مراقب باشید: 10 برنامه رژیم لاغری کتوژنیک نسخه کامل اشتباهات

در زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت ۹۰ روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش میدهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون شش دلیل چرا داشتن عالی برنامه غذایی کتوژنیک نباید کافی 1402 است. در بیماران مبتلا به سرطان ، نگرانی های اساسی وجود دارد که ممکن است سو malتغذیه را تشدید کند و به طور اجتناب ناپذیری باعث از دست دادن بیش از حد توده لاغر بدن خواهد شد. علاوه بر این اگر هدفتان ساخت عضله است، این رژیم به شما کمکی نمیکند؛ بنابراین برای پایبندی به رژیم آنابولیک مانند هر رژیم کم کربوهیدرات دیگری باید بدن خود را به غذاهای پرچرب، پروتئین و حسی که بعد از خوردن این غذاها دارید، عادت بدهید. در رژیم آنابولیک باید از خوردن سبزیهایی که نشاسته دارند، خودداری کنید. خوردن سبزیهایی مثل هویج، نخود سبز، ذرت و سیبزمینی در رژیم آنابولیک ممنوع است. سیب زمینی، هویج، و … بدنسازان در بیشتر طول سال، برای ساخت عضله، کالری اضافی مصرف میکنند و وقتی به زمان رقابتی نزدیک میشوند، کالری مصرفی خود را پایین میآورند تا چربی بدن را کاهش دهند و تا جای ممکن برای رقابت لاغر شوند.

آموزش غذاهای کتوژنیک

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران برای انجام اکثر ورزشها از گلیکوژن بهعنوان منبع سوخت استفاده میشود، اما رژیم آنابولیک نمیگذارد مقدار کافی از گلیکوژن برای این دسته از ورزشها در بدن بماند. این عدم تعادل منجر به کاهش مصرف آنتیاکسیدانهایی میشود که برای مقابله با استرسی که در تمرینها ایجاد میشود، ضروری هستند. درست است که رژیم کتوژنیک و رژیم اتکینز هم خانواده هستند اما این را باید در نظر بگیریم که اعضای یک خانواده هم با هم تفاوت هایی دارند. مرحله ی 3-آمادگی برای تثبیت وزن: در این مرحله مواد غذایی مصرفی کم کم افزایش می یابد و می توانید میوه ها و سبزیجات نشاسته دار و غلات کامل هم مصرف کنید. این روغن چربی اشباع شدهی بالایی دارد اما سطح کلسترول خوب را افزایش میدهد. این رژیم با داشتن مقدار زیادی چربی برای متابولیسم میتواند شرایط فرد دچار بیماری کبدی را بدتر کند. یکی از روش های پایین نگه داشتن سطح انسولین در بدن گرفتن رژیم فستینگ می باشد. برخی از سسهای آماده به دلیل داشتن شکر و کربوهیدرات زیاد به جای چربی، اصلا گزینههای مناسبی برای استفاده در رژیم و آشپزی کتوژنیک نیستند. همچنین این رژیم برای افرادی که با کربوهیدرات، میانه خوبی ندارند انتخاب خوبی است، چراکه به این افراد اجازه میدهد کربوهیدرات را حذف کنند اما درعینحال به خاطر دورهی کربوهیدرات امکان ورزش کردن را نیز داشته باشند.

رژیم کتوژنیک برای صرع

پروتئین و چربی، درشت مغذیهایی هستند که باید در رژیم غذایی آنابولیک روی آنها تمرکز کنید. رژیمهای مزمنی که در آنها چربی زیادی مصرف میشود، منجر به مقاومت به انسولین میشوند که میتواند خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، دیابت نوع ۲ و سندرم متابولیک را افزایش دهد. طی این فرآیند، بدن برای تامین انرژی به جای کربوهیدرات چربی می سوزاند. کتونها یک منبع سوخت جایگزین قند برای بدن می شوند. نوع کلسترولی که میتواند برای بدن و سلامت قلب خطرناک باشد، کلسترول کم متراکم (sdLDL-C) است. متخصصان تغذیه و پزشکان توصیه میکنند که استفاده از چربی اشباع را باید به حداقل رساند زیرا برای بدن ضرر دارد، اما طرفداران این رژیم معتقدند که در حقیقت چربی اشباعشده به تنظیم سطح هورمون تستوسترون کمک میکند. در غیر این صورت بدنتان دوباره از حالت چربی سوزی به حالت قند سوزی بازمیگردد و از گلوکز بهعنوان سوخت استفاده میکند. در صورت نبود یا کمبود انسولین در خون، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده میکند.

لیست غذاهای کتوژنیک

البته که می توانیم ما خود این روش را تست کرده ایم و نتیجه آن را در عمل دیده ایم و محققین نیز دریافته اند افراد می توانند در مدت ۴۰ روز رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب بین ۳.۵ تا ۵.۵ کیلو وزن کم کنند و همچنین مطالعات نشان داده در این روش از رژیم میزان کاهش توده عضلانی بدن نسبت به رژیم های دیگر بسیار کمتر می باشد و شما با خیال راحت تری می توانید شروع به انجام این رژیم نمایید. برای کمک به انتقال کتو، به تدریج پروتئینهای پرچربی که مصرف کرده اید را با پروتئین های غنی را جایگزین کنید. در رژیم آنابولیک هر نوع گوشتی که دوست دارید میتوانید بخورید. احتمالاً با روزه داری متناوب که گاهی اوقات به آن IF گفته می شود؛ آشنایی دارید. کاملاً طبیعی است این یکی از علائمی است که نشان می دهد شما کتوز دارید. رژیم غذایی کتوژنیک (اغلب به شکل خلاصه کتو نامیده می شود) یک رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین و چربی بالاست که ویژگی های زیادی از رژیم های غذایی آتکین (نوعی رژیم خاص که در مطالب آینده به آن میپردازیم) و کم کربوهیدارت را شامل می شود.

این نسبت غالباً ۶۰٪ چربی ، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ کربوهیدرات است. به گزارش گروه روی خط رسانههای خبرگزاری برنا؛ رژیم های کاهش وزن زیادی وجود دارند که برخی بر کاهش اشتها تمرکز دارند و برخی هم بر محدود کردن کالری، کربوهیدرات و یا چربی ها.از آنجا که همه آن ها ادعا می کنند نسبت به دیگری برتری دارند ، دانستن اینکه کدام یک ارزش امتحان کردن را دارند سخت است.حقیقت این است که هیچ رژیم غذایی برای همه خوب نیست و چیزهایی که برای شما خوب است، ممکن است برای شخص دیگری کارساز نباشد . افرایش مقادیر کتون در بدن هم باعث کاهش انسولین و قند خون می شود که این امر نقش کلیدی در بهبود سلامت فرد خواهد داشت. هنگامی که میزان جذب کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، بدن برای دریافت انرژی شروع به چربی سوزی می کند، فرآیندی که در آن بدن کتون را تولید می کند.

علاوه بر این، رژیم آنابولیک حد و حدود کاملاً مشخصی در میزان چربی و پروتئین که باید در طول رژیم استفاده کنید، ندارد؛ اما در رژیم کتوژنیک اصولاً ۳۰ درصد پروتئین، ۶۵ درصد چربی و ۵ درصد کربوهیدرات باید مصرف شود. برگشتن به وضعیت کتوز بعد از یه تقلب حتی کوچولو ممکنه یکهفته طول بکشه. نقص دانش پزشکی در این زمینه، مشابه به فقدان دانش انسان دربارهٔ نحوهٔ کارکرد داروهای ضد صرع است. این رقم تقریباً 3.4 میلیون نفر شامل 3 میلیون بزرگسال و 470.000 کودک است که به دنبال درمان صرع می باشند. یک دلیل آن افزایش پروتئین ورودی است که فواید بسیار بیشتری برای فرد خواهد داشت. انسولین با اثر به سلولهای کبد باعث میشود این سلولها با گرفتن قند از خون و ذخیرهٔ آن به صورت گلیکوژن، قند خون را کاهش دهند و با تجمع گلیکوژن در سلولهای ماهیچه ای -به عنوان یک منبع سوخت- انرژی را افزایش دهد.

بنابراین، گذار به یک رژیم غذایی پرچرب و بسیار کم کربوهیدرات ممکن است برای برخی، چالش برانگیز باشد. آنها همچنین دارای چندین ماده مغذی هستند و ممکن است به محافظت از سلامت چشم و قلب کمک کنند. هر زمان که هوس خوردن شیرینی جات به سرتان زد، بهتر است میوه هایی مثل تمشک را جایگزین کنید که حاوی مواد مغذی و انواع ویتامین ها است. در کل، رژیم آنابولیک برای کسانی که میخواهند چربی بدنشان را کم کنند و به وزن ایده آل برسند مناسب است. ازآنجاکه مرحلهٔ کاهش کالری به دنبال مرحلهٔ افزایش حجم میآید، تصور میشود که رسیدن به وزن ایده آل بالاتر، کاهش چربی پسازآن را آسانتر میکند. وقتی شما مدت زیادی بدون غذا سپری کنید بدن مجبور به استفاده از چربی های ذخیره شده خود می شود اما اگر شما بدون وقفه خوردن را ادامه بدهید چربی های جدیدی در بدن شما انباشته می شود و ممکن است شما هر چند وقت یک بار کمی وزنتان بیشتر شود.

عوارض رژیم کتوژنیک نی نی سایت

متابولیسم بدن را به سمت کتون ها و چربی ها می برد و از کربوهیدرات ها دور می سازد که فواید بسیاری برای سلامت افراد دارد. مرحلهٔ کاهش کالری، برنامهٔ کاهش وزنی کم کربوهیدرات است و این مرحله باید تا زمان رسیدن به درصد چربی مطلوب و موردنظر بدن ادامه پیدا کند. برای دستیابی به کاهش وزن، کنترل قند خون و رسیدن به یک بدن سالم میتوان از رژیم کتوژنیک استفاده کرد. از آنجایی که شما در طول رژیم می بایست ساعات زیادی را بدون مصرف غذا سپری کنید بنابراین می بایست از غذاهایی استفاده کنید که در طول ساعت فستینگ سطح انسولین بدن شما را پایین نگه دارد و بدون احساس گرسنگی و ضعف به امور خود بپردازید. اگرچه این اتفاق فورا نمیافتد و مدتی طول میکشد تا بدن خود را با سوزاندن چربی و کتون بهجای کربوهیدرات تطبیق بدهد. ایده این بود که قهوه مخلوط شده با نوعی چربی یا روغن می تواند انرژی را افزایش دهد، تمرکز ذهنی را افزایش دهد و حتی با وارد کردن بدن به حالت کتوز به کاهش وزن کمک کند. در واقع با مصرف غذا میزان انسولین در بدن ما افزایش پیدا میکند و در صورت عدم مصرف غذا انسولین در بدن ما کاهش پیدا میکند وقتی سطح انسولین در بدن ما پایین آید بدن ما به راحتی می تواند چربی سوزی کند.

᠎This  da ta was ​done  by GSA Content Gen᠎er ator Demoversi on!

فروشگاه کتوژنیک اهواز

مطالعات نشان می دهد بهترین مدت زمان رژیم فستینگ تا ۴۸ ساعت می باشد و زمان های طولانی تر می تواند باعث کاهش سوخت و ساز بدن شود اما همانطور که در مقاله راه حل هایی ساده برای کاهش وزن اشاره کردیم یکی از بهترین روش های رژیم فستینگ روش ۱۲ ساعت می باشد در این روش ما دو مرتبه در طول روز غذا مصرف می نماییم و به فاصله ۱۲ ساعت هیچ غذایی مصرف نمی کنیم. روزهایی که در آنها کربوهیدرات بالایی مصرف میشود نیز موجب میشود که بدن، سوخت مصرفشده در طول تمرینها و ورزشهای شدید را جایگزین کند. این رژیم که نوعی روش تناسب اندام سریع نیز محسوب میشود، با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است. از آنجا که این رژیم فاقد کربوهیدرات است ، یک رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین و چربی است. در این صفحه تعداد 366 مقاله تخصصی درباره رژیم غذایی کتوژنیک که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر مربوط به رژیم کتوژنیک استاندارد است. همچنین با اثر به بافتهای چربی، استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت را متوقف میکند.