اعلام زمان عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه خودرو


پس از گذشت تقریبا یک سال از تصویب آیین‌نامه واردات خودرو، بالاخره شرایط برای فروش آن‌ها مهیا شده است. به گفته وزیر صمت، در هفته آینده خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه تخصیص به عرضه درمی‌آیند.

شورای عالی رقابت کماکان در حال تعیین قیمت خودروهای وارداتی است. طبق اظهارات وزیر صمت، در ابتدای هفته آینده قیمت شماری از خودروهای خارجی تعیین شده و می‌توان آن‌ها را در سامانه یکپارچه فروش عرضه کرد. البته اگر فرایند قیمت‌گذاری شورای رقابت در هفته آینده به پایان نرسد، خودروهای خارجی با تأیید مراجع ذی‌صلاح، به صورت علی‌الحساب و بدون قیمت قطعی در این بستر اشتراکی عرضه می‌شوند.  

جزئیات مربوط به خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه هنوز به طور دقیق اعلام نشده است. با این حال طبق گفته وزیر محترم صمت، ماشین‌های خارجی متعلق به برندهای چانگان، کیا، هیوندای، تویوتا، زوتی، هونگچی و بستیون با قیمت کمتر از ۲۰ هزار یورو قیمت‌گذاری شده و به تدریج در ویترین سیستم یکپارچه قرار می‌گیرند.

تاکنون بیش از ۳۳ هزار متقاضی در طرح فروش خودروهای خارجی شرکت کرده که حدود ۳۰ هزار نفر از آن‌ها واجد شرایط شده‌اند. این سامانه به زودی با طراحی جدیدی فعال خواهد شده و اطلاعات خودروها از جمله قیمت آن‌ها (قطعی یا غیرقطعی) را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد. احتمال می‌رود موعد تحویل خودروهای وارداتی، اواخر آذرماه یا دی‌ماه سال جاری باشد.