اپیک گیمز دادگاه استرالیا را با حمله به سیاست‌های پرداخت اپل آغاز کرد


مشاجره حقوقی بین اپیک گیمز و اپل در دادگاه استرالیا دوباره از سر گرفته شد. حالا سازنده بازی محبوب فورتنایت در این دادگاه می‌گوید که چرا برای خرید کالاهای فیزیکی امکان پرداخت خارج از اپلیکیشن وجود دارد، اما برای خرید‌های درون‌برنامه‌ای سرویس‌های دیجیتال این امر ممکن نیست. به‌ گفته اپیک گیمز، ادعای اپل مبنی بر اینکه اجازه‌دادن به سیستم‌های پرداخت خارجی یک خطر امنیتی است، درصورت بررسی دقیق رد خواهد شد.

براساس گزارش گاردین، روز دوشنبه (28 اسفندماه) بررسی پرونده اپیک علیه اپل و گوگل مجدداً آغاز شد. به‌طور کلی، موضوع این دو پرونده قدیمی درباره فروشگاه‌‌های اپلیکیشن اپل و گوگل و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است که باعث شده اپل و گوگل به اتهام اقدامات ضدرقابتی حالا دوباره به دادگاه بیایند. اپیک در دادگاه ایالات‌متحده در برابر گوگل پیروز شد، اما در پرونده اپل شکست خورد.

ادعاهای اپیک گیمز و اپل در دادگاه استرالیا

استدلال اپل برای اجازه‌ندادن به پرداخت‌های بیرون از اپ استور، بر این دلیل استوار است که چنین پرداخت‌هایی برای کاربران یک خطر امنیتی ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، اگر مشتریان اجازه داشته باشند محتواهای دیجیتالی را در برنامه‌های خارج از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل خریداری کنند، خطر تقلب افزایش می‌یابد.

«نیل یانگ»، وکیل اپیک گیمز، ادعا می‌کند که استدلال‌های اپل درصورت بررسی دقیق کاملاً رد خواهند شد. او می‌گوید که برای پرداخت‌ کالاهای فیزیکی – مانند غذا یا پوشاک – فروشندگان می‌توانند از سیستم پرداخت خود استفاده کنند تا کارمزدی به شرکت‌های میزبان مانند اپل نپردازند. پس چرا چنین رویه‌ای برای کالاهای دیجیتالی ممکن نباشد؟

وکیل اپیک گیمز خود این‌گونه جواب می‌دهد که خریدهای دیجیتال هزینه‌های ناچیز و البته درآمد بالایی برای اپل دارند و به‌راحتی می‌توان چنین سازوکاری را برای کالاهای دیجیتالی پیاده‌سازی کرد، اما برای کالاهای فیزیکی این امر دشوار است.

او همچنین می‌گوید که در سیستم‌عامل macOS به کاربران اجازه داده می‌شود تا مستقیماً نرم‌افزار را از اینترنت بدون مراجعه به اپ استور نصب کنند. اپل نیز توانسته است خطرات امنیتی را در این مورد کنترل کند؛ پس قاعدتاً این شرکت باید بتواند با خطرات امنیتی در آیفون نیز مقابله کند.



منبع