7 فایده بی نظیر پرتقال خونی


پرتقال های خونی از جمله مرکبات هستند که اغلب به خاطر رنگ روشن و گوشت صورتی تیره آنها شناخته می شوند.

آنها رنگ منحصر به فرد خود را از برخی ترکیبات معروف به آنتوسیانین ها ، از جمله کریزانتمین (1)

این میوه معطر به دلیل دارا بودن ذخایر غنی از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی ، حتی با تعدادی از فواید قوی برای سلامتی همراه است.

در اینجا 7 فایده احتمالی پرتقال خونی و همچنین نکاتی درباره نحوه افزودن آنها به رژیم غذایی وجود دارد.

پرتقال خونی کالری کمی دارد اما فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی زیادی دارد که بدن شما به آن علاقه دارد.

یک پرتقال خونی حاوی (2):

  • کالری: 69
  • پروتئین: 1 گرم
  • چربی: 0.6 گرم
  • کربوهیدرات ها: 15 گرم
  • فیبر: 3 گرم

پرتقال خونی همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است. ویتامین C یک عنصر کمیاب ضروری است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و نقش کلیدی در سیستم ایمنی بدن شما دارد (3، 4)

پرتقال خونی مانند دیگر مرکبات ، ویتامین ها و مواد معدنی دیگری را که برای سلامتی شما مهم هستند ، تامین می کند. این شامل (5):

علاوه بر این ، پرتقال خونی حاوی تعدادی ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند (6):

  • گل داودی
  • هیدروکسی سینامیک اسید
  • اسید کافئیک
  • فرولیک اسید
  • کوماریک اسید

خلاصه

پرتقال خونی کالری کمی دارد اما دارای فیبر ، ویتامین C ، آنتی اکسیدان ها و چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر است.

پرتقال خونی می تواند یک افزودنی عالی برای رژیم غذایی کاهش وزن سالم باشد.

پرتقال خونی نه تنها کالری کمی دارد بلکه فیبر بالایی دارد ، هر وعده حاوی 3 گرم (2)

فیبرها به آرامی از دستگاه گوارش عبور می کنند و به سیری طولانی مدت کمک می کنند و هضم معده را طولانی می کند (7)

برخی از مطالعات همچنین نشان می دهند که افزودن مرکبات بیشتر به رژیم غذایی شما می تواند برای کاهش وزن مفید باشد ، اگر این هدف شماست.

یک مطالعه 24 ساله بر روی بیش از 133000 بزرگسال خوردن بیشتر مرکبات را با افزایش وزن مرتبط دانست.8)

بررسی دیگر 13 مطالعه به این نتیجه رسید که مرکبات و عصاره آنها می توانند برای کاهش وزن مثر باشند.9)

خلاصه

پرتقال خونی دارای کالری کم و فیبر زیادی است که می تواند به افزایش سیری کمک کند. برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که خوردن بیشتر مرکبات می تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

پرتقال خونی حاوی چندین ماده مغذی است که برای رشد و نمو مناسب در دوران بارداری مهم هستند.

به عنوان مثال ، فولات برای جلوگیری از نقایص لوله عصبی و سایر نقایص هنگام تولد مورد نیاز است (10)

ویتامین C در دوران بارداری نیز مهم است. یک مطالعه روی 1188 زن گزارش داد که افزایش ویتامین C یا میوه و سبزیجات در دوران بارداری با بهبود رشد جنین و نوزادان تا 6 ماهگی ارتباط دارد.11)

علاوه بر این ، فیبر می تواند از تعدادی از مشکلات در دوران بارداری مانند دیابت ، یبوست و پره اکلامپسی جلوگیری کند (12، 13)

جالب است که برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که خوردن بیشتر مرکبات در دوران بارداری می تواند بعداً برای کودکان مفید باشد.

به عنوان مثال ، یک مطالعه نشان داد مادران کودکانی که در دوران بارداری مرکبات بیشتری مصرف می کردند ، در دوران کودکی کمتر دچار بیش فعالی و مشکلات عاطفی و رفتاری می شدند.14)

خلاصه

پرتقال خونی حاوی چندین ماده مغذی است که در دوران بارداری مهم هستند. خوردن بیشتر مرکبات در دوران بارداری نیز می تواند بعداً برای کودکان مفید باشد.

با بسته بندی دوز غنی ویتامین C در هر وعده ، پرتقال خونی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از شما در برابر بیماری ها و عفونت ها محافظت کند.

در واقع ، مطالعات نشان می دهد که مکمل ویتامین C می تواند به کاهش مدت زمان ، شدت و حتی بهبود پیامدهای عفونت های شدید تنفسی کمک کند (15، 16)

علاوه بر این ، پرتقال خونی حاوی آنتی اکسیدان های مختلف است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند به خنثی سازی رادیکال های آزاد مضر برای کاهش التهاب و جلوگیری از آسیب سلولی در بدن شما کمک کنند.

علاوه بر این ، آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند از شما در برابر بسیاری از بیماری های مزمن ، از جمله دیابت نوع 2 ، سرطان و بیماری های قلبی محافظت کنند.17، 18)

خلاصه

پرتقال خونی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که هر دو می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

پرتقال خونی منبع عالی فیبر است و تقریباً 3 گرم در هر وعده (2)

فیبر می تواند بیشتر مدفوع را نرم کرده و به آن اضافه کند – باعث منظم شدن و جلوگیری از یبوست می شود (7، 19)

فیبر همچنین ممکن است در درمان تعدادی از بیماری های دیگر از جمله هموروئید و دیورتیکولیت مفید باشد (7، 20)

افزودن فیبر بیشتر به رژیم غذایی شما همچنین می تواند به بهبود سلامت میکروبیوم روده ، جامعه ای از باکتری های مفید در دستگاه گوارش شما کمک کند (21، 22)

مطالعات نشان می دهد که میکروبیوم روده در بسیاری از جنبه های سلامت ، از جمله گوارش ، سیستم ایمنی ، سلامت قلب و موارد دیگر نقش کلیدی دارد (23)

خلاصه

پرتقال خونی منبع خوبی از فیبر است که می تواند نظم را افزایش داده و سلامت میکروبیوم روده را بهبود بخشد.

پرتقال خونی سرشار از آنتی اکسیدان های ضد سرطان مانند ترکیبات گل داودی است که به میوه رنگ متفاوتی می بخشد.

در یک مطالعه لوله ، کریزانتممین از رشد و گسترش سلول های سرطانی پروستات جلوگیری کرد (24)

سایر آنتی اکسیدان های موجود در پرتقال خون نیز دارای اثرات ضد سرطانی هستند ، از جمله کافئیک اسید ، فرولیک اسید و کوماریک اسید (25، 26، 27، 28، 29) با این حال ، ذکر این نکته ضروری است که این یافته ها در لوله های سلولی انجام شده است و تحقیقات بیشتری از جمله در مورد انسان مورد نیاز است.

مطالعات همچنین نشان می دهد که خوردن بیشتر مرکبات ممکن است با کاهش خطر ابتلا به چندین سرطان از جمله سرطان ریه ، معده و دهان مرتبط باشد.30، 31، 32)

با این حال ، تحقیقات بیشتری برای درک اینکه چگونه پرتقال در خون در صورت خوردن در مقادیر معمولی می تواند بر پیشرفت سرطان در انسان تأثیر بگذارد ، ضروری است.

خلاصه

برخی از ترکیبات موجود در پرتقال خون باعث کاهش رشد سلول های سرطانی در لوله ها می شود. خوردن بیشتر مرکبات نیز ممکن است با خطر کمتر ابتلا به برخی سرطان ها همراه باشد.

پرتقال خونی دارای طعم کمی شیرین ، تند و تند است که در انواع دستور العمل ها به خوبی عمل می کند.

پرتقال خونی از کیک و کاکتای گرفته تا بستنی و سوربات ، افزودنی فوق العاده ای برای بسیاری از دسرها است.

همچنین می توانید از پرتقال خونی برای روشن کردن سالاد یا افزودن طعم خوشمزه به کوکتل ها ، آب میوه ها و نوشیدنی های مخلوط استفاده کنید.

روش دیگر ، می توانید از پرتقال خونی در سس ها و سالسا استفاده کنید تا طعم و مواد مغذی بیشتری دریافت کنید.

مانند سایر مرکبات ، از پرتقال خونی نیز می توانید به عنوان یک میان وعده ساده لذت ببرید. فقط آنها را جدا کرده و لذت ببرید!

خلاصه

پرتقال خونی طعم منحصر به فردی دارد که می توان آن را به تنهایی میل کرد یا به دستور العمل های مختلف اضافه کرد.

پرتقال خونی بسیار مغذی است و حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی مهم از جمله فیبر ، ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است.

آنها همچنین می توانند با مزایای سلامتی بسیاری از جمله کاهش وزن ، بهبود سلامت روده و سیستم ایمنی بهتر همراه باشند.

علاوه بر این ، این مرکبات به سادگی خوشمزه است. می توانید از طعم بی نظیر آن در دستور العمل های مختلف لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید