ترفند Ulitmate برای شروع رژیم کتوژنیک چه باید کرد

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران در رژیم کتوژنیک با توجه به کاهش قابل توجه مصرف مواد غذایی از گروههای نان و مواد نشاسته ای، میوه ها و سبزی ها دریافت بسیاری از مواد مغذی به ویژه ویتامین های گروه ب، ویتامین ث و آ در این افراد به طور قابل توجهی کمتر از میزان توصیه شده خواهد شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 بود. برخلاف رژیم غذایی استاندارد کتو، که مشخص نمی کند کدامیک از چربی ها را در اولویت قرار دهید، رژیم های کتوی مدایترانه ای بر مصرف گزینه هایی همانند اسیدهای چرب اشباع نشده تاکید می کند، که در نتیجه منجر به کاهش کلسترول (LDL) و دریافت امگا 3 با اثرات ضد التهابی می گردد. رژیم کتو همچنین بر تعادل الکترولیت ها تأثیر می گذارد ، که منجر به سردرد ، حالت تهوع و خستگی می شود. آنچه سبب نگرانی می شود این است که وقتی فردی رژیم کتو را دنبال می کند اما تمام راه ها و مسیرهای آن را دنبال نمی کند، این مساله منجر به افزایش وزن و افزایش لیپیدهای خون شده و می تواند به رگ های خونی آسیب رساند. اگر این ماده به اندازه کافی به بدن نرسد، بدن ما بهصورت خودکار از سلولهای چربی به عنوان سوخت بهره میبرد و انرژی لازم را از آن دریافت خواهد کرد.

۳- افزایش سوخت و ساز کتوز، به طور طبیعی، سوخت و ساز را تقویت میکند؛ پس از کالری چربیها نترسید. این ایده، کتوی سازگار (keto adaptive) نامیده می شود و هنگامی که بدن شما از چربی به عنوان سوخت استفاده می کند، می تواند با مصرف کربوهیدرات متوسط، به راحتی به عقب و جلو برگردد. از کتوی مدیترانه ای به عنوان ترکیبی از دو رویکرد رایج جهت خوردن غذا استفاده کنید: پیروی از مقادیر رژیم استاندارد کتو ضمن تاکید بر عناصر رژیم غذایی مدیترانه ای همانند ماهی های چرب و روغن زیتون. مطالعهای بر روی ۳۰ کودک مبتلا به اوتیسم نشان داد که پس از یک رژیم غذایی کتوژنیک برای شش ماه، توانایی آنها در برقراری ارتباط با دیگران بهبود مییابد. در چند روز اول پس ازدنبال کردن این رژیم مفید ممکن است زیاد انرژی نداشته باشید ولی از روز سوم به بعد شرایط کاملاً متفاوت میشود. رژیم کتو ممکن است میزان انسولین تولید شده توسط بدن را کاهش دهد زیرا نیازی به ذخیره قند ندارید. هنگامی که از مصرف قند و نشاسته خودداری می کنید، قند خون تثبیت می شود و سطح انسولین در چربی ذخیره کننده انسولین را کاهش می دهد. رژیمهای کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شود همراه با افزایش کتون ها، مزایای سلامتی فراوانی دارد.

ایا رژیم کتوژنیک لاغر میکند

در حقیقت، شواهد حتی نشان میدهد که رژیم کتوژنیک میتواند مقاومت به انسولین را و اثرات بهداشتی دیابت را کاهش دهد. می توانید حالت کتوز را در شرایط مختلف حتی مسافرت دنبال نمایید، فقط کافیست برچسب غذایی محصول غذایی را با دقت مطالعه نمایید. حتی کودکان سالم میتوانند مزایای استفاده از کتو را تجربه کنند، زیرا تحقیقات نشان میدهد که خوردن غذاهای کتوژنیک باعث بهبود عملکرد شناختی آنها میشود. مطالعه ای در سال 2018، نشان داد که رژیم کتو مانع عملکرد ورزشیست. این بدان معناست که ممکن است توپیرامات نیز عملکرد خوبی نداشته باشد. رژیم کتوی تنبل نیز می تواند خطرناک باشد، به این معنی که ممکن است گاهی رژیم کتو را دنبال کرده و گاهی آن را انجام ندهید. لازم به ذکر است که این رژیم غذایی باید تحت نظر پزشک اجرا شود و استفاده از آن بدون مشورت پزشک و بدون نظارت افراد متخصص به هیچ وجه توصیه نمی شود.

از آنجا که مصرف کمی بیشتر از پروتئین نباید بر توانایی بدن در ماندن در حالت کتوز تاثیر گذارد، این نسخه از رژیم غذایی همان مزایای کاهش وزن را به عنوان کتوی استاندارد ارائه می دهد. شواهد نشان میدهد که غذاهای کتوژنیک خواص ضد التهابی را تقویت میکنند، اما تعداد کمی از افراد متوجه تأثیر آن بر سلامتی میشوند. و در نهایت هر نوع غذایی که حاوی کربوهیدرات بالا و قند باشد در رژیم کتوژنیک مصرف آن محدودیت دارد. همچنین برای کسانی که تحت درمانهای سنتی سرطان قرار میگیرند، مصرف کالری کافی در حین رژیم غذایی میتواند چالش برانگیز باشد. برای استفاده از این سبزیجات، گل کلم را میتوان مانند برنج یا پوره سیب زمینی استفاده کرد. در نسخه کتو 2.0، مقدار چربی کاهش یافته، در حالیکه میزان کربوهیدرات و پروتئین ها افزایش می یابد- با این فکر که شما قادر هستید انواع کربوهیدرات بیشتری همانند میوه، سبزیجات، لوبیا و غلات کامل بخورید. بنابراین اگر در طول روز نمی توانید آب بخورید نباید این رژیم را بگیرید. This data was g en᠎er᠎at​ed by GSA C᠎on​te nt Generat᠎or DE MO​.

این نسخه خواستار افزایش کمّی پروتئین است.

وقتی که می توانید هر چیزی را که می خواهید بخورید و بنوشید ، این و بیرون رفتن شنبه شب شما با دوستان بسیار سرگرم کننده است. رژیم کتو یک رژیم با کربوهیدرات کم است که در آن همه گوشتهای قرمز، سفید و دریایی قابل طبخ و استفاده هستند. آن رژیم شامل درصدهای کمی متفاوت می باشد: 80% کالری چربی، 15% پروتئین و 5% کربوهیدرات. رژیم کتوژنیک میتواند به بهبود تمام علائم اصلی سندرم متابولیک شامل تری گلیسیرید بالا، افزایش فشار خون و چربیهای بیش از حد ناحیه شکمی منجر شود. این نسخه خواستار افزایش کمّی پروتئین است. دانتون ابی، یکی از آثار عاشقانه محبوب سال های اخیر است که موفق شد نظر بینندگان را به خود جلب کند. چه بسا که با مصرف بیشتر کربوهیدرات، دیگر دچار کتوز نخواهید شد. امروز میخواهم داستان رژیمی را برای شما بگویم که در سال ۱۹۲۱ برای درمان بیماری صرع توسط یک پزشک فرانسوی به نام هنری گیلین ابداع شد! رژیم کتوژنیک ممکن است برای برخی از افرادی که در کاهش وزن با روشهای دیگر مشکل داشتهاند، گزینهای مطلوب باشد، اما اگر رژیم کتوژنیک را انتخاب میکنید، بهتر است تحت نظارت یک پزشک و یک متخصص تغذیه معتبر باشید.

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. اما سبزیجات نشاستهدار مانند سیب زمینی و چغندر میزان زیادی کربوهیدرات دارند؛ بهتر است سیبزمینی و چغندر را در زمان رژیم غذایی خود به کلی حذف کنید یا مصرف آن را کم کنید. با وجود روند بیان شده هیچ تاکیدی بر پیروی از آن نداریم. خوردن وعدههای غذایی در کربوهیدراتهای تصفیه شده، باعث تولید باکتریهای روده شده و این واکنش سطح قند خون شما را با گذشت زمان بالا میبرد، این فشار بر روی پوست شما به صورت آکنه بروز میکند. است که ترکیبی از بیماریهای التهابی متعدد را مهار میکند. این خبر خوب است که بدانید رژیمهای کم کربوهیدرات به شما کمک میکنند تا میزان بیشتری از چربی احشائی را از طریق زیر پوستی کاهش دهید، که این موضوع به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی یا دیابت نوع ۲ را کاهش میدهد. بیماری کبدی چربی غیر الکلی میتواند موجب بروز بسیاری از مشکلات بهداشتی مانند چاقی و بیماریهای قلبی شود. تحقیقات نشان می دهد نسخه های ملایم تر رژیم کتو، میزان ترک از رژیم کمتری دارند.

مقاله در مورد رژیم کتوژنیک

استراتژی تغذیه ابتدا برای درمان صرع و اختلال تشنج مورد استفاده قرار گرفت و تحقیقات بیشتری نشان میدهد خواص این رژیم بدن را در برابر اختلالات دژنراتیو مانند آلزایمر و پارکینسون حفظ میکند. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. روش کتوی تمیز مبتنی بر مصرف سالم ترین نسخه های مواد غذایی است. این رژیم برای افرادی که می خواهند رویکردی انعطاف پذیر برای تغذیه سالم داشته باشند که در درازمدت نیز پایدار باشد، افرادی که بر روی عناصر مدیترانه ای همانند مواد غذایی غیر فرآوری شده و تراکم بالای مواد مغذی تاکید دارند، موثر است. هر چند رژیم کتوژنیک بیشتر به دلیل موفقیت آن در کاهش وزن مشهور است اما آن را رژیم غذایی تقویت کنندهی میل جنسی نیز میدانند و علتش هم ساده است؛ این رژیم غذایی، خیلی از مشکلاتی را که بر میل جنسی فرد اثر منفی میگذارند برطرف میکند. رژیم کتوژنیک، با حفظ سطح قند خون کم، کمک میکند تا این خطر را از بین ببرد. دورههای منظم زنان بیشتر شده و درد دوره قاعدگی را کمتر میکند و شانس بارور شدن را افزایش میدهد.

شواهدی وجود دارد که خوردن یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا میتواند علائم PCOS را بدتر کند و خطر وجود آن را افزایش دهد. شواهد حاصل از یک مطالعه ۲۴ هفتهای از پنج زن مبتلا به PCOS نشان داد که تنها خوردن غذاهای کتوژنیک منجر به تعادل بیشتر هورمونها میشود و بسیاری از عوارض جانبی آن را از بین میبرند. به عنوان مثال ۵ روز رژیم کتوژنیک انجام میگردد و پس از آن دو روز رژیم با کربوهیدرات فراوان استفاده میشود. معمولا فرد به مدت 5 روز در رژیم غذایی کتو بوده و پس از آن برای یک تا دو روز رژیم با کربوهیدرات بیشتر را دنبال می کند. کاهش مصرف کربوهیدرات ها باعث می شود که بدن انسان در یک حالت متابولیک که به آن کتوز گفته می شود قرار گیرد. یک آزمایش متا آنالیز از ۱۳ آزمایش کنترل شده نشان داد که کسانی که این رژیم را میگیرند کاهش وزن فوق العاده ای را تجربه کردند. دوستان مَتیو. یک منبع اطلاعرسانی نیکوکارانه بریتانیایی.

انواع صبحانه در رژیم کتوژنیک

زدهشده، یک غذای سرشار از پروتئین (معمولاً گوشت)، میوه یا سبزی و یک منبع چربی همچون کَره، روغن گیاهی یا سس مایونز. تفاوت بزرگ این روش با نسخه استاندارد در این است که منبع این ماکروها می تواند از هر غذایی حاصل گردد، از جمله غذاهای بسیار فرآوری شده و بسته بندی نشده. این رژیم بیشتر نزدیک به رژیم غذایی کم کربوهیدرات مانند مرحله نگهداری اتکینز، می باشد. این رژیم اولین بار در سال ۱۹۲۰ برای درمان کودکان مبتلا به تشنج مورد استفاده قرار گرفت. مطالعه ای که در سال 2019 در مجله پزشکی ورزشی منتشر گردید، نشان داد که رژیم 28 روزه کتویی، به افزایش برخی استقامت های ورزشی کمک می کند. نگرانی این روش بدین علت است که می تواند سبب افزایش مصرف کربوهیدرات گردد. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم در میان ورزشکاران که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند، رایج است. عجیب به نظر میرسد که رژیمی که چربی بیشتری دارد، باعث افزایش چربی خوب و کاهش چربی بد شود، اما رژیم کتوژنیک آن را انجام میدهد. این به دلیل کاهش مصرف قند است که باعث کاهش درد شکم و بهبود هماهنگی و مدفوع شما برای مبارزه با علائم IBS میشود.