبتلا به دیابت آنهایی است که قند یا کربوهیدرات کمی دارند.

این شامل آبجو سبک ، شراب قرمز و سفید ، نوشیدنی های الکلی مقطر و کوکتل های کم کربوهیدرات است ، به شرطی که از آب میوه ها یا شربت های شیرین خودداری کنید.

از سوی دیگر ، کوکتل های سنتی ، شراب های دسر و لیکورهای خامه ای دارای سطح بالاتری از قند هستند که می تواند سطح قند خون را افزایش دهد.

مهم نیست چه الکلی انتخاب می کنید ، به یاد داشته باشید که فقط قند نیست که قند خون شما را تنظیم می کند. خود الکل هم همین کار را می کند. بنابراین ، شما باید در حد اعتدال بنوشید و از اقدامات ذکر شده در بالا پیروی کنید.

برخی از داروهایی که برای درمان دیابت استفاده می شوند ، مانند انسولین و سولفونیل اوره ، ممکن است خطر هیپوگلیسمی را افزایش دهند ، که با الکل تشدید می شود. در صورت مصرف دارو ، در مورد اینکه آیا می توانید الکل را با خیال راحت بنوشید یا خیر ، با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید