اپل واچ سری 10 ظاهراً فقط بالارفتن فشار خون را هشدار خواهد داد


اپل ظاهراً روی توسعه نسخه جدید ساعت هوشمند خود با قابلیت نظارت بر فشار خون کار می‌کند. اما براساس اطلاعات منتشرشده غیررسمی در مورد آن، اپل واچ سری 10 به‌صورت محدود می‌تواند فشار خون را پایش کند.

اطلاعات یک گزارش جدید ادعا می‌کند ویژگی نظارت بر فشار خون به اپل واچ سری 10 اضافه می‌شود، اما این قابلیت نمی‌تواند قرائت دقیقی از فشار خون کاربر ارائه دهد، بلکه تنها در صورت بالارفتن فشار خون به کاربر هشدار می‌دهد. در این صورت نسخه جدید ساعت هوشمند اپل تنها می‌تواند برای ردیابی فشار خون بالا و برای افرادی که از دیابت یا بیماری‌هایی که باعث افزایش فشار خون می‌شود، کارایی داشته باشد.

قابلیت پایش فشار خون اپل واچ سری 10 چه امکانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در آخرین گزارش خود می‌گوید همه نشانه‌ها حاکی از آن است که اپل واچ جدید پاییز امسال با ویژگی فشار خون از راه می‌رسد. بااین‌حال، این قابلیت احتمالاً قرائت‌های دقیقی از فشار خون ارائه نمی‌دهد. گورمن می‌گوید اپل واچ جدید که احتمالاً اپل واچ X نامیده می‌شود، دارای یک سنسور سخت‌افزاری جدید است که می‌تواند روند بالارفتن فشار خون را تشخیص دهد. این حسگر احتمالا فقط می‌تواند به کاربران روند صعودی فشار خون را هشدار دهد و قرائت دقیقی از فشار خون ارائه نمی‌دهد.

باتوجه به اینکه این ویژگی با یک سنسور جدید کار می‌کند، در نتیجه قابلیت پایش فشار خون قابل اضافه‌شدن به مدل‌های قبلی اپل واچ نخواهد بود. یکی دیگر از بهبودهای شایعه‌شده در مورد نسل جدید ساعت هوشمند اپل، قابلیت پایش آپنه خواب است.

گزارش‌های متعددی از بلومبرگ که به اواخر سال 2023 بازمی‌گردد، ادعاهایی را مبنی بر گنجاندن پایش فشار خون در اپل واچ 2024 را مطرح می‌کند. آخرین گزارش مارک گرمن جزئیات بیشتری در مورد قابلیت‌های این ساعت هوشمند بعد از معرفی در پاییز سال جاری میلادی ارائه نمی‌دهد.



منبع